به گزارش آریاورزش کنفدراسیون والیبال آسیا از برگزاری چشمگیر رقابت های قهرمانی والیبال بانوان افغانستان تقدیر کرد.

فدراسیون والیبال افغانستان موفقیت چشمگیری در برگزاری مسابقات برتر والیبال بانوان افغانستان با شرکت پرانرژی 9 تیم استانی از جمله هرات ، بلخ ، بغلان ، دایکندی ، فراه ، کابل پایتخت و تیم ملی زنان مهاجر افغانستان از ایران داشت.

این مسابقات از 27 مارچ تا 2 آپریل برگزار شد و تیم های شرکت کننده در مسابقات مقدماتی دور رفت در دو گروه تقسیم شدند. پس از اتمام دور اول ، استان های هرات ، مهاجران افغانستانی ایران ، تیم های سارا میاشت و شهرداری از استان کابل به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

در مرحله نیمه نهایی، تیم مهاجران افغانستان در ایران و استان هرات عملکرد فوق العاده ای داشتند  و حریفان خود را شکست دادند. و در فینال روبروی هم قرار گرفتند. مسابقه نهایی توسط کانال تلویزیونی ملی ورزش RTA افغانستان پخش مستقیم شد، در حالی که صدها تماشاگر به همراه خانواده و فرزندان خود برای تماشای بازی نهایی وارد محل مسابقه شدند و میلیون ها نفر در سراسر جهان از طریق پخش مستقیم بازی نهایی را تماشا کردند.

مسابقه نهایی بسیار هیجان انگیز بود زیرا تیم ولایت هرات و تیم ملی زنان مهاجر افغانستانی از ایران، همه تلاش خود را کردند تا برای تا بتوانند مقام قهرمانی را کسب کنند. تیم مهاجران افغان از ایران در حالی که در دو ست اول عقب افتادند اما عقب نکشیده  و با یک بازی قدرتمند ، سه ست باقیمانده را گرفته و  3-2  پیروز شدع و قهرمان شدند.

خوشال مالکزی دبیر کل فدراسیون افغانستان از فدراسیون ایران تشکر صمیمانه کرد. او گفت: می خواهم از این فرصت استفاده کرده و از فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران برای حمایت مهربانانه آنها از تیم مهاجر زنان افغانستان به دلیل ارائه اردوی آموزشی سه هفته ای و انتخاب 12 بازیکن در میان 49 بازیکن والیبال بانوان افغانستان از استان های مختلف تشکر کنم. تیم مهاجر افغانستانی ایران توسط دو مربی زن بسیار واجد شرایط ایرانی هدایت و آموزش داده می شد.

[caption id="attachment_179082" align="aligncenter" width="427"]والیبال بانوان افغانستان والیبال بانوان افغانستان[/caption]