به گزارش آریاورزش برناردو رزنده از مربیگری تیم ملی والیبال فرانسه کناره گیری کرد. شب گذشته، فدراسیونوالیبال فرانسه اعلام کرد که سرمربی برزیلیتیم والیبال فرانسه به دلیل مشکلات شخصی تصمیم گرفته است در راس قهرمانان المپیک تا پاریس 2024 باقی نماند.

تیم ملی فرانسه پس از پشت سر گذاشتن دوران بدون شکست در مرحله اول، در مرحله یک هشتم نهایی غافلگیر شد.

دوران مربیگری برناردینیو در تیم ملی مردان فرانسه تنها 6 بازی رسمیت داشت. او که در آپریل و پس از المپیک توکیو، جانشین لورن تیلی شد. اولین تماس در ماه اگوست به تیم اضافه شد و در ماه سپتامبر، در مسابقات قهرمانی اروپا، اولین بازی روی نیمکت فرانسه نشست. تیم فرانسه 6 بازی تحت هدایت این مربی برزیلی انجام داد.

در مرحله اول پنج پیروزی به دست آمد، 3-1 مقابل آلمان و 3-0 مقابل کرواسی، لتونی، اسلواکی و استونی. به عنوان صدرنشین گروه D، به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت تا با جمهوری چک، تیم چهارم گروه B،به مصاف جمهوری چک برود.

در 13 سپتامبر، در استراوا، حتی تماشاگران میزبان از نتیجه نهایی غافلگیر شدند: 3-0 برای چک در برابر قهرمان المپیک، 25-22، 25-19 و 34-32 و قهرمان المپیک خیلی ز.د از رقابت ها کنار رفت.

پس از رقابت های اروپایی، بازیکنان فرانسوی اعتراف کردند که بازی در این رقابت ها، چند هفته پس از کسب طلای المپیک، بسیار سخت بوده است. جشن قهرمانی بی سابقه در آن زمان، آرامش طبیعی و زمان کوتاه تمرین با برناردینیو سنگین بود. 10 نفر از 12 دارنده مدال طلا در توکیو، در تورنمنت اروپا حضور داشتند که نشان دهنده تداوم کار، بدون تجدید قوا و ریکاوری مناسب بوده است.

در آماده سازی برای مسابقات قهرمانی اروپا، این مربی برزیلی هدایت تیم فرانسه را در چند بازی دوستانه بر عهده داشت. اولین بازی خیلی خاص بود. در 25 آگوست، جشن تولد 62 سالگی برناردینیو، بازی مقابل اوکراین بود . او خیلی از این جریان هیجان زده بود که زندگی خود را بین فصل باشگاهی خود در برزیل و تیم ملی فرانسه به اشتراک گاشته است. اما پایان غافلگیرکننده ای برای هه رقم زد. او امروز سه شنبه 22 مارچ با انصراف خود به دلایل مشکلات شخصی، همه را در شوک فرو برد.

برناردینیو از هدایت تیم ملی فرانسه کناره گیری کرد
برناردینیو از هدایت تیم ملی فرانسه کناره گیری کرد