دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

آریاورزش / کوین لوغو را می‌توانیم در دو کلمه خلاصه کنیم: خوش قلب و کم‌حرف. او مغرور نیست، با محبت برخورد می‌کند، کم حرف است، اما سعی می‌کند تا آنجایی که می‌تواند برایت وقت بگذارد.‌ ‌وقتی با سؤالات مختلف ما مواجه شد، ابتدا خندید، اما بعد سعی کرد تا آنجایی که می‌تواند پاسخگوی آریاورزش باشد.

کوین متولد ۱۹۸۹ است و ۲ متر و ۹ سانتیمتر قد دارد. اندام بلند و باریک او همواره رقبا را به وحشت انداخته و دیوار دفاعی او دردسرساز بوده است. او اعتراف می‌کند که مانند هر فرد بلند بالایی مورد توجه جامعه قرار گرفته و اذیت شده است. کسانی که او را به خاطر قد بلندش با انگشت نشان می‌دادند و شاید هم از متلک اطرافیان بی‌نصیب نمانده است.

"وقتی بچه بودم در مدرسه به خاطر قد بلندم مورد توجه اطرافیان قرار می‌گرفتم و با آن مشکل داشتم. گاهی قد بلندم مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت و چیزهایی می‌شنیدم که مرا ناراحت می‌کرد. اما الان این مشکل برطرف شده و من کاملا با آن کنار آمدم."

با اینکه کوین می‌گوید یادش نیست با قدش چطور شوخی‌ای شده است؟ اما او یکبار با خودش شوخی کرده است. او چند سال پیش با انتشار عکسی بر روی صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «وقتی از یخچال خانه‌ات به جای میز کار استفاده می‌کنی. البته این چیزها دیگر برای من عادی شده، برای بقیه عجیب و غیرعادی است.»

کوین لوغو آریاورزش

کوین ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ با دختر مورد علاقه‌اش که او نیز بازیکن والیبال بود، ازدواج کرد و اخیراً صاحب یک فرزند پسر شد. از صحبت‌های کوین می‌توان فهمید که فرزندش، خوش‌اخلاقی را از پدر به ارث برده است. او می‌گوید پسرم تمام زندگی من است.

"پسرم زندگی ما را عوض کرده است. او الان اولویت اول و آخر زندگی ماست. برای همین باید خیلی مراقبش باشیم. البته بچه‌داری کار چندان سختی نیست، فقط باید ساعات روزانه‌مان را متناسب با او تنظیم کنیم. خوشبختانه پسر ما بچه بدقلقی نیست و زیاد گریه نمی‌کند، برای همین نگهداری از او آسان است."

البته کوین می‌داند نگهداری از یک نوزاد آنقدر هم کار ساده‌ای نیست، برای همین بلافاصله می‌گوید: خب من زیاد پوشک او را عوض نمی‌کنم، همسرم بیشتر این کار را انجام می‌دهد. فقط گهگاهی برای سرگرمی و بازی با او این کار را انجام می‌دهم."

[caption id="attachment_173017" align="aligncenter" width="1080"]کوین لوغو آریاورزش کوین لوغو و همسر و پسرش[/caption]

کوین در واقع مارکو پلوی والیبال است. او سابقه بازی در لیگ‌های فرانسه، روسیه، ایتالیا، ترکیه، کره‌جنوبی و برزیل را دارد. خودش می‌گوید: "تمام سال‌هایی که در لیگ‌های مختلف بازی کردم را دوست دارم و برای من خوب و خاطره‌انگیز بود. اما اگر بخواهم فقط یکی را انتخاب کنم، آن برزیل خواهد بود. فصل ۲۰۱۸/۱۹ که عضو ساداکروزیرو بودم."

[caption id="attachment_172998" align="aligncenter" width="800"]کوین لوغو آریاورزش کوین لوغو در ساداکروزیرو[/caption]

بهترین مدافع لیگ ملت‌های ۲۰۱۸، فصل قبل به چین رفت و عضو باشگاه بایک موتور بود. او حتی با سعید معروف کاپیتان تیم ملی کشورمان در تمرینات هم شرکت کرد. اما به یکباره ورود یک ویروس ناشناخته همه چیز را بر هم زد. درست زمانی که ویروس کووید ۱۹ در چین شیوع پیدا می‌کرد، کوین به همراه همسر باردارش در چین به سر می‌برد.

او می‌گوید بیش از هر چیز نگران همسر و فرزند در راهش بود تا مبادا به آنها آسیبی برسد. اما کووید ۱۹ به تدریج سراسر دنیا را فرا گرفت و تأثیر زیادی بر ورزش گذاشت تا آنجا که برخی تیم‌ها در آستانه انحلال پیش رفتند یا از تیم‌داری پشیمان شدند.

بازیکن تیم ملی فرانسه اعتقاد دارد، دنیا در شرایطی به سر می‌برد که همه باید برای بهتر شدن شرایط کمک کنند: "بحران کرونا تأثیر خیلی بدی از لحاظ مالی بر روی اقتصاد ورزش گذاشته است. به نظر من طبیعی است که باشگاه‌ها بخواهند قراردادها را کاهش بدهند. اگر با من این کار را بکنند اصلا ناراحت و عصبانی نمی‌شوم. کل دنیا در شرایط سختی به سر می‌برد و ما هم باید این موضوع را درک کنیم و بپذیریم."

او درباره سرنوشت‌اش با بایک موتور توضیح می‌دهد: "من هنوز نمی‌دانم آینده‌ام چه می‌شود و به چین برمی‌گردم یا نه؟ فعلا منتظر تصمیم باشگاه برای فصل آینده هستم. با شرایط فعلی تنها کاری که می‌کنم این است که تا حد امکان در خانه می‌مانم و وقتم را با پسرم و والدینم می‌گذرانم تا شرایط بهتر شود."

[caption id="attachment_173020" align="aligncenter" width="1080"]کوین لوغو آریاورزش تیم والیبال بایک موتور[/caption]

کوین لوغو سال‌ها برای تیم ملی فرانسه بازی کرد و به مدال‌های رنگارنگی دست یافت. دو مدال طلا (۲۰۱۵ - ۲۰۱۷) و یک برنز (۲۰۱۶) لیگ جهانی، طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۵ و نایب قهرمانی در لیگ ملت‌ها ۲۰۱۸ افتخارات کوین با پیراهن آبی‌هاست.

او درباره بهترین بازی خود برای تیم ملی فرانسه گفت: "سال ۲۰۱۵ در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی اروپا مقابل بلغارستان بازی می‌کردیم. جو سالن بلغارستان وحشتناک بود و صدا به صدا نمی‌رسید. حتی نمی‌توانستم صدای هم‌تیمی‌هایم را بشنوم. ما آن بازی را ۳-۲ بردیم و به فینال رفتیم و در نهایت قهرمان شدیم. آن مسابقه بهترین بازی من بود."

با این حال سال گذشته فرانسه در مرحله نیمه نهایی قهرمانی اروپا در حالی که میزبان بود با نتیجه ۳-۲ مغلوب صربستان (قهرمان اروپا ۲۰۱۹) شد و از راهیابی به فینال باز ماند. آنها در دیدار رده‌بندی نیز مقابل دیدگان هواداران خود ۳-۰ مغلوب لهستان شدند تا سکوی سوم را هم از دست بدهند.

سرعتی‌زن فرانسه این شکست را یکی از خاطرات تلخ ورزشی خود قلمداد می‌کند: "هنوز تلخی آن بازی در ذهنم مانده، آنقدر احساس بدی دارم که ترجیح می‌دهم درباره‌اش صحبت نکنم."

[caption id="attachment_173014" align="aligncenter" width="960"]کوین لوغو آریاورزش کوین لوغو هفته چهارم لیگ ملت‌ها ۲۰۱۹[/caption]

با این وجود او خوشحالی خود را از تمدید قرارداد لوغان تیلی مخفی نمی‌کند: "از موقعی که لوغان تیلی سرمربی فرانسه شد کارهای زیادی برای ما انجام داد و خیلی زحمت کشید. ما با او قهرمان لیگ جهانی و اروپا شدیم، همینطور به المپیک توکیو صعود کردیم. برای همین خیلی خوب است که او تا پایان المپیک با ما می‌ماند." ‌ مدافع بلند بالای فرانسوی‌ها که سال گذشته برای رقابت‌های هفته چهارم لیگ والیبال ملت‌ها به ایران سفر کرده بود، درباره تجربه خود گفت: "من اولین‌بارم بود که در ایران بازی می‌کردم. محیط آنجا و فضای سالن دیوانه‌کننده بود و من خیلی دوستش داشتم. شاید هم یک روزی توانستم در لیگ ایران بازی کنم. چرا که نه؟!" ‌ کوین اخیراً ناجی یک باشگاه فرانسوی شده است. تیم رِن فرانسه که کوین سال ۲۰۱۷ برای آنها بازی کرد. وقتی در این مورد از او پرسیدیم در دو جمله پاسخ داد. طوری که دوست داشت بگوید هیچ کار خاص و عجیبی انجام نداده است.

"من به همراه تیمم فقط به این باشگاه کمک مالی کردیم تا بتواند باز هم در لیگ فرانسه تیمداری کند. خودم قبلاً برای این باشگاه بازی کرده بودم و می‌خواستم دِین خودم را به والیبال ادا کنم."

او در پایان یک پیغام برای هواداران والیبال داشت و گفت: "امیدوارم از کووید ۱۹ در امان بمانید. خیلی زود این شرایط تمام می‌شود. والیبال به زودی بهتر و قوی‌تر برمی‌گردد."

تصاویر به یادماندنی از کوین لوغو

[caption id="attachment_173004" align="aligncenter" width="960"]کوین لوغو آریاورزش تیم ملی والیبال فرانسه[/caption] [gallery ids="173001,173012,173005,173003,173002,173008,173018,172997,173022,173009,173013,173027"] [caption id="attachment_173011" align="aligncenter" width="1152"]کوین لوغو آریاورزش کوین لوغو در تیم ملی نوجوانان فرانسه ۲۰۰۷[/caption]