یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، بار دیگر مسائلی که در زمان خودش میشد خیلی راحتتر آن ها رفع کرد با کوتاهی عوامل اجرایی، به زمانی موکول شد که نه تنها پیچیده تر شده است که دیگر بسادگی قابل حل کردن هم نیست، بلکه ممکن است عواقب جبران ناپذیری به والیبال کشورمان وارد کند.

موضوع از این قرار بوده است که خانواده تراویکا، لئوبومیر تراویکا پدر و سرمربی سابق و دراگان تراویکا پسر، پاسور سابق شهرداری ارومیه، بعد از جدایی از این تیم، درخواست غرامت کرده و از تیم شهرداری ارومیه به فدراسیون جهانی شکایت کردند. با شکایت انها در فدراسیون جهانی والیبال، باشگاه شهرداری ارومیه تا زمان مطالبه پرداخت تراویکا از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شد.

وقتی کنفدراسیون والیبال آسیا نام شهر ارومیه را برای میزبانی رقابت های باشگاه های آسیا 2022 اعلام کرد، بار دیگر تراویکا شکایت خود را از تیم شهرداری ارومیه ابراز داشت و اعلام کرد، اگر تیمی انقدر پول دارد که برای رقابت های آسیایی هزینه کند چرا بدهی بازیکنان خود را نمیپردازد.

حال اینکه چگونه با وجود محروم بودن این تیم در مسابقات بین المللی از طرف فدراسیون جهانی، این تیم توانسته میزبانی رقابت های باشگاه های آسیایی را به دست آورد نیز خود جای بجث دارد.

تیم شهرداری ارومیه از سال 95 تا همین مدت اخیر، اقدام جدی در راستای حل این مشکل نکرد و بعد از اتفاقات اخیر و خطر از دست دادن میزبانی باشگاه های آسیا در تلاش برای حل این موضوع هستند...!

رئیس فدراسیون والیبال نیز در این مورد، موضع پایداری ندارد و به صورت مستقیم بیان نمیکند که تکلیف این تیم و شهر چیست.

آقای رئیس فدراسیون، مگر به غیر از این است که ارومیه به واسطه تیم شهرداری ارومیه است که میزبانی رقابت های باشگاه های آسیایی را گرفته است؟ چطور اکنون میتوان تیم را به کل کنار گذاشت و تنها از شهر را حمایت کرد...؟

اما نکته اصلی این مشکل، چطور کنفدراسیون آسیا با اینکه میدانسته تیم شهرداری ارومیه در لیست تیم های محروم در مسابقات بین المللی است و اینکه شما هم بر این موضوع آگاه بودید باز هم توانستید ارومیه را حمایت کرده و میزبانی را برای ایران به دست آورید؟

صحبت های اخیر رئیس فدراسیون در مورد این موضوع را در زیر با هم مرور میکنیم:

رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه اخیر خود با تسنیم تأکید کردند که شهر ارومیه مشکلی برای میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ندارد، اما تیم شهرداری ارومیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند.

ارومیه قطب والیبال ایران است که همیشه با ملی‌پوشان خود، حضوری جدی در لیگ داشته است. ارومیه برای فدراسیون هم جایگاه ویژه‌ای دارد. تعدادی از باشگاه‌های لیگ به مربیان و بازیکنان خارجی پیشین خود همچنان بدهکار و در لیست محرومیت فدراسیون جهانی هستند. این تیم‌ها باید تکلیف بدهی خود را مشخص کنند تا ضمن جلب رضایت شاکیان،‌ محرومیت آنها برداشته شود.

او ادامه داد: من اخیراً با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی صحبت کردم و قرار شد تا روز دوشنبه به من خبر نهایی در مورد تسویه حساب تیم شهرداری اورمیه با کادر فنی و بازیکنان خارجی این تیم را بدهد.

از نگاه ما شهر اورمیه،‌ مشکلی برای میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ندارد، اما تیم شهرداری اورمیه نمی‌تواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند.