دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، عصر پنجشنبه در سالن کنفرانس فدراسیون والیبال ایتالیا اولین نشست مطبوعاتی و مراسم معارفه خولیو ولاسکو سرمربی افسانه‌ای دهه ۱۹۹۰ تیم ملی ایتالیا، به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان پسر برگزار شد.

برونو کاتانئو رئیس فدراسیون ایتالیا و خولیو ولاسکو در خصوص برنامه‌های آینده، رضایتشان از توافق دو طرفش و دلایل این انتخاب صحبت کردند.

برنو کاتانئو می‌گوید: من واقعاً خوشحال هستم. این توافق تمایل ما را برای ادامه‌ی مسیر در این فدراسیون بزرگ نشان می‌دهد. امروزه فدراسیون والیبال  به دومین فدراسیون بزرگ در ایتالیا تبدیل شده است و تمامی افرادی که در این سازمان کار کردند، در بنا نهادن خشت‌های مهم این فدراسیون سهیم  بودند. از همان ابتدا در چشمان خولیو، انرژی مثبت و شور و اشتیاق زیادی را دیدم که نمونه‌ای از یک مرد بزرگ است. قطعا هدف ما این است که به  پسرانمان در بخش جوانان انگیزه بدهیم. صادقانه بگویم من برای اجرای این طرح، هیچ کسی را بهتر از خولیو ولاسکو ندیدم. قرارداد ما دو و نیم ساله  است، اما من امیدوارم که همکاری ما بیشتر از این ادامه پیدا کند.

همچنین خولیو ولاسکو در این خصوص گفت: انتظار چنین استقبالی را برای اولین نشست مطبوعاتی نداشتم. از این بابت از شما ممنونم. کار سختی خواهیم داشت. من با مربیگری در تیم ملی آرژانتین به رؤیای خودم دست یافتم و سپس به مودنا، تیمی که در آن خاطره دارم برگشتم و الان هم دوباره اینجا در فدراسیون ایتالیا هستم. من به چرخه دیگری از زندگی کاری‌ام نزدیک شدم و از این بابت خیلی خوشحالم. دوست دارم صحبت‌هایم را با تأکید بر هدف تمامی تیم‌های ملی برای رشد ورزش‌مان شروع کنم. بعد از آن باید در خصوص رشد جوانان با این دیدگاه که در آینده به تیم بزرگسالان ملحق شوند، صحبت کرد. یکی دیگر از وظایف اساسی این است که به فکر رشد و توسعه این رشته در کشور، به ویژه در بخش جوانان باشیم. بعضی از آنها فضای کافی ندارند. وظیفه ما این است که ابزارهای لازم را برای رشد در اختیار آنها قرار بدهیم و آنها را با بازیکنان نسل قبل مقایسه نکنیم. پسرها باید تنها با سن خودشان مقایسه شوند و برای کسب پیروزی وارد میدان شوند. همه چیز از نتایج بدست خواهد آمد.