به گزارش آریاورزش پس از استعفای برناردو رزنده برزیلی از هدایت تیم والیبال فرانسه فدراسیون والیبال این کشور به دنبال سرمربی جدید است.

چهار نامزد پیشنهادی هوگ کانادایی، ساملوو فنلاندی، برناردو و جیانی ایتالیایی هستند. دو نامزد، مورد تایید بیشتری از فدراسیون فرانسه گرفتند.

یکی از این دو نامزد، سرمربی 46 ساله فنلاندی، توماس ساملوو است که از سال 2019 هدایت تیم روسیه را برعهده داشته است و با این تیم توانست نقره المپیک 2020 را بر گردن آویزد. در فینال روس ها مقابل فرانسه با نتیجه 2 بر 3 شکست خوردند.

فدراسیون والیبال روسیه قصد داشت قرارداد خود را با ساملوو تمدید کند، اما به دلیل حذف روسیه از تمام تورنمنت های بین المللی، فعلا این کار را در الویت نمیداند.

فدراسیون والیبال فرانسه از ارائه برنامه ساملوو خوشش آمد و از آن استقبال کرد. مثلا اینکه او قادر است به زبان فرانسوی صحبت کند و تجربه کار با تعدادی از بازیکنان را دارد. پاسور تیم آنتوان بغیزا و لیبرو ژنیا گربنیکوف در زنیت با او همکاری داشتند.

علاوه بر این، ساملوو اکنون زیر بار کار باشگاهی نیست. او در 25 فوریه از سمت سرمربیگری زنیت سن پترزبورگ کنار رفت و اعلام کرد که میخواهد تمرکز خود را روی تیم ملی بگذارد و تیم ملی روسیه هم که از همه تورنمنت ها کناز گذاشته شد.

جیانی
جیانی

نامزد دوم آندره آ جیانی سرمربی فعلی تیم مودنا است. این سرمربی 51 ساله ایتالیایی قرارداد خود را با تیم ملی آلمان در ژانویه به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. با این حال، در ایتالیا جیانی را در مبارزه برای پست دلخواهش مشهور می دانند و قراردادش را با آلمانی ها به هم می زند. کاندیداتوری جیانی مورد حمایت بازیکنان فرانسوی جاضر در مودنا نیز قرار دارد.

فدراسیون والیبال فرانسه امروز می تواند تصمیم نهایی را بگیرد.