به گزارش آریاورزش هواداران لهستانی 43 سال منتظر قهرمانی در اروپا بودند تا در نهایت تیم زاکسا آرزوی آن ها را برآورده کرد.

تیم زاکسا کوژله لهستان برگ جدیدی را در تاریخچه والیبال خود را ثبت کرد. هواداران والیبال لهستان 43 سال در انتظار چنین موفقیتی بودند. پس از یک بازی سخت و نفس گیر، در فینال لیگ قهرمانان اروپا در هر ورونا ایتالیا، تیم زاکسا توانست ایتاس ترنتینو ایتالیا را با نتیجه 3-1 شکست داد (25-22 ، 25-22 ، 20-25 ، 28-26).

این مهمترین مسابقه والیبال باشگاه های لهستان در چندین دهه گذشته بود. قبل اززاکسا، فقط تیم پومین میلوویتسِ در این مسابقات (زمانی که این رقابت ها  جام قهرمانان  نامیده می شد) قهرمان شد و آنها این قهرمانی را در سال 1978 به دست اوردند.

در راه رسیدن به فینال ، بازیکنان نیکولا گربیچ دو باشگاه افسانه ای لیگ قهرمانان، لوبه ایتالیا و زنیت کازان روسیه را شکست دادند،و در فینال ترنتینو را بردند تا  مدال طلا را به گردن اویزند. 3 تیمی که زاکسا در راه رسیدن به قهرمانی شکست داد، با هم دارای 11 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان هستند، و این نشان دهنده موفقیت بزرگی است که لهستانی ها موفق به  کسب آن شدند.

زاکسا و ترنتینو هر دو ریتم رقابتی  بازیهای گذشته خود را نداشتند. بازیکنان زاکسا کوژله آخرین بازی خود را در 18 آپریل انجام دادند، در حالی که ایتالیایی ها آخرین بازی خود را زودتر و 7 آپریل برگزار کرده بودند. به همین دلیل بازی با اینکه بسیار جذاب و دیدنی بود اما هر دو تیم مانند رقابت های قبل بازی نکردند.

الکساندر اسلیوکا از تیم زاکسا با 18 امتیاز، بهترین بازیکن زمین شد. نیمیر عبدالعزیز هلندی برای ترنتینو عالی کار کرد و  21 امتیاز برای تیمش به ثمر رساند.

[caption id="attachment_179305" align="aligncenter" width="630"]قهرمانی زاکسا کوژله در لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی زاکسا کوژله در لیگ قهرمانان اروپا[/caption]

نیکولا گربیچ بعد از گرفتن مدال طلای لیگ قهرمانان اروپا گفت:

"من به این بچه ها افتخار می کنم! بار دیگر، در بهترین حالت ممکن خود حاضر شدند، که این بارها در برابر بسیاری از رقبای قدرتمند و سرسخت در این فصل اتفاق افتاده است. ما سه تیم برتر جهان را حذف کردیم و تا آخر اعتقاد داشتیم که واقعاً شایسته قهرمان شدن در اروپا هستیم. "

الکساندر اسلیوکا بازیکن تیم زاکسا لهستان:

"ما جام قاره را برای اولین بار بعد از سال 1978 برای لهستان به دست اوردیم ، یعنی مدت زمان بسیار طولانی منتظر ان بودیم. این شگفت انگیز است! من شوکه شدم  صحبت کردن برایم سخت است. ما فراز و نشیب های زیادی در این راه داشتیم اما نهایت تلاش خود را کردیم. ما قهرمانی را در لهستان از دست دادیم ، که برای ما بسیار سخت بود. ما می دانشتیم که تنها  یک بازی وجود دارد و باید 100 درصد خود را برای این بازی بگذاریم. مسیر سختی  برایمان بود، اما به خود اعتماد داشتیم و باعث شد بازیکنان بهتری باشیم. ما جشن بزرگی برای این پیروزی پیش رو  خواهیم داشت. "

نیمیر عبدالعزیز بازیکن تیم ترنتینو ایتالیا:

" صحبت کردن  در این لحظه بسیار دشوار است ، به ویژه گفتن آن که میتوانستیم بهتر باشیم. ما فرصت هایی داشتیم ، اما از شانس هایی که داشتیم استفاده نکردیم. ولی زاکسا این کار را کرد! بعد از کار طولانی در یک فصل طولانی مانند امسال، دوست دارید  آن را  در نهایت خوبی به اتمام رسانید و احساس می کنید لیاقت آن را دارید ولی انطور که فکر میکنی نمیشود. البته باید بگویم ، آنها نیز سخت کار کردند و شایسته پیروزی هم بودند،نمیدانم چه بگویم لحظه بسیار سختی است...!!!