یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش فدراسیون والیبال در نامه‌ای به باشگاه‌های فعال در این رشته ورزشی تاکید کرد که ستاد کرونا استان‌ها مرجع تصمیم‌ گیرنده برای حضور تماشاگران در سالن‌های ورزشی هستند.

پیرو درخواست باشگاه‌ها درخصوص حضور تماشاگران در سالن مسابقات والیبال و همچنین مصوبه ستاد ملی کرونا، فدراسیون والیبال در نامه‌ای به مدیران عامل باشگاه‌ها اعلام کرد:
"با توجه به شرایط برگزاری مسابقات مختلف در کشور و تقاضای باشگاه‌ها برای حضور تماشاچیان، با عنایت به این‌که مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا می‌باشد، به استحضار می‌رساند حضور تماشاچیان در سالن‌ها در صورت تایید ستاد کرونا استان از روز شنبه 18 دی‌ماه از نظر فدراسیون والیبال بلامانع است"


در ادامه این نامه تاکید شده است:

مسئولیت صدور این مجوز به عهده ستاد کرونا استان و با اجرای پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ارائه کارت واکسیناسیون و… است.

با توجه به آمار روز افزون مبتلایان به سویه جدید کرونا اومیکرون، چه لزومی داشته و دارد که فدراسیون والیبال چنین تصمیمی را بگیرد. درست است که مردم واکسینه شدند اما واکسن ها نسبت به سویه جدید بی تاثیر هستند.

در این روزها که حتی فوتبال که در فضای باز برگزار میشود هم بدون تماشاگر در حال انجام است، چرا مردم را به شوق تماشای والیبال گرفتار کنیم.

حتی سری آ ایتالیا که یکی از برجسته ترین لیگ های والیبال جهان است با رعایت تمامی پروتکل ها این مراحل را زودتر از هر لیگ دیگه گذرانده است و هم اکنون در احاطه کرونا قرار گرفته است. باشگاه های سری آ ایتالیا بازیکنان زیادی را با تست مثبت کرونا اعلام کرده اند.

بهتر بود فدراسیون والیبال با توجه به شرایط زمانی موجود تدابیر دیگری می اندیشید یا حداقل با توجه به ظرفیت سالن های تیم های میزبان، ورود تماشاگران را به تعداد یک سوم ظرفیت سالن ها محدود میکرد با توجه به این موضوع معلوم نیست در سالن هایی که استاندارد مناسب ندارند چه حجمی از تماشاچیان در کنار هم حضور خواهند داشت.