به گزارش آریاورزش، مسابقات قهرمانی والیبال اروپا ۲۰۱۵ امسال در ۲ کشور بلغارستان و ایتالیا در حال برگزاری است و ۱۶ تیم برتر اروپا در ۴ گروه ۴ تیمی به مصاف هم رفته‌اند تا سرنوشت قهرمان قاره مشخص شود.

 گروه A :

در گروه A این مسابقات ۴ تیم بلغارستان، آلمان، هلند و جمهوی چک قرار داشتند که مسابقاتشان را در ۳ روز متوالی به صورت دوره‌ای در شهر صوفیه بلغارستان پیگیری کردند، گروهی که خیلی‌ها آن را گروه مرگ مسابقات می‌نامیدند.

[gallery columns="4" size="medium" link="file" ids="43913,43912,43897,43898"]

[event_list 43891]

از نتایج جالبی که در مسابقات این گروه بدست آمد شکست آلمان مدعی مقابل بلغارستان و رقیب دیرینه‌ش یعنی هلند بود، تنها پیروزی ژرمن‌ها مقابل یاران اشتوکر در تیم جمهوری چک بدست آمد تا این تیم در رده سوم قرار بگیرند.

تیم بلغارستان که میزبان مسابقات این گروه بود از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را برد و موفق شد در هر ۳ مسابقه خود به پیروزی دست یاید تا با اقتدار در صدر جدول گروه A مسابقات قرار بگیرد.

تیم هلند هم همانطور که قبلا اشاره شد موفق شد در داربی والیبال شمال اروپا تیم آلمان را با حساب ۳-۲ شکست دهد و یک پیروزی دیگر هم مقابل جمهوری چک این تیم را در رتبه دوم گروه قرار داد.

اما تیم جمهوری چک که به نوعی ضعیف‌ترین تیم این گروه محسوب می‌شد علی رغم تلاش بسیار بازیکنانش موفق نشد در هیچ مسابقه‌ای به پیروزی دست یابد و با ۳ شکست در قعر جدول گروه قرار گرفت.

[league_table 43697]

[caption id="attachment_43900" align="aligncenter" width="845"]FIVB-CEV2015-BULGARIA-GERMANY5 بازی بلغارستان  آلمان در قهرمانی والیبال اروپا ۲۰۱۵[/caption]

گروه B:

در گروه B این مسابقات ۴ تیم ایتالیا، فرانسه، کرواسی و استونی قرار داشتند که مسابقاتشان را در ۳ روز متوالی به صورت دوره‌ای در شهر تورین ایتالیا دنبال کردند.

[gallery link="file" columns="4" size="medium" ids="36949,43927,43925,43926"]

[event_list 43892]

زیباترین بازی این گروه را در روز آخر تیم‌های فرانسه و ایتالیا انجام دادند، در این مسابقه که ۵ ست به طول انجامید تیم ایتالیا در ۲ ست اول به برتری دست یافت اما شاگردان تیلی موفق شدند از ست سوم به بعد به بازی برگردند و نهایتا ۳-۲ برنده شوند و با ۳ برد و ۸ امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفتند.ایتالیا هم به رغم این شکست توانست با ۲ برد و ۷ امتیاز در رده دوم قرار بگیرد.

تیم استونی هم با قبول ۲ شکست مقابل تیم‌های اول و دوم جدول و با کسب پیروزی مقابل کرواسی در رتبه سوم قرار گرفت.کرواسی هم با پذیرفتن ۳ شکست متوالی با نتیجه ۳-۰ در رتبه چهارم جدول گروه B جای خوش کرد.

[league_table 43698]

[caption id="attachment_43983" align="aligncenter" width="858"]FIVB-CEV2015-france-italy1 بازی فرانسه و ایتالیا در قهرمانی والیبال اروپا ۲۰۱۵[/caption]

 گروه C :

در گروه C این مسابقات ۴ تیم لهستان، بلژیک، بلاروس و اسلوونی قرار داشتند که مسابقاتشان را در ۳ روز متوالی به صورت دوره‌ای در شهر وارنای بلغارستان در پیش گرفتند.

[gallery link="file" columns="4" size="medium" ids="43952,43951,43950,43953"] [event_list 43893]

لهستانی‌ها بر خلاف سایر رقبای اصلی خود در سایر گروه‌ها، در این گروه کار چندان سختی در پیش نداشتند و موفق شدند با کسب ۳ پیروزی قاطع با ۳ برد و ۹ امتیاز به عنوان تیم اول گروه C دست یابند

اژدهاهای سرخ بلژیکی هم به غیر از مسابقه در مقابل لهستان، در سایر مسابقات خود موفق به کسب پیروزی شدند و با ۲ برد و ۱ شکست و ۶ امتیاز در رده دوم جدول جای گرفتند.

رقابت بین اسلوونی و بلاروس برای کسب مقام سوم گروه هم به نفع اسلوونی به پایان رسید و جدول گروه به شکل زیر درآمد.

[league_table 43699]

[caption id="attachment_43984" align="aligncenter" width="915"]FIVB-CEV2015-poland-belarus1 بازی لهستان و بلاروس در قهرمانی والیبال اروپا ۲۰۱۵[/caption]

گروه D:

در گروه D این مسابقات ۴ تیم روسیه، صربستان ، فنلاند و اسلواکی قرار داشتند که مسابقاتشان را در ۳ روز متوالی به صورت دوره‌ای در شهر بوستو آرسیتزیوی ایتالیا برگزار کردند.

[gallery link="file" columns="4" size="medium" ids="43959,43958,43957,43960"] [event_list 43894]

مسابقه جذاب و دیدنی روسیه-صربستان را می‌توان حساس‌ترین نبرد این گروه نامید، شاگردان نیکولا گربیچ که در لیگ جهانی امسال موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شده بودند از همان ابتدای مسابقه به شدت توسط روس‌ها تحت فشار قرار گرفتند و ست اول را واگذار کردند اما در ست دوم با درخشش آتاناسویچ بازی را به نفع خود به پایان بردند.در ست‌های سوم و چهارم بازی، ولادمیر آلکنو بار دیگر هنر مربی‌گری خود را به رخ جهانیان کشید و با چند تغییر تاکتیکی و تعویض موفق شد صربستان را با نتیجه ۳-۱ به زانو درآورد تا روس‌ها که ۲ بازی اول خود را هم با پیروزی پشت سر گذاشته بودند با ۳ برد و ۹ امتیاز صدرنشین گروه شوند و صربستان هم با ۲ برد و ۵ امتیاز در رتبه دوم جای گرفت.

رقابت برای کسب رتبه سوم جدول بین تیم‌های فنلاند و اسلواکی با برتری ۳-۰ شاگردان ساموئلو در تیم فنلاند به پایان رسید و فنلاندی‌های سوم شدند و اسلواک‌ها چهارم.

[league_table 43700]

[caption id="attachment_43986" align="aligncenter" width="896"]FIVB-CEV2015-russia-serbia1 بازی روسیه و صربستان در قهرمانی والیبال اروپا ۲۰۱۵[/caption]

برنامه مرحله پلی آف :

۴ تیم صدرنشین گروه های ۴ گانه مستقیما به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و تیم‌های دوم و سوم این گروه‌ها باید به شرح زیر به مصاف هم بروند تا برنده این دیدار‌ها به عنوان ۴ تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی معرفی شوند .

[event_blocks id="43890" title="برنامه پلی آف" status="future" date="default" number="5" order="default" show_all_events_link="0" align="none"]