به گزارش آریاورزش کلاس عملی دوره بین‌المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری والیبال ایران به تمرینات گرم کردن بازیکنان با توپ اختصاص داشت که فدراسیون والیبال آن را با تنوع این تمرینات از سوی هاینن اعلام کرد

کمیته آموزش و پژوهش با همکاری واحد بین‌الملل دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال در راستای ارتقای سطح دانش حرفه‌ای مربیان تراز اول کشور و انتقال تجربه مربیان بزرگ دنیا، دوره بین‌المللی تخصصی و پیشرفته مربیگری والیبال را با محوریت انتقال تجربه با حضور ویتال هاینن مربی پرافتخار بلژیکی برگزار کرد.

مرحله عملی این دوره در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و ویتال هاینن در تمرینات گرم کردن بازیکنان با توپ با تنوع بسیار زیادی با هدف افزایش تمرکز والیبالیست‌ها برای مربیان حاضر در این دوره به نمایش گذاشت.

برنامه‌ریزی تمرینات برای آماده‌سازی تیم، دروس طراحی تمرین برای تیم‌های پیشرفته، مدیریت تیم در طول مسابقه و کاربردهای آنالیز برای مربیان از جمله محورهای این دوره در مرحله تئوری بود.

اینکه هاینن کاربلد و حرفه ای است جای خود دارد و اصلا بحثی در آن نیست، اینکه نکات جدید آموزشی هم بیان داشته هم میتواند قابل توجه بوده باشد چون اصولا مربیان ما اصلا نه خود به دنبال آن میروند و نه میپذیرند نکته ای به آنها آموزش داده شود.

ولی موضوع قابل توجه اینجاست که فدراسیون والیبال در مورد تمریناتی که هاینن برای گرم کردن بیان داشته است را بسیار متنوع اعلام کرده است. هر مربی روش خاصی برای تمرینات خود دارد این هم کاملا درست است اما مسئله مهمی که مطرح است این است که مربیان تراز اولی که هنوز در راس تیم های جهان هستند نکات کلیدی و اصلی خود را در اختیار عموم قرار نمیدهند، پس چیزی که مشخص است هاینن علم روز والیبال را در اختیار مربیان ما گذاشته است که ممکن است همه یا بخشی از انها که خود را با علوم روز والیبال پیش نبرده اند برایشان تازگی داشته است. اینجا مشخص میشود که فدراسیون والیبال این تمرینات را بسیار متنوع و حتی ....

حال که آنقدر در این چند روز از آقای خاص والیبال بهره بردیم چرا اصلا به او پیشنهاد سرمربیگری تیم والیبال را ندهیم، شاید برنامه های متنوعی هم برای کسب قهرمانی ها متنوع تر داشته باشد.