به گزارش آریاورزش رقابت های دور برگشت لیگ قهرمانان والیبال اروپا برگزار شد و نتایج بسیار جالبی به دست آمد.

دیدار اول بین دو تیم ترنتینو ایتالیا و برلین ریسایلینگ آلمان برگزار شد. تیم ترنتینو در بازی رفت در یک بازی نسبتا آسان 3-0 پیروز شده بود. اما برلین برای بازی برگشت در خانه خود خط و نشان های زیادی کشیده بود.

در دیدار برگشت دو تیم،برلین در خانه خود عملکرد فوق العاده ای داشت و دو ست اول را 25-21, 25-22 از آن خود کرد. اما ترنتینو که برای رسیدن به نیمه نهایی تنها به دو ست نیاز داشت، در ست سوم به بازی برگشت و با نتیجه عجیب 25-9 برلین را در هم کوبید. در ست چهارم دو تیم بار دیگر بازی نزدیکی ارائه دادند و ترنتینو این ست را 25-21 از ان خود کرد تا جواز حضور در نیمه نهایی را به دست اورد.

ست پنجم لورنزتی بازیکنان ذخیره را به بازی فرستاد و برلین بازی را 3-2 پیروز شد اما نتوانست به نیمه نهایی صعود کند.

ترنتینو با این برد به رقیب دیرینه و همیشگی خود یعنی پروجا برخورد کرد تا بار دیگر پس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های سری آ، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم به مصاف هم بروند.

در دیگر بازی این مرحله از رقابت ها لوبه مهمان وگیل در لهستان بود. لوبه بازی اول خود را در خانه با نتیجه 3-0 واگذار کرده بود و شرایط کاملا مشابه با تیم برلین داشت. آنها باید بازی را 3-0 یا 3-1 از ان خود میکردند تا بازی به ست طلایی کشیده شود و در ست طلایی بتوانند به نیمه نهایی بروند.

تیم لوبه هم بازی را فوق العاه آغاز کرد و توانست با حضور زایتسف از همان ابتدای بازی و حضور لحظه ای خوانتورنا دو ست اول را از 24-26, 23-25 از آن خود کند. اما گاردینی سرمربی تیم وگیل شرایط را بر لوبه بسیار سخت کرد. تیم لوبه ست سوم 24-22 پیش بود که فورنال به خط سرویس رفت و آنگاه همه چیز تغییر کرد و این ست 28-26 به سود گیل تمام شد.

در ست چهارم تیم وگیل بار دیگر با سرویس های خوبی که روانه زمین لوبه کرد شاکله تیم لوبه را بهم ریخت و فشار زیاد بازی بر تیم لوبه در خانه وگیل عملکرد انها را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد تا بازیکنان خطای فردی بالایی بدهند تا این ست هم 25-19 واگذار کنند و بار دیگر ارزوی رسیدن به نیمه نهایی نقش بر آب شود. ست پنجم هم که فقط برای تعیین پیروز بازی بود15-12 به سود وگیل تمام شد تا بازی را 3-2 از آن خود کند.

بدین ترتیب در نیمه نهایی وگیل به مصاف زاکسا خواهد رفت. با حذف تیم های روسی از سوی فدراسیون جهانی والیبال، پروجا و زاکسا مستقیم به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

زاکسا - وگیل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
زاکسا - وگیل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا