به گزارش آریاورزش، پیمان رضایی در گفتگو با خبرنگار آریاورزش در خصوص شرایط شهرداری ارومیه در لیگ برتر ۹۸ گفت: شاکله اصلی تیم ما از بازیکنان ملی‌پوش بسته شده است.

ابتدا از آقای داوری سرپرست فدراسیون، آقای پورحسن و همچنین آقای فتاحی سرپرست دبیرکلی فدراسیون والیبال تشکر می‌کنم که نگاه مثبت و ویژه‌ای نسبت به رفع این ابهام دارند و انشاءالله این مشکل رفع می‌شود. ‌ وی در ادامه توضیح داد: طبق بند ۱۰ ماده ۹ آیین‌نامه سازمان لیگ، هر سال دو تیم به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند. اما با توجه به اینکه سال قبل لیگ برتر والیبال با ۱۳ تیم برگزار شد، اگر بخواهیم مبنا را به همان آیین‌نامه قرار دهیم که دو تیم سقوط می‌کنند. پس شهرداری ارومیه تیم یازدهم جدول بوده است.

حالا یکسری ابهامات هست که می‌گویند لیگ ۱۳ تیمی بوده و باید ۱۲ تیمه باشد. این مسئله به خود فدراسیون برمی‌گردد. انشاءالله خودشان حل و فصل می‌کنند.

[caption id="attachment_160572" align="alignnone" width="1011"]لیگ برتر 97/ تصاویر دیدار شهرداری ارومیه و دورنای ارومیه لیگ برتر ۹۷/ تصاویر دیدار شهرداری ارومیه و دورنای ارومیه[/caption]

اما در کل من بعید می‌دانم هواداران و عاشقان والیبال در ایران، لیگ ۹۸ را بدون تیم‌های ارومیه و گنبد بتوانند تصور کنند. این دو شهر مهد والیبال هستند و ما همیشه در رده‌های مختلف ملی بازیکنان بزرگی داشتیم.

قطعا باشگاه‌داری در ارومیه، یک پشتوانه برای تیم‌های ملی است. انشاءالله با لطف مسئولین این نقیصه بر طرف می‌شود. به مسئولین محترم و هواداران ارومیه قول می‌دهیم که تیم شهرداری ارومیه بصورت شایسته و پررنگ، آنطور که شایسته هواداران است در لیگ ۹۸ حضور خواهد داشت. ‌ مدیر باشگاه شهرداری ارومیه در خصوص خرید سهمیه یکی از تیم‌های لیگ برتری برای حضور در لیگ برتر ۹۸ تصریح کرد: ما به دنبال خرید سهمیه نیستیم. همانطور که عرض کردم ارومیه یک شهر والیبال‌خیز است و یک میزبانی شایسته و بزرگ در لیگ ملت‌ها داشت. قطعا دوستان در فدراسیون والیبال به این قضیه واقف هستند و کمک خواهند کرد تا این مشکل رفع شود و ارومیه حضور پررنگی در لیگ والیبال داشته باشد.

[caption id="attachment_160117" align="alignnone" width="1023"]لیگ برتر 97/ تصاویر دیدار شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان لیگ برتر ۹۷/ تصاویر دیدار شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان[/caption]

پیمان رضایی در خصوص صحبت‌های منوچهر پورحسن مبنی بر اینکه تیم دورنا لیگ برتری نبوده و صرفا برای حمایت از نوجوانان در سوپرلیگ حضور داشته، گفت: به هر حال تیم دورنا هم یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر بوده است. درست است که دورنا برای حمایت از نوجوانان بوده، اما به هر حال یک سهمیه لیگ برتری بوده و بصورت وایلد کارت در لیگ برتر شرکت کرده است.

وی در خصوص نقل و انتقالات شهرداری ارومیه گفت: شاکله اصلی تیم ما از بازیکنان ملی‌پوش شامل: آقایان موسوی، قائمی، حضرت‌پور و محمودی بسته شده است و تعدادی از بازیکنان بومی نیز در این تیم حضور دارند. کادر فنی تیم نیز ترکیبی از مربیان بومی و غیربومی خواهد بود. ‌ وی ادامه داد: سال قبل بعد از اتمام لیگ برتر ۹۷، ما برای اولین‌بار در باشگاه شورای فنی تشکیل دادیم که در آن بزرگانی مانند آقای وطن‌پرست، آقای اسماعیل‌زاده و دیگر عزیزان در آن حضور دارند. در این شورا جلسات فنی خوبی برگزار می‌شود و قطعا در آینده هم از حضور و تجربه این عزیزان در باشگاه استفاده خواهیم کرد.