به گزارش آریاورزش قبل از شروع دومین بازی نیمه نهایی مسابقات قهرمانی بانوان لهستان بین دو تیم کمیک پلیس و لودز، هواداران لودز بنر توهین آمیزی را خطاب به مالوینا اسمارژک که در ماه مارچ لوکوموتیو کالینینگراد روسیه را ترک کرد،آویزان کردند.

متن نوشته شده روی بنر خطاب به اسمارژک به این مضمون بود: "اسمارژک به روسیه برگرد".

آنها با اینکار ماندن این بازیکن بعد از حمله روسیه به اوکراین در سوپر لیگ روسیه را یادآوری کردند. حرف Z در نام اسمارژک بزرگ نوشته شده بود که به یکی از نمادهای ارتش روسیه تبدیل شده است.

اسمارژک وقتی بنر را دید، صورتش را پوشاند و گریه کرد. او در ابتدا وارد زمین نشد و زمانی که در جریان بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، با سوت و هوی تماشاچیان مواجه شد.

بنر توهین آمیز هواداران تیم لودز لهستان به اسمارژک
بنر توهین آمیز هواداران تیم لودز لهستان به اسمارژک

اسمارژک در مورد این توهین بیان داشت: معلوم است که میتوانم به باشگاه سابق خودم برگردم و این حق را هم دارم که در کشور خودم بازی کنم، شرکدر مسابقات لیگ یک کشور من را در راستای قرار گرفتن در کنار شخصی قرار میدهد؟ با اینکار ایا چیزی حل شد؟

اسمارژک پس از حوادث اوکراین، وقتی باشگاه در اواسط مارچ به حمایت از ارتش روسیه در آمد قراردادش را با لوکوموتیو قطع و راهی لهستان شد. اسمارژک وقتی به لهستان بازگشت اصلا در این رابطه صحبتی نکرد.

تیم کمیک پلیس در دومین بازی نیمه نهایی توانست 3-1 تیم لودز را شکست دهد و به فینال راه یابند. بعد از بازی عکسی از تیم کمیک پلیس منتشر شد در حالیکه بازیکنان با انگشتان خود اشاره به سکوت میکردند نوشتند: "بعضی تیمها بنر میسازند در حالیکه بعضی تیم های دیگر به فینال راه پیدا میکنند.

این لهستانی ها هم گاهی با قاطی کردن همه مسائل با هم حتی به خودشان هم رحم نمیکنند از همه فن و حربه ای برای رسیدن به هدف خود استفاده میکنند.

رسیدن تیم کمیک پلیس به فینال
رسیدن تیم کمیک پلیس به فینال