به گزارش آریاورزش یکی از مربیان موفق در جهان همکاری خود را با تیم فرانسه را آغاز خواهد کرد. برناردو رزنده برزیلی رسما سرمربی تیم والیبال فرانسه شد. وی پس از المپیک توکیو جایگزین لوغن تیلی  خواهد شد.

برناردو رزنده چنان رزومه پرکار و جذابی دارد که معرفی دستاوردهای این سرمربی 61 ساله  ساعت ها زمان خواهد برد.  در سال 2004 یونان و 2016 ریو طلا، و در سال های 2008 پکن و 2012 لندن مدال نقره المپیک کسب کرد. در سال های 2002 ، 2006 و 2010 تیمی که او هدایت می کرد به مقام قهرمانی و در سال 2014  نایب قهرمان جهان شد . این دستاوردها شامل هشت قهرمانی و پیروزی در آمریکای جنوبی در لیگ جهانی (لیگ ملت های فعلی) است. تمام این عنوان ها را برناردو رزنده هنگام هدایت تیم ملی مردان برزیل به دست آورده است.

بعد از بازی های المپیک تابستانی 2016 ریودوژانیرو ، مربی برزیلی تصمیم گرفت کار با تیم ملی را کنار بگذارد و تمرکز خود را روی آموزش والیبال باشگاه بانوان  ریودوژانیرو  که در شهر زادگاهش ، گذاشت. اما اکنون با این انتخاب دوباره به صحنه بین المللی بازگشته است.

روز دوشنبه ، فدراسیون والیبال فرانسه از انتصاب رزنده به عنوان سرمربی تیم ملی مردان فرانسه خبر داد. قرار است  وی تا بازیهای المپیک پاریس در سال 2024 قرارداد خود را منعد میکند و پس از المپیک توکیو که قرار است در ژوئیه و آگوست امسال برگزار شود ، کار خود را آغاز خواهد کرد. پس از آن ، لوغن تیلی،مربی فعلی ، از این تیم خداحافظی می کند و در لیگ ژاپن و در تیم پاناسونیک ، جایی که میخائو کوبیاک  بازی می کند ، به مربیگری می پردازد.

اریک تانگوئی ، رئیس فدراسیون فرانسه در این باره گفت:

" ما بسیار خوشحالیم که برناردو پیشنهاد ما را پذیرفت. دستاوردهای وی تا به الان، باعثشد تا انتخاب او برای تیم ملی فرانسه را بهترین گزینه بدانیم. ما بر این باور هستیم که به لطف تجربه او و برنامه هایی که دارد می تواند در تشکیل یک تیم منسجم برای رویداد بعدی المپیککه پاریس 2024 است کمک شایانی خواهد کرد."

برناردو رزنده پس از المپیک توکیو کار خود را آغاز می کند. اولین تورنمنت برای او به عنوانسرمربی فرانسه، مسابقات قهرمانی اروپا در ماه سپتامبر است که در کشورهای لهستان، جمهوری چک، فنلاند و استونی برگزار می شود.

رزنده در مورد پیوستن به تیم ملی فرانسه اذعان داشت:" بسیار افتخار می کنم که با فدراسیون فرانسه به توافق رسیدم.  تصمیم آسانی برای من نبود زیرا نیاز به فداکاری شخصی داشت. با این حال ، وقتی تیم ملی فرانسه و روند تکامل آن را می بینم ، نسبت به طرحی که اتخاذ کرده ام خوش بین هستم. فکر میکنم از الان می توانم خوش رنگ ترین مدال را برای فرانسه در المپیک پاریس ببینم."

فرانسوی ها در المپیک توکیو در گروه B با برزیل ، روسیه، آمریکا، آرژانتین و تونس بازی می کنند. آنها در ژانویه 2020 در جریان مسابقات مقدماتی اروپا در برلین صعود کردند. آنها این فرصت را داشتند که زودتر در آگوست 2019 در گدانسک فرصت بازی در این مهمانی چهار ساله را به دست آورند ، اما پس از آن به تیم ملی لهستان باختند.

[caption id="attachment_171587" align="aligncenter" width="398"]برناردو رزنده برناردو رزنده - قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو[/caption]