به گزارش آریاورزش ، اوایل مهرماه ۹۴ بود که برخی افراد از پی‌گیری‌ها و گفتگوهای یکی از گزارش‌گران تلویزیون، با چند کارخانه، مبنی بر ایجاد برنامه‌ای ویژه برای بررسی والیبال ایران در تلویزیون خبر دادند.

در درجه اول ذهن‌ها به سمت جواد محتشمیان و کیومرث کرده رفت که سال‌هاست در تلویزیون ایران مشغول هستند.

۱۴ مهرماه بود که خبری در سایت‌های نزدیک به باریج اسانس ذهن علاقه‌مندان به والیبال را مشغول کرد. محتوای این مطالب خبر از ایجاد برنامه‌ای تلویزیونی به سبک ۹۰ برای والیبال ایران می‌داد.

شنیده‌ها حاکی از آن بود که مدیرعامل کارخانه باریج اسانس کاشان دیداری با عباس قانع، مجری و گزارش‌گر جوان والیبال، در دفترکار خود داشته است تا پیرامون طرح این گزارش‌گر جوان برای ایجاد چنین برنامه‌ای به بحث بنشینند.

هم‌چنین خانم حسیبی مدیرعامل باشگاه باریج اسانس هم قبل از سفر دو هفته‌ای خود به اروپا در جمع عوامل کادر اجرایی این باشگاه خبر از سرمایه‌گذاری این شرکت جهت ایجاد این برنامه تلویزیونی در شبکه شما داده بود.

[caption id="attachment_48533" align="aligncenter" width="716"]عباس قانع عباس قانع[/caption]

بهروز عطایی، علیرضا معمری، رضا مؤمنی مقدم، مریم هاشمی و سیما صدیقی از جمله افرادی هستند که در گفتگوهای غیرعلنی خود خبر از نظرخواهی عباس قانع از آن‌ها پیرامون آیتم‌های مورد نیاز چنین برنامه‌ای داده بودند. اما در هیچ خبرگزاری رسماً اظهار نظری نداشته اند.

۱۳ آبان صفحهٔ اینستاگرام برنامهٔ توپ، با گذاشتن مطلبی به خبر ایجاد ۹۰ والیبال رسمیت بخشید. در این متن نام این برنامه ۱+۵ عنوان شده و آیتم‌های آن نیز معرفی گردیده است.اما زمان پخش آن را اعلام نکرده‌اند. در صفحه اینستاگرام عباس قانع هم مطلبی با همین موضوعیت کار شده است.

با توجه به آیتم‌های ذکر شده برای این برنامه و عدم وابستگی آن به فدراسیون والیبال، پیش‌بینی می‌شود ۱+۵ همان‌قدر که توسط جواد ظریف، دنیای سیاست را تکان داد، والیبال ایران را نیز رو به رشد خواهد برد.

در تاریخ تلویزیون ایران این اولین برنامهٔ تمام والیبالی قبل و بعد از انقلاب محسوب می‌شود و بدون شک والیبال ایران را مدیون خود خواهد ساخت.

هنوز هیچ خبری روی سایت رسمی شبکهٔ شما در مورد با اهمیت‌ترین برنامه تاریخ این شبکه کار نشده است.

به نظر می‌رسد این برنامهٔ تلویزیونی رقیب جدی و جدیدی برای برنامه‌های پر بینندهٔ صداو سیما، یعنی برنامه۹۰ و خندوانه خواهد شد.

[caption id="attachment_48534" align="aligncenter" width="771"]عباس قانع عباس قانع[/caption]