یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، محمدحسین نجاتی سرمربی ایرانی تیم اربیل عراق پس از شکست ۳-۰ تیمش برابر تیم شهداب یزد در نشست خبری گفت: حدود یک سال و نیم مربی تیم شهداب بودم و الان برایم سخت بود که بخواهم مقابل تیم سابقم بازی کنم. در اولین روز رقابت‌ها بازی سختی مقابل تیم شهداب داشتیم. شهداب تیم بسیار خوبی است و بازیکنان و مدیریت خوبی دارد. بازی مقابل این تیم برایمان افتخار بود. به بازیکنانم نیز گفتم که باید از این بازی درس بگیرند.

وی افزود: در حد توانم آن خوب بازی کردیم. وجود بازیکنان خارجی در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا یک نعمت است و باید از باشگاه‌ها ممنون بود که بازیکنان سطح یک والیبال را به این رقابت‌ها آورده‌اند. یک مربی باید سال‌ها تلاش کند تا تکنیک یا نکته‌ای را به بازیکنان آموزش دهد، اما در این بازی با حضور ستاره‌هایی مانند سعید معروف سرعت آموزش بالا می‌رود و در یک یا دو هفته رقابت نکات زیادی یاد می‌گیرد. 

نجاتی در ادامه گفت: والیبال با فوتبال متفاوت است و هزینه‌هایی که در والیبال صورت می.گیرد قابل مقایسه با فوتبال نیست. خوشحالم امسال بهترین بازیکنان دنیا به این رقابت‌ها آمدند.

او درباره مربیگری در کشور عراق هم گفت: ایران بیشترین مرز زمینی را با عراق دارد و همه تیم‌ها به دنبال مربی ایرانی هستند اما کشور چندان مناسبی برای مربیان ایرانی نیست و نمی‌توان آن را با دیگر کشورهای همسایه ایران مقایسه کرد. البته هر مربی والیبال ایرانی با حضور در تیم‌های عراقی می‌تواند تیم‌ها را به سطح بالاتری برساند.

همچنین نوزاد محمد کاپیتان تیم اربیل ضمن تأسف از شکست تیمش گفت: برای پیروزی در این بازی تلاش زیادی کردیم، اما موفق نشدیم. امیدوارم عملکرد بهتری در بازی‌های آینده داشته باشیم و با هماهنگی بالاتر و تمرینات بیشتر در دوره‌های آینده باشگاه‌های آسیا شرکت کنیم.