به گزارش آریاورزش، پس از اظهارنظر امیر حسین منظمی در رابطه با برکناری قطعی کواچ از سمت مربیگری تیم ملی بزرگسالان والیبال، حالا حامیان این مربی صربستانی دست به کار شدند تا مانع اخراج وی از تیم ملی شوند.

رویارویی موافقان و مخالفان کواچ جو متشنجی را در فدراسیون والیبال به وجود آورده است ، فضایی که هر روز بدتر می‌شود، اما با این حال، هیچ یک از طیفهای مدیریتی در مجموعه والیبال حاضر به پذیرش نظر طرف مقابل نیستند، با این حال هنوز رئیس فدراسیون والیبال تصمیم نهایی خود را در این رابطه اخذ نکرده است، تا شاید اتفاق نظر میان مخالفان و موافقان حاصل شود.

[caption id="attachment_39512" align="aligncenter" width="810"]کواچ ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵ کواچ ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی والیبال ۲۰۱۵[/caption]

اما چرا خبر برکناری کواچ روز چهارشنبه هفته قبل در خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر شد؟ گفته می‌شود مخالفان ادامه فعالیت کواچ در تیم ملی والیبال برای فشار بیشتر به رئیس فدراسیون والیبال تصمیم تیم مخالف کواچ در نشست‌های مشورتی اخیر را به عنوان تصمیم محمدرضا داورزنی در اختیار برخی رسانه‌های همسو قرار می‌دهند. انتشار این خبر همان‌گونه که انتظار می‌رفت هجمه سنگینی را به طیف موافق کواچ وارد کرد. رئیس فدراسیون والیبال که از شنیدن این خبر شوکه شده بود، برای کنترل اوضاع با انجام یک مصاحبه خبر برکناری کواچ را یک گمانه زنی توصیف کرد تا به این ترتیب شرایط بحرانی را کنترل کند.

اما بازتاب وسیع این خبر در رسانه‌های گروهی و انعکاس ویژه این خبر در رسانه‌های بین المللی زمینه دلخوری مربی صربستانی تیم ملی والیبال را به دنبال داشت، کواچ که شروط ویژه داورزنی را برای ایجاد تغییرات در کادر فنی تیم ملی پذیرفته بود با ناراحتی با داورزنی تماس گرفت تا اعتراض خود را به وی ابلاغ کند.اما رئیس فدراسیون والیبال موضوع را برای کواچ توضیح می‌دهد تا شاید او آرام شود، ولی گفته می‌شود کواچ با حالت قهر تماس خود را با داورزنی قطع کرده و از آن روز به هیچ یک از تماس‌های مدیر فدراسیون والیبال پاسخ نمی‌دهد تا دردسرهای آقای رئیس دوچندان شود.

[caption id="attachment_24785" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه چهارم والیبال ایران و آمریکا در لیگ جهانی ۲۰۱۵ کواچ[/caption]

با قهر اعتراض‌آمیز کواچ، حامیان وی در برخی محافل ورزشی مدعی شدند، جریان مخالف کواچ در اندیشه تحمیل گزینه خودشان به فدراسیون والیبال هستند، به همین دلیل این موضوع را رسانه ای کردند در صورتی که محمدرضا داورزنی در جلسات خصوصی با منتقدان کواچ اعلام کرده بود هیچ یک از تصمیمات این گروه قطعی نیست، پس کسی اجازه ندارد با رسانه‌ها در این خصوص گفت و گو کند. شایع شده است رد پای برخی بازیکنان تیم ملی که با ادامه فعالیت کواچ حضور آنها در تیم ملی در هاله ای از ابهام قرار دارد نیز هم در جریان انتشار این خبر دیده می‌شود که حالا رئیس فدراسیون و دیگر مسؤولان اجرایی این مجموعه به دنبال پیدا کردن این نفرات هستند تا برابر مقررات آنها را توبیخ کنند.