دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، فرناندو دی‌جورجی که در حال حاضر هدایت باشگاه لوبه را بر عهده دارد٬ در دوران طلایی ولاسکو در تیم ملی ایتالیا برای آتزوری به میدان می‌رفت. کسب مقام قهرمانی در المپیک ۱۹۸۸، سه مقام پی‌درپی قهرمانی جهان و پنج عنوان قهرمانی لیگ جهانی از جمله افتخارات ورزشی او در دوران بازی است. این مربی باسابقه در دوران مربیگری نیز با تیم‌های لوبه و زاکسا به افتخاراتی دست یافت.

دی‌جورجی‌ در گفتگوی اختصاصی با آریاورزش درباره شرایط لیگ ایتالیا پس از کووید ۱۹ گفت: با وجود مشکلات به وجود آمده، امیدواریم بتوانیم فصل جدید را بطور منظم شروع کنیم. لیگ ایتالیا به خاطر کووید ۱۹ خسارت زیادی دید، اما کیفیت فنی لیگ همچنان بالاست و تیم‌های بزرگ بازیکنان قدرتمندی جذب کردند.

او در خصوص تمدید قرارداد با بازیکنان اصلی لوبه (خوآنتورنا، لئال، سیمون) علیرغم کاهش ۳۰ درصدی قراردادها توضیح داد: ما تلاش کردیم حتی در شرایط سخت هم جلساتی برای بیان نقطه نظرات خود داشته باشیم. در این جلسات هر کس راهکارهای خود را برای ادامه کار در این شرایط ارائه داد. در نهایت پس از جمع‌بندی به ایده‌های مشترکی رسیدیم تا بتوانیم همکاری خود را با این تیم ادامه بدهیم. خیلی خوشحالم که هنوز هم این بازیکنان را در تیمم دارم.

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر لوکا وتوری مبنی بر مافیا در ایتالیا و شرایط قراردادها گفت: با توجه به اینکه ما مدتی است با این موضوع مواجه هستیم و بازیکنان را درگیر خودش کرده٬ به نظر من باید حتماً صحبت‌های او مورد بررسی قرار بگیرد.

این مربی ایتالیایی که سابقه کار در پلاس لیگا را هم دارد، در پاسخ به این سؤال که کدام لیگ سازمان‌یافته‌تر است، تصریح کرد: لیگ ایتالیا و لهستان از لحاظ فنی با هم متفاوت است اما هر دو از نظر سازماندهی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق هستند.

وی با بیان اینکه لیگ سری آ قدمت تاریخی زیادی دارد، افزود: من تجربه خوبی در هر دو کشور دارم. سال ۲۰۱۹ برای لوبه باورنکردنی بود. ما قهرمان ایتالیا و جام باشگاه‌های جهان شدیم. با یادآوری آن خاطرات احساس رضایت می‌کنم. می‌دانم پیروزی‌های پی‌درپی چقدر کار سختی است. به همین خاطر بسیار مفتخر و خوشحالم.

او افزود: من در لهستان هم تجربه فوق‌العاده‌ای داشتم. تقریباً چهار سال در باشگاه‌های زاکسا و یاسترژبسکی کار کردم و یک دوره کوتاه هم سرمربی تیم ملی لهستان بودم. یک تجربه مهم در کشوری که والیبال با تمام وجود احساس می‌شود. من همیشه از آن دوره به خوشی یاد می‌کنم. لیگ لهستان برای تماشاگران و تلویزیون بسیار محبوب است.

[caption id="attachment_172580" align="aligncenter" width="960"]دی‌جورجی فرنادو دی‌جورجی در تیم زاکسا[/caption]

سرمربی تیم والیبال لوبه در خصوص عدم تمدید قرارداد با امیر غفور گفت: زمانی که غفور می‌توانست بازی کند، بازیکن مهمی برای ما بود. اما متأسفانه دچار آسیب‌دیدگی جدی شد. لوبه برای فصل آینده بازیکنان جدیدی در این پست استخدام کرده، به همین خاطر جایی برای امیر غفور در لیست لوبه نیست. قطعا دلیل این تصمیم به خاطر مسائل فنی نبود، اما شرایط جسمانی و مدیریت در جذب بازیکنان غیر اروپایی بی‌تأثیر نبود.

پاسور پیشین تیم ملی ایتالیا درباره والیبال‌ ایران اظهار داشت: والیبال ایران بعد از ورود ولاسکو جهش قابل توجهی داشته و باعث شد آنها در صحنه‌های مهم جهانی، جای خود را در میان بهترین تیم‌های دنیا تثبیت کنند.

وی ادامه داد: ایران والیبال را بسیار خوب، جذاب و فنی بازی می‌کند. شناخت کامل‌تری ندارم اما شیوه بازی آنها توجه کسانی که والیبال‌ بازی می‌کنند را جلب می‌کند. واقعاً جالب است. من واقعاً از سبک بازی معروف، عبادی‌پور، غفور و موسوی خوشم می‌آید. سطح بازی آنها جهانی است. ‌ او در پاسخ به این سؤال که والیبال‌ ایران باید چه مسیری را در پیش بگیرد تا بتواند در مسابقات مهم جهانی مدال بگیرد، بیان داشت: همیشه سخت‌ترین کار این است که بتوانید در سطح بالا باقی بمانید. بنابراین باید ابتدا تلاش کنید که کیفیت بالای بازی خود را حفظ کنید.

او افزود: قطعاً بردن مدال‌های جهانی کار آسانی نیست. هیچ تیمی آنقدر قدرتمند نیست که تمام مدال‌ها را کسب کند. این امکان برای همه وجود دارد که بتوانند در میدان‌های جهانی مدال بگیرند. اما از طرفی باید توازن بین همه چیز برقرار باشد. مانند: امکانات لازم، مدیریت خوب، بازیکنان باکیفیت و ... اگر خوب کار کنید امید زیادی هست که بتوانید در مسابقات جهانی مثل المپیک مدال کسب کنید. چون از نظر کیفی اختلاف فاحشی با تیم‌های مطرح ندارید. به دنبال بازیکنان جوانی باشید که ممکن است‌ گام دیگری از کیفیت‌ را ارائه دهند.

دی@جورجی گزینه هدایت تیم ملی والیبال

دی‌جورجی که نام‌اش در میان گزینه‌های هدایت تیم ملی مطرح شده، در خصوص این که تماسی از سوی فدراسیون داشته یا خیر؟ گفت: برای مربیگری در تیم ملی ایران چندباری با مدیر برنامه‌ام تماس گرفته شده، ولی هنوز کسی بصورت مستقیم با من صحبت نکرده است.

او در پاسخ به این سؤال که فدراسیون ممکن است با مربیان خارجی به عنوان مشاور فنی و بصورت ۶ ماهه همکاری کند، آیا او حاضر به کار با چنین شرایطی هست؟ گفت: من هیچوقت خودم را در کارم محدود نمی‌کنم. هر مربی‌ای باید برای تجربیات مهم آماده باشد. اما من یکسال دیگر با تیم لوبه قرارداد دارم و این چیزی نیست که فقط به من بستگی داشته باشد.

دی‌جورجی درباره پیش‌بینی خود از المپیک اظهار کرد: پیش‌بینی قهرمان المپیک کار سختی است. چون تیم‌های بزرگ همگی از شانس مساوی برای قهرمانی برخوردارند. به نظر من چند تیم مدعی قهرمانی هستند، نمی‌توانم فقط از یک تیم نام ببرم.

او در پایان اظهار کرد: از مصاحبه شما بسیار سپاسگزارم. امیدوارم به زودی شما را در زمین والیبال ببینم و پس از عبور از این دوران سخت بار دیگر شاهد مسابقات پرشور و هیجان در زمین‌های مسابقه باشیم.

  [gallery size="medium" link="file" columns="2" ids="172587,172581,172592,172593,172591,172603"]