یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش نیلوفر رشیدی سرمربی تیم والیبال پیکان شد. او به دنبال جوانگرایی در تیم پیکان است.

نیلوفر رشیدی به عنوان سرمربی جدید تیم والیبال بانوان پیکان تهران معرفی شد. او جانشین میترا شعبانیان می‌شود که پس از سال‌ها هدایت فیروزه‌ای های تهران، این تیم را ترک کرده است.

 نیلوفر رشیدی چهره با سابقه والیبال زنان ایران به عنوان سرمربی جدید تیم والیبال پیکان انتخاب شد تا هدایت تیم همیشه مدعی پایتخت را در دست بگیرد. میترا شعبانیان، سرمربی فصل گذشته پیکان که پیش از این اعلام کرده بود با پیکان تمدید نمی‌کند از این تیم جدا شد تا نیلوفر رشیدی که پیش از این نیز در پیکان حضور داشته روی صندلی سرمربیگری فیروزه‌ای های تهران می‌نشیند.

این تحول در نیمکت پیکان به منزله عبور این تیم از دورانی به دوران جدید است. البته این دگرگونی به طور مستقیم با اندیشه‌های رشیدی و الگوی تمدید یا جذب بازیکنان این تیم مرتبط است.

پیکان فصل گذشته روی سکوی سوم لیگ برتر قرار گرفت. نتیجه‌ای که باب میل پیکان نبود. حالا نیلوفر رشیدی وارد کارزار و تجربه‌ای حساس در دوران حرفه‌ای خود به عنوان سرمربی شده است.

رشیدی در نخستین اظهارات پس از در اختیار گرفتن هدایت پیکان، گفت: این یک چالش جدید است. پیکان تیمی جوان را وارد لیگ برتر والیبال ۱۴۰۰ خواهد کرد و برنامه ما در پیکان، سازندگی و ساختن بنایی جدید از این باشگاه بزرگ است.

او درباره جدایی چند بازیکن از پیکان گفت: زهرا مغانی، مهتاب رحمانی و نگین شیرتری لژیونر شده‌اند و هر سه نفر، برای ما نقشی کلیدی داشتند. هانیه محتشمی پور هم احتمالاً از پیکان جدا می‌شود و نفرات جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند.

موضوع مهم در مورد پیکان، آینده الهه پورصالح بازیکن جوان و کلیدی این تیم است. رشیدی در این باره می‌گوید: ” همه تلاش ما حفظ الهه پورصالح است گرچه پرونده لژیونر شدن او هم باز است. او کمک بزرگی برای پیکان است و خواسته ما، این است که او بماند اما باید منتظر آینده بمانیم.”

نیلوفر رشیدی افزود: باشگاه پیکان قصد دارد تیمی جوان وارد لیگ کند و چشم باشگاه، به آینده است. آن چه واضح است این است که میانگین سنی پیکان کاهش خواهد یافت اما قرار نیست که تیم تضعیف شود.

سرمربی جدید پیکان عنوان کرد: نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که در فصل آتی چه پیش می‌آید اما پیکان با هر شرایطی، پیکان است و تیمی بزرگ. امیدوارم آسیب دیدگی‌های گذشته گریبان ما را نگیرد و اگر تمام توانمان را در اختیار داشته باشیم، همچنان در جمع مدعیان خواهیم ماند.

رشیدی، نازنین فتح الله پور را به عنوان دستیار خود منصوب کرده است و زهرا کلهر نیز بار دیگر به پیکان باز می‌گردد تا مربی بدنساز این تیم شود. سایر اعضای کادر فنی پیکان به زودی معرفی خواهند شد.

تمرینات پیکان برای حضور در فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان از اول شهریور ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

[caption id="attachment_180928" align="aligncenter" width="640"]نیلوفر رشیدی نیلوفر رشیدی[/caption]