به گزارش آریاورزش چندی پیش داپلاس سوزا بازیکن پرحاشیه برزیل از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد و اعلام کرد که در مسابقه رقص معروفی در این کشور شرکت خواهد کرد. اکنون بعد از چند روز داگلاس اعلام کرد که افسردگی باعث خداحافظی او شد.

داگلاس سوزا در سن 26 سالگی تصمیم گرفت که دیگر برای تیم ملی والیبال برزیل بازی نکند. او بیان داشت که در سال 2018 تصمیم به این کار گرفته بود اما بعد از صحبت با مدیر برنامه هایش تا بعد از المپیک توکیو این کار را به تعویق انداخت.

به گفته این بازیکن، دلیل خداحافظی زودهنگام او از تیم ملی، افسردگی بوده است:

"من ده سال برای تیم ملی بازی کردم و از سال 2011 به تیم ملی دعوت شدم. حضور در تیم ملی برای من همیشه یک افتخار و اعتبار بزرگی بوده است. احساس می‌کردم که باید موانع را بشکنم و از سر راهم برداریم و در این مدت بخوبی از عهده این کار برآمدم. اما در سال 2016 به نقطه‌ای رسیدم که ذهن و بدنم علائمی نشان داد که باید سرعتم را در مقطعی از زندگی کم کنم. در تیم ملی بودم، در باشگاه بودم و هیچ فرصتی برای تعطیلات نداشتیم. برای ما خیلی سخت است که برای خانواده و دوستانمان وقت بگذاریم. برای من خانواده و دوستانم بسیار مهم هستند. بعد از مدتی دیدم شرایطم دارد روز به روز بدتر میشود تا اینکه فهمیدم دچار افسردگی شدم و باید با آن دست و پنجه نرم کنم. این موضوع را تا به الان در جایی بازگو نکرده بودم. سلامت روان ما بسیار مهم است، چیزی است که باید از آن مراقبت کنیم وگرنه در شرایط بدی قرار خواهم گرفت

او ادامه داد: "در سال 2018 با مدیر برنامه هایم بسیار صحبت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تا پایان المپیک توکیو صبر کنم. یعنی به توکیو بروم و بعد از آن بازنشسته شوم،. من باید مراقب خودم میبودم و برای سلامت روانم قدمی برمیداشتم. تصمیم گرفتم در کنار دوستانم، خانواده ام باشم با این کار کمی به آرامشی که میخواستم نزدیک شدم و احساس بهتری نسبت به گذشته دارم"

داگلاس سوزا در مسابقه رقص شرکت میکند
داگلاس سوزا در مسابقه رقص شرکت میکند

داگلاس سوزا قرار است در برنامه ویژه مسابقات رقص برزیل شرکت کند. او سال گذشته بدون اطلاع از باشگاه والنتینا ایتالیا این باشگاه را ترک کرد و راهی برزیل شد.

همان موقع اعلام کرد والیبال را از سال آینده در سائوپائولو از سر خواهد گرفت ولی اکنون نمیخواهد جایی بازی کند:

"به بازی در باشگاه ادامه خواهم داد. ما در حال مذاکره با باشگاه سائوپائولو هستیم. من تصمیم گرفتم در سائوپائولو بازی کنم، آنها تیم را با بودجه بالایی نمیبندند که برای من مهم نیست. سوپرلیگ ما سال ها پیش، بهترین لیگ جهان بود. اما امروز دیگر اینطور نیست. والیبال از کمبود سرمایه گذاری و اسپانسر بسیار رنج می برد. پایین آمدن سطح سوپرلیگ، پایین آمدن حقوق بازیکنان را به دنبال خواهد داشت که امر طبیعی است"