یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش سوت آغاز رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا روز شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه در تهران زده شد.

اولین بازی این رقابت‌ها تقابل دو تیم سانتوری سانبردز ژاپن و ناخون راتچاسیمای تایلند بود. همانطور که انتظار می‌رفت تیم سانتوری ژاپن با تمام قوا به میدان رفت تا نشان بدهد که یکی از رقبای سرسخت تیم‌ها هستند.

این بازی 3-0 به سود سانتوری رقم خورد و دیمیتری موزرسکی بازیکن روسی نماینده ژاپن ۱۶ امتیاز و وانچای ۱۲ امتیاز به دست آوردند.

الریان قطر یکی از مدعیان این رقابت‌ها در بازی دوم به مصاف تیم تاراز قزاقستان رفت. در دست نخست این بازی تیم الریان پیروز میدان شد اما از دست دوم این تیمِ تاراز بود که پر قدرت ظاهر شدند. در واقع تیم تاراز قزاقستان با بهم ریختن تمرکز قطری‌ها توانستند در یک بازی تقریباً دشوار با سربلندی از میدان بیرون بروند و حریف خود را با نتیجه سه بر دو مغلوب کنند.

مایکل فینگر بازیکن ملی‌پوش الریان علیرغم نمایش خیرکننده‌ای که داشت، اما نتوانست مانع شکست تیمش شود. ملی‌پوش جمهوری چک ۳۱ امتیاز به دست آورد و بهترین بازیکن زمین بود.

اقتدار پیکانی‌ها در روز نخست

پیکان تهران تیمی با خریدهای طلایی و سرمربیگری پیمان اکبری در سالن دوازده هزار نفری آزادی به مصاف تیم گاز جنوبی عراق رفت. هرچند که کادر فنی پیکان از قبل هم مطلع بودند که با ترکیب سابق خود هم می‌توانند مقابل تیم‌های آسیایی پیروز شوند، اما در دو دست اول با ستارگان خود به میدان آمدند. در نتیجه این بازی با پیروزی سه بر صفر مقابل گاز جنوبی عراق به پایان رسید تا پیکانی‌ها با آمادگی بیشتر برای فردا و رویایی با ژاپنی‌ها آماده بشوند.

نیمیر عبدالعزیز با ۱۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن پیکان بود.

شهداب دومین پیروزی نمایندگان ایران

در آخرین رقابت‌های روز نخست، تیم مقاومت شهداب یزد مقابل تیم اربیل عراق که با سرمربی ایرانی در این دوره از مسابقات حضور یافتند، به میدان رفتند.

مسیر بازی شهداب در مقابل اربیل عراق از همان ست اول به مسیر دشوار و پیچیده‌ای تبدیل شد. مخصوصاً در ست سوم بازی که تیم اربیل عراق با ایجاد اختلاف چند امتیازی کار را برای شهدابی‌ها دشوارتر کرد. اما کادر فنی و بازیکنان تیم شهداب با گرفتن وقت استراحت‌ها و تعویض‌های متعدد توانستند در سه ست پیاپی پیروز بشوند و آخرین برد روز نخست را به نام خود ثبت بکنند.

امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور شهداب با ۱۲ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیمش بود.

برنامه بازی‌های روز دوم (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) به قرار زیر است:

ساعت 10؛ ناخون راتچاسیمای تایلند – گاز جنوبی عراق
ساعت 13: تاراز قزاقستان  – اربیل عراق
ساعت 16: سانتوری سان‌بردز ژاپن – پیکان تهران
ساعت 19: الریان قطر – مقاومت شهداب یزد

به قلم یاسمین شاه میرزایی