به گزارش آریاورزش بعد از استعفای برناردو رزنده از سمت سرمربیگری تیم فرانسه، فدراسیون والیبال این کشور در صدد انتخاب سرمربی جدید بود.

آنها دو گزینه نهایی خود را توماس ساملوو فنلاندی و آندره آ جیانی ایتالیایی عنوان کردند. فدراسیون والیبال فرانسه امروز انتخاب نهایی خود را آندره‌آ جیانی اعلام کرد و او را به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه تا پاریس ۲۰۲۴ برگزید.

جیانی تاکنون سرمربی تیمی به این بزرگی و سابقه درخشان در عناوین نبوده است. او به عنوان بازیکن همه عناوین بغیر از طلای المپیک را به دست آورده است و اکنون راه بسیار دشواری را پیش رو خواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند حضور انگاپت در تیم مودنا و برونو رزنده پسر سرمربی استعفاء داده تیم فرانسه در این تیم، در انتخاب جیانی به عنوان سرمربیگری تیم ملی فرانسه نقش اساسی داشته است.

آندره آ جیانی قصد نداشت هدایت تیم فرانسوی که قهرمان المپیک اخیر است را به عهده بگیر و اینکه بخواهد بار دیگر این قهرمانی را دو سال دیگر آن هم در خانه تکرار کند. این فرصت ناگهانی و غیرمنتظره پس از استعفای غافلگیرکننده برناردینیو، که پسرش در باشگاهی توپ میزند که جیانی سرمربی آن تیم است نمی تواند تصادفی باشد، به خصوص که ستاره تیم فرانسه اغوین انگاپت نیز در آنجا بازی می کند. میتوان فکر کرد که پیشنهاد انگاپت به فدراسیون والیبال فرانسه وزنه سنگینی بوده است...!!!

جیانی با تیم ملی آلمان یکسال دیگر تمدید قرارداد کرد و اکنون در فصل باشگاهی با تیم مودنا در پلی آف سری آ ایتالیا بسیار مشغول است.مودنا فصل را اصلا خوب اغاز نکرد وبازی اول خود را به مونزا واگذار کرد. تا امد به خودش بیاید دو جام را از دست داد، ابتدا توسط تورز فرانسه در یک هشتم نهایی کاپ اروپا و در یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا توسط پیاچنزا حذف شد.

او رقیب قدری همچون ساملوو را کنار زد. ساملوو همه چیز داشت. فارغ از هرگونه قرارداد باشگاهی و حتی ملی،چون بعد از اتفاقات پیش آمده بین روسیه و اوکراین با والیبال روسیه تمدید قرارداد نکرد. این سرمربی فنلاندی به چندین زبان از جمله به فرانسوی صحبت میکند، علاوه بر رکورد خود به عنوان بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا و دو عنوان قهرمانی فرانسه با تور، بسیاری از جام های دیگر در باشگاه های بزرگ اروپایی (کونئو، پیاچنزا…) در کارنامه اش دیده میشود. ساملوو در سال 2018-2019 با کوزباس کمروو قهرمان روسیه شد. قهرمانی با روسیه در لیگ ملتهای 2019 و کسب نقره المپیک توکیو از جمله سوابق سرمربیگری اوست.