یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش کم تر از بیست و چهار ساعت تا شروع رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا باقی مانده است.

رقابت های امسال تفاوت بسیار با سال های گذشته دارد امسال حضورِ ستارگان والیبال جهان در ایران بر هیجان و حساسیت این رقابت ها افزوده است.

شاید کم تر کسی تصور می‌کرد که نامِ سعید معروف، اغوین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، روبرتلندی سیمون، سید محمد موسوی و جان گوردون پرین در لیست بازیکنان تیم های ایرانی حاضر در این دوره از مسابقات قرار بگیرد.

البته نباید فراموش کرد از میزبانی رقابت های آسیایی گرفته تا جذب بازیکنان خارجی و داخلی حواشی زیادی وجود داشته است.

عده ای به این حجم از ریخت و پاش و خریدِ ستاره ها معترض بودند و عده ای هم موافق این اتفاقات بودند،اما با توجه به اینکه شاید امسال آخرین سالی باشد که ابر قدرت های والیبال در ایران کنار هم توپ میزنند باید بهترین استفاده را از حضور آنان برد.

می‌توان گفت تمام تیم ها با قدرت و آمادگی بالا در میدان ظاهر می‌شوند اما مهم ترین رقبایِ تیم های ایرانی، الریان قطر و سانتوری ژاپن هستند که با حضور لژیونر های سر شناسی که در اختیار دارند برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.

موضوعی که باعث سردرگمی و بلاتکلیفی اهالی والیبال شده است حضور تماشاگران در سالن دوازده هزار نفری آزادی است. از چند روز پیش این خبر در رسانه های والیبالی مطرح شد و گویا همه چیز هم برای اتفاق آماده بوده است و حتی مدیرعامل باشگاه پیکان اعلام کرد که 10% ظرفیت سال آزادی برای بانوان در نظر گرفته شده است. اما اکنون نه تنها هنوز هیچ اطلاع رسانی صورت نگرفته بلکه زمزمه های برگزاری رقابت ها بدون تماشاگران به گوش میرسد. چون تا هم اکنون که کمتر از چند ساعت به شروع مسابقات باقی مانده است خبری از شروع بلیط فروشی نیست!

با وجود همه این اتفاقات امیدواریم که مخاطبان والیبال شاهد یک هفته جذاب و حرفه ای باشند. تماشای جنگیدن تیم ها برای کسب افتخار در قاره کهن بی شک هیجان انگیز خواهد بود.

به قلم یاسمین شاه میرزایی