به گزارش آریاورزش ، پیمان اکبری در گفت و گویی اظهار کرد: از نظر نتیجه‌ای شرایط تیم پیکان خوب است. تاکنون نتایج خوبی داشته‌ایم. در پنج مسابقه اول لیگ چهار برد و یک باخت کسب کردیم اما هنوز شخصا از عملکرد کلی تیم راضی نیستم. من خودم بر این واقف هستم که توانایی بازیکنانم خیلی بیشتر از چیزی است که نشان می‌دهند. تلاش می‌کنیم بازیکنان را از نظر بدنی و فکری به شرایط خوب برسانیم. یکسری ناهماهنگی‌ها هنوز وجود دارد و قطعا اگر این ناهماهنگی‌ها برطرف نشود ضرر می‌کنیم.

وی با تکذیب شایعات درگیری‌اش با "ورمیلیو" پاسور ایتالیایی پیکان افزود: نمی‌دانم این خبر را چه کسی داده است. مطمئنا می‌خواهند جو تیم ما را برهم بریزند. در باشگاه پیکان هر بازیکنی که با مدیریت و افکار باشگاه منطبق نباشد قطعا نمی تواند فعالیت کند اما تاکنون چنین مشکلی در تیم ما نبوده است. تاکید می‌کنم تا الان هیچ اتفاقی درباره ورمیلیو نیفتاده است.

[caption id="attachment_50296" align="aligncenter" width="800"]پیمان اکبری پیمان اکبری[/caption]

بر اساس این گزارش آریاورزش کارشناس والیبال درباره تغییر سرمربی تیم ملی نیز گفت: تغییر و تحول مثبت بود چرا که روند تیمی و رو به رشد والیبال متوقف شده بود. بعضی وقتها ممکن است در بحث مدیریتی اتفاقی بیفتد که تاثیر کلی بر عملکرد تیم داشته باشد. در مجموع تصمیم این شد که باید تغییری در کادر فنی تیم بوجود بیاید. این تغییر به کواچ ختم شد. به نظرم مقصر بخشی از این جریان خودش بوده است. او می‌توانست دستیاران قوی‌تری را انتخاب کند که در جاهای حساس کمک کنند. دستیاران او از بسیاری از مربیان ایرانی سابقه و تجربه کمتری داشتند. اینکه نفر دوم تیم ملی خیلی با سرمربی فاصله داشته باشد اصلا جالب نیست. مربیان تیم ملی باید به او کمک کنند.

وی درباره دلیل تاکید مسئولان فدراسیون روی سی‌چلو گفت: فکر می کنم سی‌چلو از قهرمانی آسیا مطرح شده بود و با توجه به اینکه ارتباط خوبی با برخی دوستان دارد، این اتفاق افتاد. سی‌چلو تمرین دهنده خوبی است. از نظر تمرینی فوق‌العاده است. او از قهرمانی آسیا که به تهران آمد و ارتباطی که با دوستان گرفت به عنوان کاندیدا مطرح شد. از نظر من هم قطعا زوج او با لوزانو بهتر از زوج او با آناستازی است.

اکبری با گلایه از برخی اظهار نظرها گفت: برخی امروز یک حرف می‌زنند و حرف روز قبل خود را تکذیب می‌کنند. خوب است که انسان روی حرفش بایستد. نباید هر دقیقه یک حرف زد. برخی از دوستان می گفتند آناستازی بهترین گزینه است. اما حالا می‌گویند لوزانو بهترین گزینه است. ولی من می‌گویم چون روی آمدن سی‌چلو تاکید داشتند زوج او با لوزانو بهتر است. زیرا هر دو از یک کشور هستند و زبان هم را می فهمند و اطلاعات خوبی نسبت به خلق و خوی هم دارند. آناستازی مربی مقتدری است. شاید از لوزانو بهتر باشد اما انتخاب لوزانو و سی‌چلو در این شرایط منطقی‌تر بود.

سرمربی تیم ملی "ب" درباره احتمال حضورش بر روی نیکمت تیم ملی گفت: این اتفاق نمی‌افتد به خاطر اینکه دوستانی تصمیم گیرنده هستند که آنچه مدنظرشان باشد را پیاده می‌کنند. دو یا سه سال دیگر اگر بخواهیم دوباره سرمربی را عوض کنیم دوباره در همین نقطه خواهیم بود. وقتی گاییچ آمد خیلی خوب بود که مرحوم معدنی را کنارش گذاشتند. معدنی سرمربی تیم ملی شد اما بعد از آن دیگر هرگز این اتفاق تکرار نشد. همیشه نفراتی را کنار تیم ملی گذاشتیم که آینده‌ای برای تیم ملی نداشتند. نمی‌خواهم حرفی علیه کسی بزنم و دوست ندارم سوء تفاهمی پیش بیاید.

پیمان اکبری با اشاره به توجیه مسئولان فدراسیون والیبال مبنی بر لزوم دانستن زبان انگلیسی برای مربیگری در تیم ملی گفت: پس حالا ما باید یک نفر را بیاوریم که زبان آرژانتینی و یا پرتغالی بلد باشد و او را مربی تیم ملی والیبال کنیم زیرا لوزانو انگلیسی نمی‌داند. اکثر بازیکنان تیم ملی زبان انگلیسی والیبال را متوجه می‌شوند. سعید معروف و بقیه بازیکنان در کنفرانس‌های خبری انگلیسی صحبت می کنند و نیازی نیست همه دنبال مترجم باشند. یک روز بنده خدایی التماس می‌کرد که من او را به داورزنی معرفی کنم و حالا همان آدم کل والیبال ایران را قبول ندارد زیرا استدلال دوستان همین بوده است.

ملی پوش اسبق تیم ملی درباره آینده والیبال ایران گفت: بزرگترین رویداد در تمام رشته‌های ورزشی المپیک است. بعد از آن جهانی و رقابت‌های آسیایی و ... اهمیت دارد. الان در آستانه بزرگترین و ارزشمندترین رویداد جهانی یعنی انتخابی المپیک هستیم. قبلا هیچگاه در المپیک نبودیم اما الان وقتش است که در المپیک باشیم.

[su_animate type="flipInX" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه رسانه‌های خبری آریاورزش" gravity="nw"] برگرفته از ایسنا [/tooltip][/su_animate]

iran-poland-4th-match-wl2015-181