به گزارش آریاورزش به نظر میرسد ویتال هاینن سرمربی پرحاشیه دنیای والیبال برای فصل آینده به لیگ برتر بانوان ترکیه خواهد رفت.

این سرمربی بلژیکی که بعد از جدایی از تیم والیبال لهستان مدتی بدون تیم بود بتازگی با تیم ملی بانوان آلمان به توافق رسید و هدایت این تیم را به عهده گرفت.

اکنون به نظر میرسد هاینن بعد از تیم پروجا بار دیگر میخواهد به فصل باشگاهی برگردد و این بار ترکیه مقصد بعدی اوست.

نیلوفر بلدیه اسپور از تیم های لیگ برتر بانوان ترکیه معروف به لیگ سلطان است که در جدول رده بندی تیم یکی مانده به آخر است و امدن هاینن به این تیم میتواند انفجار امیدی برای انها باشد.

هاینن پیش از این در تیم های باشگاهی چون فردریش هافن آلمان، ماسیک بلژیک و پروجا ایتالیا بوده است. هاینن از سال 2012 تا 2016 هدایت تیم ملی والیبال مردان آلمان و از سال 2018 تا 2021 هدایت تیم والیبال لهستان را به عهده داشت.

دوران حرفه ای ویتال هاینن شامل یک قهرمانی جهانی با تیم های ملی که سرمربی، یک مقام سوم قهرمانی جهان، یک مقام دوم جام جهانی، دو مقام سوم قهرمانی اروپا و یک قهرمانی در بازی های اروپایی بوده است. هاینن چهار بار لیگ بلژیک، سه بار جام حذفی آلمان، پنج بار جام بلژیک، دو بار سوپرکاپ ایتالیا، یک بار سوپرکاپ فرانسه و سه بار قهرمان سوپرکاپ آلمان شده است. همچنین یک بار در کاپ اروپا دوم و یک بار در لیگ قهرمانان اروپا سوم شد.