یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش آخرین روز مرحله گروهی رقابت های جام باشگاه های آسیا برگزار شد وتیم ها رده خود را در جدول شناختند تا به صورت ضربدری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم بروند.

در روز آخر از مرحله گروهی رقابت های جام باشگاه های آسیا تیم سانتوری سانبردز در مصاف با عراقی ها توانستند با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست بدهند تا با کسب شش امتیاز به جایگاه دومی در گروه A برسند.

در بازی دوم روز دوشنبه الریان قطر با پیروزی سه بر یک در مقابل شاگردان نجاتی با کسب سه امتیاز به جایگاه سوم رسیدند تا در مرحله حذفی رقیبِ ژاپنی ها باشند.

نماینده ایران یعنی تیم پیکان تهران در بازی آخر مرحله گروهی مقابل نماینده تایلندی خود موفق شدند تا با کسب سه پیروزی پیاپی و نه امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود بکنند. در گام بعد شاگردان پیمان اکبری باید در برابر تیم اربیل عراق صف آرایی بکنند.

گروه بندی مقدماتی رقابت های جام باشگاه های آسیا
گروه بندی مقدماتی رقابت های جام باشگاه های آسیا

مرحله گروهی این دوره از رقابت ها در حالی به پایان رسید که در چهارمین بازی تیم مقاومت شهداب یزد مقابل تاراز قزاقستان قرار گرفت. بر خلاف تصور این رقابت، رقابتی نزدیک و جنجالی بود که در دست دوم به اوج حساسیت رسید. اما در نهایت یزدی ها توانستند با نتیجه سه بر یک با پیروزی زمین را ترک بکنند.

با به پایان رسیدن مرحله گروهی آنچه بسیار مشهود بود تفاوت سطح تیم های ایرانی با سایر رقبا است. با وجود اینکه تمام شرکت کنندگان منتخبین آسیا هستند اما ضعف فنی در تیم های رقیب کاملا مشخص است.

در این سه روز نمایش بی نقصی از بازیکنان جوان مانندِ امین اسماعیل نژاد، آرمین افشین فر، محمدرضا حضرت پور و دیگر بازیکنان دیدیم. همه این ها نشان دهنده پتانسیل بالای والیبال در کشور ایران است و این بازیکنان سرمایه های اصلی والیبال ایران هستند.

آرزوی درخشش نمایندگان و بازیکنان ایران در روز های باقی مانده رقابت های جام باشگاه های آسیا.

بازی های مرحله یک چهارم نهایی:

ساعت 10: تاراز قزاقستان – ناخون راتچاسیما تایلند

ساعت 13: الریان قطر – سانتوری ژاپن

ساعت 16: پیکان ایران – اربیل عراق

ساعت 19: مقاومت شهداب یزد ایران – گاز جنوب عراق

به قلم یاسمین شاه میرزایی