به گزارش آریاورزش، مصطفی کارخانه  در خصوص آخرین شرایط تیم والیبال اظهار داشت: خوشبختانه شرایط کلی ما خوب است و نسبت به هدف‌گذاری ابتدای فصل در جایگاه خوبی قرار داریم. در این هفته‌ها تمام تیم‌ها از هم شناخت پیدا کردند و شرایط به گونه‌ای شده است که بازیکنان و مربیان می‌دانند که چه چیزی از هم می‌خواهند.

کارخانه با بیان اینکه درک متقابل در تیم‌ها ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: لیگ امسال واقعا سخت و فشرده است و برای رسیدن به موفقیت باید خیلی هنرمندانه رفتار کرد و با برنامه‌ریزی پیش رفت. مربیان و بازیکنان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا مشکلی ایجاد نشود. چرا که در غیر این صورت کارایی‌ها پایین خواهد آمد.

کارخانه در ادامه افزود: امسال هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد چرا که تمام تیم‌ها خوب و قدرتمند هستند. به عقیده من امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های لیگ برتر والیبال است، اما با این وجود من از عملکرد کلی بازیکنان و تیمم راضی هستم.

[caption id="attachment_49028" align="aligncenter" width="400"]تصاویر مسابقه تیم بانک سرمایه و پیکان در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ مصطفی کارخانه[/caption]

کارخانه در مورد بازی هفته دهم تیمش مقابل شهرداری تبریز عنوان کرد: تبریز جزو تیم‌های خوب است. ما بازی این تیم مقابل شهرداری ارومیه را کامل دیده‌ایم و معتقدم که تبریزی‌ها در این مسابقه مستحق شکست نبودند. آنها در خانه خود از ما میزبانی می‌کنند و این موضوع سختی کار ما را دوچندان می‌کند، اما در مقابل ما هم از همه نظر آماده هستیم و می‌خواهیم به روند خوب‌مان ادامه دهیم.

کارخانه در مورد جذب یک دریافت‌کننده اظهار داشت: همچنان به عنوان جذب یک بازیکن در پست دریافت‌کننده هستیم. البته نفرات خوبی هم داریم که همه برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. اگر بخواهیم بازیکنی جذب کنیم باید در نیم‌فصل این کار را انجام دهیم. امسال در یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیرم مشغول فعالیت هستم و می‌بینم که تیم برای بازیکنان مهمتر از خودشان است.

مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه با اشاره به استعفای پورحسن و انتخاب درخشنده به عنوان رئیس سازمان لیگ والیبال خاطرنشان کرد: پورحسن فرد توانمندی بود که در دوران داوری و ریاستش در سازمان لیگ بسیار زحمت کشید. وی از افراد عادل، منطقی، پخته و باخدا بود که برای او آرزوی سلامتی می‌کنم. من نکات زیادی از پورحسن یاد گرفتم اما حالا هم استاد خودم جایگزین وی شده است.

[caption id="attachment_48972" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه تیم بانک سرمایه و پیکان در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ درخشنده[/caption]

کارخانه ادامه داد: من سال‌ها با درخشنده کار کردم و به عقیده من او تجارب زیادی دارد که می‌تواند به والیبال ایران کمک کند. در مجموع افراد قدرتمندی در فدراسیون والیبال حضور دارند که بر اساس شایستگی‌شان در فدراسیون پست می‌گیرند. درخشنده فردی بی‌نظیر است که امیدوارم در کارش موفق باشد.

وی در مورد تغییر احتمالی برنامه لیگ برتر والیبال تصریح کرد: من هم با این موضوع موافق هستم. در حال حاضر مرحله پایانی قرار است به صورت ۳ از ۵ برگزار شود که بسیار سخت است. ما زمان زیادی برای مسابقات انتخابی المپیک نداریم و اگر لیگ به همین صورت ادامه پیدا کند بازیکنان اصلی و تاثیرگذار تیم ملی از نظر روحی، روانی و جسمی تحت فشار قرار گرفته و خسته می‌شوند.

مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه افزود: مسابقات انتخابی المپیک برای ما خیلی مهم است تا حدی که ما سرمربی خود را تغییر داده‌ایم و با کواچ قطع همکاری کردیم که حالا باید تاوانش را هم پس بدهیم. پیشنهاد من این است که مسابقات مرحله نهایی لیگ به صورت ۲ از ۳ برگزار شود و تعداد بازی‌ها کمتر شود.

iran-usa-wl2015-1st-match-ir39

[su_animate type="bounceInUp" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه تحریریه خبرگزاری آریاورزش" gravity="nw"]  برگرفته از خبرگزاری فارس [/tooltip][/su_animate]