یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش "آریا ورزش" در آخرین جلسه رسمی فدراسیون بین‌المللی والیبال FIVB که در لوزان سوئیس برگزار شد تصمصیم بر این شد که فینال رقابتهای سطح ۲ لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ تیر سال آینده در کشور پرتغال برگزار شود.

این گروه متشکل از ۱۲ تیم زیر است :

 رتبه ۱۳ تا ۲۴ لیگ جهانی ۲۰۱۵ ( ژاپن، هلند، کانادا، فنلاند، جمهوری چک، کوبا، کره، پرتغال، مصر، ترکیه، اسلواکی و چین)

مسابقات این گروه در ۳ هفته و به صورت گروه‌های متغیر ۴ تیمی برگزار خواهد شد که هفته اول از ۲۷ تا ۲۹ خرداد به میزبانی ترکیه ، فنلاند و چک برگزار خواهد شد. هفته دوم از ۳ تا ۵ تیر به میزبانی اسلواکی ، مصر و کانادا برگزار خواهد شد و هفته سوم از ۱۰ تا ۱۲ به میزبانی کره جنوبی ، چین و پرتغال برگزار خواهد شد.

تیم‌ها در این ۳ هفته به مصاف هم خواهند رفت و مجموع امتیازات در یک جدول کلی به حساب خواهد آمد ( برای مثال تیم ترکیه باید در هفته اول با هلند ، پرتغال و اسلواکی بازی کند ، در هفته دوم با ژاپن ، فنلاند و مصر و در هفته سوم هم با چین ، اسلواکی و یکبار دیگر با ژاپن بازی کند، مجموع بردها و امتیازاتی که ترکیه از این ۹ بازی بدست خواهد آورد تعیین کننده رده آن در جدول ۱۲ تیمی گروه ۲ خواهد بود)

۴ تیم برتر این رده‌بندی مرحله نهایی را در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیر در پرتغال برگزار خواهند کرد و تیم اول به سطح ۱ رقابتهای سال ۲۰۱۷ صعود خواهد کرد.

گفتنی است تیم‌  دوازدهم به گروه ۳ سقوط خواهد کرد.

[su_animate type="bounceInUp" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text=" هیئت ترجمه تخصصی آریاورزش " gravity="nw"] برگرفته از  وبسایت فدراسیون جهانی [/tooltip][/su_animate]

FIVB-grouping-world-league-1