عضو تیم ملی والیبال زنان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می کنیم تا در جمع چهار تیم برتر آسیا قرار بگیریم.

ندا چملانیان روز دوشنبه در گفت و گو در خصوص لیگ والیبال زنان اظهار داشت: وقتی لیگ خوبی نداشته باشیم صد در صد بر کیفیت بازی‌های ما در تیم ملی تأثیر منفی می‌گذارد. حریفان ما در سال به مدت ۶ ماه به صورت مداوم بازی می‌کنند و از سطح بالایی برخوردار هستند.

ملی پوش والیبال زنان اظهارداشت: در لیگ والیبال زنان تنها چهار بازی وجود دارد که قهرمان و نایب قهرمان آن از روز اول مسابقات مشخص است.

وی پوشش بازی‌ها از رسانه ملی را یکی از عواملی دانست که می‌تواند در توسعه والیبال زنان مؤثر باشد و افزود: اگر رسانه‌ها بازی‌های ما را پوشش دهند، سبب جذب حامیان مالی می‌شوند و اینگونه گام‌های مهمی برای پیشرفت والیبال زنان برداشته خواهد شد.

عضو تیم ملی والیبال زنان تصریح کرد: ۲ سال است که برای خودمان هدفگذاری بلندمدت کردیم و پارسال عملکرد بهتری نسبت به سالهای گذشته داشتیم. امسال نیز به دلیل آنکه جواد مهرگان مدیر فنی تیم ملی والیبال زنان دوباره در کنار ما حضور داشت، توانستیم وارد اردوی ملی شویم و با ارزیابی عملکرد تیم‌های دیگر برای مدال آوری در آسیا سخت تلاش کنیم. امسال در خودمان می‌بینیم که بتوانیم جزو چهار تیم برتر آسیا باشیم.

وی با بیان اینکه نبود رئیس فدراسیون مشکل خاصی برای ما ایجاد نکرده است، افزود: نبود رئیس فدراسیون تأثیری در روند برگزاری تمرین‌ها و مسابقات ما ندارد. همچنین سرپرست فدراسیون و سرمربی همه توانشان را می‌گذارند که در بهترین شرایط باشیم.

چملانیان درخصوص جوانگرایی اعضای تیم ملی گفت: جوانان تیم خوشبختانه انگیزه و توانایی بالایی دارند. در دوره‌های گذشته هنگامی که جوانگرایی صورت می‌گرفت و با این رده سنی وارد اردو می‌شدیم، سطح اختلاف آنها با بزرگسالان تیم زیاد بود و در برخی از مواقع تمرین‌ها با مشکل روبرو می‌شد. اما مهرگان در زمان حاضر انگیزه بسیاری به جوانان می‌دهد. وی در طراحی تمرین عالی است و با اعتماد به نفس دادن به جوانان کمک کرده تا به سطح پیشکسوت‌های والیبال زنان برسند.