به گزارش آریا ورزش ؛ کسری غفوری درباره محورهای سفر ناظر فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری تور جهانی در جزیره کیش، گفت: ایلیا اولودورسکی ناظر فدراسیون جهانی هشتم آذرماه برای بازدید از امکانات ایران برای میزبانی تور جهانی که قرار است ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه در جزیره کیش برگزار شود، به این جزیره سفر کرد.

وی با بیان اینکه نماینده فدراسیون جهانی از امکانات جزیره برای برگزاری این مسابقات بازدید کرد و گفت: میزبانی ایران در تور جهانی والیبال ساحلی اتفاق ملی و بزرگی است که برای نخستین بار صورت می پذیرد.

[caption id="attachment_52961" align="aligncenter" width="800"]بازدید ایلیا اولودورسکی از امکانات کیش برای تورجهانی والیبال ساحلی بازدید ایلیا اولودورسکی از امکانات کیش برای تورجهانی والیبال ساحلی[/caption]

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال گفت: بحث پوشش خبری این رقابت ها از مهمترین نکات و الزام آور است که میزبانی ایران را قطعی خواهد کرد، اما تنها ۱۰ روز برای ارسال قرارداد فرصت داریم. متاسفانه تا این لحظه قرارداد پوشش خبری که یک طرف آن صدا و سیما است، امضا نشده و اگر تا ۱۰ روز کاری دیگر قرارداد را به فدراسیون جهانی نفرستیم، نگرانی هایی برای دریافت مجوز نهایی این رقابت ها بوجود می آورد.

وی همچنین به جلسات کاری متعدد نماینده فدراسیون جهانی در مدت اقامت سه روزه خود در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: ایلیا اولودورسکی با مسئولان منطقه آزاد کیش شامل مدیرعامل، قائم مقام و مدیر کل تربیت بدنی و مسئولان کمیته های مختلف تور جهانی نشست جداگانه داشت و تمامی موارد مورد نیاز برای برگزاری تور جهانی را برای آنان تشریح کرد.

غفوری افزود: نماینده فدراسیون جهانی والیبال ضمن ابراز رضایت از این نشست ها قول همکاری برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات داد. وی همچنین از مراحل آماده سازی زمین های این مسابقات بازدید کرد و با توجه به پیشرفت روند آماده سازی گفت دیگر نیاز به بازدید دوباره نخواهد داشت.

مسئول مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی تصریح کرد: باید تا پنجم بهمن ماه عکس زمین ها، پروتکل و چیدمان محل استقرار نمایندگان فدراسیون جهانی در زمین های مسابقات و اسکان آنان، داوران و بازیکنان تیم های جدول اصلی را در هتل برای فدراسیون جهانی ارسال کنیم.

[caption id="attachment_52947" align="aligncenter" width="800"]بازدید ایلیا اولودورسکی از امکانات کیش برای تورجهانی والیبال ساحلی بازدید ایلیا اولودورسکی از امکانات کیش برای تورجهانی والیبال ساحلی[/caption]

وی در باره داوران این رقابت ها گفت: با توجه به اینکه تور جهانی والیبال ساحلی در چهار زمین پیگیری خواهد شد، ۱۶ داور قضاوت این مسابقات را بر عهده خواهند داشت که حضور نادر انصاری داور بین المللی والیبال ایران در بین آنان حتمی است. قرار است برای انتخاب سایر داوران با کمیته داوران FIVB در تعامل باشیم.

غفوری در پاسخ به این سئوال که از ایران چند تیم در تور جهانی شرکت خواهند کرد، گفت: حضور سه تیم از ایران در جدول اصلی مسابقات قطعی است. تلاش داریم که نمایندگانی نیز در جدول مقدماتی این رقابت ها داشته باشیم که این موضوع به رنکینگ تیم های داوطلب شرکت کننده دارد و تا ۲۰ روز قبل از مسابقات مشخص نخواهد شد.

دبیر سازمان ساحلی فدراسیون والیبال در پایان تاکید کرد: برگزاری تور جهانی ساحلی در ایران یک اتفاق بزرگ است و سطح والیبال ساحلی ایران در جهان بالا خواهد برد. سازمان ساحلی دست تمامی علاقمندان به والیبال و ساحلی را برای برگزاری این رقابت ها می فشارد و از هر نوع همکاری استقبال می کند.

تور جهانی والیبال ساحلی از ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد. این رقابت ها در چهار زمین شامل یک زمین اصلی به همراه ۱۱۰۰ جایگاه تماشاگر و سکو های مقامات و تیم ها و همچنین سه زمین دیگر در مجاورت زمین اصلی برگزار می شود که باید تا ۲۵ دیماه آماده شود. همچنین یک زمین مخصوص گرم کردن بازیکنان باید تا آن زمان آماده بهره برداری شود.

مرکز رسانه ای مجهز، تابلو های راهنمای کافی و همچنین پخش مستقیم تلویزیونی دیدار های نیمه نهایی و فینال به صورت اچ دی را از دیگر الزامات فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری این مسابقات است.

[su_animate type="bounceInUp" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text="گروه رسانه‌های خبری آریاورزش" gravity="nw"] برگرفته از روابط عمومی فدراسیون والیبال[/tooltip][/su_animate]

beach-volley8