به گزارش آریاورزش، سمیرا ایمانی از مفاخر والیبال بانوان ایران و اصفهان است که رکورددار قهرمانی در لیگ والیبال زنان بوده و همچنان در ترکیب تیم ملی حضوری اثربخش دارد. هم در زمان بازیکنی‌اش نمونه بود و هم نقش همسری و مادری را به نحو احسن ایفا کرد. امروز اگرچه بیرون از خانه‌ای که روزهای پرافتخارش را در آن گذراند از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد اما برای همیشه به بانوان ایرانی نشان داد الگو بودن و الگو ماندن را خوب بلد است. سمیرا ایمانی از مفاخر والیبال بانوان ایران و اصفهان است که رکورددار قهرمانی در لیگ والیبال زنان بوده و همچنان در ترکیب تیم ملی حضوری اثربخش دارد. این بانوی جوان والیبالیست اصفهان طی مراسم خداحافظی در جریان فینال مسابقات لیگ دسته یک بانوان که با صعود تیم شهرداری اراک به لیگ برتر همراه بود به‌نوعی غافلگیر شده و تصویر او با اشک‌های شوقی که برای بازی خداحافظی‌اش در خارج از اصفهان ریخت، به‌سرعت تیتر اول رسانه‌های ورزشی شد؛ اما سمیرا ایمانی چه راهی را طی کرد و چه طور به این جایگاه رسید؟

او در ذوب‌آهن خود را شناخت و با والیبال این باشگاه رشد کرد و از همان‌جا به تیم ملی رسید. در کارنامه‌اش بازی برای تیم‌های گیتی پسند اصفهان، باریج اسانس کاشان و شهرداری اراک نیز ثبت‌شده که ماحصل این سال‌های بازیگری کسب ۷ عنوان قهرمانی و ۸ عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات والیبال بانوان است. ایمانی از آن دسته بازیکنانی بود که خیلی زود به جرگه متأهلین پیوست اما این اتفاق پایان روزهای بازیکنی‌اش نبود بلکه مسیر موفقیت‌هایش بعد از تأهل حتی باقدرت بیشتر ادامه داشت اگرچه در این مسیر تولد فرزندش نیز به مسئولیت‌های او اضافه شد. امروز او نه‌تنها مربی- بازیکن تیم شهرداری اراک است که به‌واسطه تلاش‌هایش به لیگ برتر صعود کرد بلکه مربی تیم‌های پایه ذوب آن نیز بوده و در آخرین لحظات از سوی مایدا چیچیچ سرمربی تیم ملی والیبال بانوان، به‌عنوان کمک‌مربی به کادر فنی تیم ملی فراخوانده شده و به همراه تیم به مالدیو سفر کرد.

سمیرا ایمانی یکی از سرمایه‌های والیبال و ورزش بانوان اصفهان و کشور است که اکنون در شهری دیگر از او و دو دهه فعالیت افتخارآمیز ورزشی‌اش تقدیر شد. مثل ایمانی در ورزش بانوان کم نیستند که نه در شهر خود و نه در شهر دیگر دیده نمی‌شوند و سال‌های عمرشان که صرف ورزش بانوان می‌شود در سکوت به فراموشی سپرده می‌شود. قدر اشک‌های ایمانی و قدر بانوان ورزشکار شهرمان را بیشتر بدانیم.