یاسمن‌ فتحی/به گزارش اختصاصی آریاورزش پس از انحلال تیم پارسه تهران و حواشی بسیاری که در پی آن بوجود آمد برای پیگیری هر چه بیشتر این مسئله به سراغ علی‌اصغر‌ مجرد سرعتی‌زن و ذفاع وسط تیم ملی جوانان و تیم پارسه رفتیم و از پیوستن وی به این تیم و  حواشی بوجود آمده حول و حوش شاگردان نفرزاده جویا شدیم، این گفتگوی ویژه را با هم از نظر می گذرانیم:

پیش از هر چیز  ایده شکل گیری تیم پارسه از کجا آغاز شد؟ مجرد: تیم ما در آغاز قرار بود به نام اتکا در لیگ حضور داشته باشد و وقتی اتکا حاضر به تشکیل تیم نشد، پارسه هم مانند سایر سازمانهایی که سال اول تیم می دهند خواست در لیگ والیبال تیم‌داری کند و اقدامات لازم برای تشکیل تیم را انجام داد و  پارسه تشکیل شد البته ناگفته نماند که پارسه، یک تیم نظامی نیست.

[caption id="attachment_104258" align="aligncenter" width="900"] نیمه نهایی والیبال نظامیان؛ ایران و چین[/caption]

دلیل اعتراضاتی که پیش آمد چه بود؟ مجرد- مدیرعامل و دیگر عوامل این تیم در ابتدای فصل، قول‌هایی به بازیکنان دادند اما به هیچ‌یک از آنها عمل نکردند، و همانگونه که میدانید بازیکنی که تا نیم‌فصل ۵۰ یا ۶۰ ٪ از مبلغ قرادادش را نگیرد بازیکن آزاد محسوب میشود ! ما مبلغ قراردادمان را دریافت نکرده بودیم ! به‌دلیل این بدقولی‌ها خیلی‌ها در تمرینها حاضر نشدند و به مسئولین اعتراض کردند اما دستشان به جایی بند نبود. کلا سه ماه فقط به ما وعده و وعید دادند و هیچ کاری برای ما انجام ندادند.

از نتایجی که درلیگ گرفتید راضی هستید ؟ مجرد- ما تا دو سه هفته پیش، سوم جدول بودیم. ولی بخاطر مشکلاتی که پیش آمد هم از لحاظ مالی و هم روانی، برای بازیکنان شرایط سخت شد و نتوانستیم نتیجه بگیریم. البته من خودم هم مصدوم بودم و حتی مقابل ارومیه بازی نکردم .

چرا منحل شدن پارسه آتقدر سریع اتفاق افتاد و فدراسیون حتی تا آخر هفته‌ی جاری هم به تیم شما مهلت نداد؟ مجرد- نه اتفاقی نبود ! مسئولین پارسه خیلی قول ها داده بودند! یعنی از نیم فصل به بعد به فدراسیون قول دادند که این هفته پول را می دهیم؛ این هفته وعده هایشان محقق نشد هفته دیگر هم نشد، هفته های بعد نیز گذشت و در نهایت هیچ پرداختی صورت نگرفت و فدراسیون طبق قوانین سازمان لیگ تیم را منحل، اعلام کرد.

آقای درخشنده گفتند که تیم به هیچ عنوان به لیگ باز نخواهد گشت، اما ناگهان طی تصمیم آنی فدراسیون، دوباره به لیگ باز گشت. مجرد- بله تیم برگشته‌ است، اتفاقا آقای درخشنده اسم بازیکنان جوانان را آوردند و یکی از دلایل تصمیم خود برای عدم انحلال پارسه را جوانان اعلام کردند؛ خب درست است که ما باید بازی میکردیم و وظیفه‌مان بازی کردن بود ولی تیم هم یک مسئولیت هایی نسبت به ما داشت که انجام نداد.

[caption id="attachment_114560" align="aligncenter" width="900"] تصاویر دیدار پارسه تهران و شهرداری ارومیه[/caption]

وقتی خبر منحل شدن پارسه اعلام شد آیا پیشنهادی از سایر تیم ها داشتید؟ مجرد-بله، من از چند تیم پیشنهاد داشتم اما هنوز تکلیفم مشخص نیست پنحاه پنجاه است، ما اگر بخواهیم که تیممان را هم عوض کنیم فعلا فدراسیون اجازه نمی دهد قراردادی ثبت شود و منتظریم تا تکلیف تیم روشن بشود. شنیده‌ام مدیرعامل تیم به فدراسیون گفته‌ است که من میخواهم پول بازیکنانم را بدهم و نمیخواهم تیمم منحل شود! اما دقیقا مطمئن نیستم.

اگر تیم پارسه دوباره برگردد شما هم به همان پارسه برمیگردید ؟ مجرد- مسلما دلم میخواهد که به آن تیم برگردم، چون هم مبلغ قراردادم بالاتر است و هم اینکه حدود چهار یا پنج ماه است که با این تیم تمرین میکنم و اگر تیمم را عوض کنم تا خودم را به مربی و بقیه ثابت کنم،سخت است و شاید طول بکشد! ولی من قول میدهم که هرجا باشم همه تلاشم رو بکنم که ۱۰۰٪ توانم رو بگذارم. و اگر تیم برگردد من به شخصه خودم هم دوست دارم به تیم خودم برگردم ، ولی اگر به قول‌هایشان عمل نکنند مجبورم که تیمم راعوض کنم.

[caption id="attachment_111061" align="alignnone" width="898"] تصاویر دیدار بانک سرمایه و پارسه تهران[/caption]