دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم والیبال سپاهان در مرحله نیمه نهایی در دو بازی تیم خوب و یک دست صنایع اردکان را شکست داد و ضمن رسیدن به فینال این رقابت ها به سوپرلیگ والیبال کشور در سال ۹۸ هم راه یافت. سعید عقیلی یکی از بزرگترین مربیان حال حاضر اصفهان، از طرف باشگاه سپاهان به سرمربی گری این تیم منصوب شد و قول سوپرلیگی شدن این تیم را داد. این تیم در ۵ روز مانده به شروع رقابت ها بسته شد و هیچ کس فکر نمی کرد که این تیم بتواند تا فینال بازی کند. این تیم در مرحله گروهی دو بازی با مریوان انجام داد که شکست خورد و به غیر از این دو شکست، تمام بازی ها را پیروز شده است. اصفهانی ها در فینال نیز از مریوان شکست خوردند و عنوان نائب قهرمان لیگ دسته یک را به دست آوردند.

[caption id="attachment_161125" align="aligncenter" width="900"] اهدای مدال لیگ دسته یک[/caption]

مصاحبه ای با سرمربی تیم جناب آقای عقیلی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید:

** تبریک میگم خدمتتون صعود به لیگ برتر رو. سالها جای خالی اصفهان با این پتانسیل و بازیکنان بزرگی که دارد حس می شد.  بازی فینال چطور بود؟

*** آنچه که می خواستیم نشد. بعضی بازیکنان مصدوم بودند. مثل فرزاد ملابهرامی پاسور اصلی تیم که روز قبل از مسابقه از ناحیه زانو مصدوم شد. لیبروی اصلی تیم ایرج میکائیل زاده که در بازی دوم با صنایع اردکان از ناحیه کمر مصدوم شد و بازیکن قدرتی مان هم از قبل مصدوم بود. ما سه بازیکن کلیدی را نداشتیم اما بهر حال در توپ گیری و پاس خوب بودیم اما توپ ها نمی خوابید. حمله مان ضعیف بود. و این عامل باخت ما بود.

[caption id="attachment_161084" align="aligncenter" width="900"] راهیاب ملل مریوان-سپاهان اصفهان[/caption]

** هواداران زیادی از مریوان در سالن بودند. این مسئله چقدر تاثیر داشت؟

*** هوادار و تماشاگر برای هر تیمی مهمه. ما غریب بودیم. بهرحال اگر مصدوم نداشتیم و تیم پتانسیل کامل را در اختیار داشت مشکلی از نظر بازی نداشتیم و می توانستیم بازی را ببریم. ما بخاطر مصدومیت باختیم.

[caption id="attachment_161101" align="aligncenter" width="900"] راهیاب ملل مریوان-سپاهان اصفهان[/caption]

** تصمیم شما برای سال آینده و سوپر لیگ چیه؟

*** اول باید باشگاه تصمیم بگیره که من باشم یا نه. اگر من بودم باید با مسئولین باشگاه جلسه ای برگزار کنیم و بعد در مورد لیگ برتر تصمیم بگیریم. لیگ برتر بازیکن حرفه ای می خواهد و اصفهان بازیکن حرفه ای زیادی دارد. من با این تیم قول سوپرلیگی شدن را داده بودم که انجام شد.

** هیئت والیبال اصفهان چقدر از شما و تیم حمایت کرد؟

*** من تشکر می کنم از هیئت که به ما کمک کردند. هیئت از بدو امر به ما کمک کرد. بعضی افراد گله می کنند از هیئت. به نظر من اگر کسی گله می کند باید راهکار هم داشته باشد. نمی شود فقط گله کرد. هیئت در بحث پایه سازی والیبال خوب عمل کرده، ولی تیم ها فقط در لیگ یک و خصوصا لیگ برتر دیده می شوند و این مهم اتفاق افتاد. تیم ما در لیگ یک دیده شد و امیدوارم با حمایت های بیشتر در لیگ برتر هم دیده شود.

** امکانات باشگاه چطور بود؟

*** هیچ کس از والیبال اصفهان حمایت نمی کرد اما آقای تابش خیلی به ما کمک کردند. اصفهان از بازیکن غنی است و متاسفانه در شهرهای دیگر بازی می کنند و این برای اصفهان خوب نیست. ولی کسی قدم برنداشت. تا اینکه آقای تابش این کار را انجام دادند و من از ایشان تشکر می کنم. آقای عظیمی برای هماهنگی های سالن چه برای تمرین و چه برای برگزاری مسابقات خیلی زحمت کشیدند و تشکر می کنم از ایشون. آقای رودانی سرپرست تیم که بسیار زحمت کشیدند و از بازیکنانم که با کمبودهایی که بود با تمام قوا تلاش کردند تشکر می کنم.

** ایا از بازیکنان حال حاضر کسی تصمیم داره در تیم بمونه؟

*** ما روی توانایی بازیکنان تمرکز می کنیم. همه دوست دارند در سپاهان بازی کنند چون باشگاه بزرگی است. باشگاه سپاهان تنها باشگاهی است که ۷۰-۸۰ تیم دارد و این یعنی حمایت از ورزشها. ** باشگاه به تعهدات مالی عمل کرد؟ *** باشگاه به تمام تعهدات عمل کرده و مشکلی نداشتیم از این بابت. مبلغ کمی تا تصویه مانده که قول دادند انجام دهند. در کل باشگاه به تعهداتش عمل کرده. ** آیا نمایدگان استان، شهردار و .... به تیم پاداش دادند؟ *** متاسفانه هیچ کس به ما پاداش نداد. ما دوست داشتیم که مسئولین استان مثل مسئولین مریوان در سالن حضور داشته باشند. اما نبودند. حتی صدا و سیما هم از تیم حمایت نکرد و بازی ها را پخش نمی کرد. مسئولین استان کردستان به تیم پاداش دادند ولی ما در سالن غریب بودیم. [caption id="attachment_161022" align="aligncenter" width="900"] شهداب یزد[/caption] ** و سخن پایانی؟ *** اصفهان موجودیت داره. بازیکن و مربی بزرگ داریم. تماشاگر خوب هم داریم. امیدوارم سال آینده با وجود این تماشاگرانی که به سالن می آیند فصل خوبی را رقم بزنیم و تشکر می کنم از شما بابت پوشش خبری این مسابقات.   [caption id="attachment_161036" align="aligncenter" width="900"] راهیاب ملل مریوان-سپاهان اصفهان[/caption]