به گزارش آریاورزش ، غفاردرخشنده مدیر رویدادهای بین المللی، هومن باقری مدیر کمیته روابط بین الملل و نادر انصاری داور بین المللی والیبال ساحلی در سفر به کیش شرایط میزبانی این منطقه آزاد را برای تور جهانی بررسی کردند. مهمترین نیاز برگزاری این رقابت ها، مجموعه ای ساحلی به ابعاد ۶۰ در ۲۵۰ متر است که زمین ساحلی مورد نیاز با این ابعاد در مجموعه اسکله تفریحی کیش وجود دارد و مسئولان تربیت بدنی منطقه آزاد کیش آمادگی خود برای ایجاد پنج زمین مسابقه و تمرین با مشخصات و استانداردهای فدراسیون جهانی در این منطقه اعلام کردند. همچنین منطقه آزاد کانکس های آماده برای کارهای دفتری، اداری، بهداشتی و دیگر نیازها دارد که می تواند نیازهایی از جمله اتاق برای داوران، کمیته مسابقات، کمیته برگزاری، نماینده fivb، پذیرایی از بازیکنان، پذیرایی از اعضای کمیته کنترل و کمیته کنترل را مهیا کند.

[caption id="attachment_42938" align="aligncenter" width="800"]والیبال ساحلی والیبال ساحلی[/caption]

غفار درخشنده درباره مذاکرات انجام شده با مسئولین منطقه آزاد کیش برای برگزاری تور جهانی گفت: امکانات اقامتی و ساحلی کیش از هر نظر برای برگزاری تور جهانی مناسب است و حتی از آنتالیای ترکیه نیز که چندی پیش میزبان تور جهانی بود، مناسبتر است. وی با بیان اینکه مسئولین منطقه آزاد کیش آمادگی خود را برای برگزاری این رقابت ها و تامین تمامی نیازها اعلام کردند، گفت: به زودی تفاهم نامه ای برای برگزاری این مسابقات بین فدراسیون والیبال و منطقه آزاد کیش منعقد خواهد شد تا کارهای اجرایی آغاز شود. رییس رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال، تصریح کرد: چندین حامی مالی نیز اعلام آمادگی کردند که اسپانسر این رقابت ها شوند. وی با بیان اینکه جزیره کیش از نظر عمرانی برای برگزاری تور جهانی مشکلی ندارد، گفت: دو گزینه برای برگزاری این رقابت ها مطرح است که یکی آماده سازی مجموعه جدید در منطقه اسکله تفریحی است و دیگری توسعه مجموعه والیبال ساحلی قبلی است که اجرایی کردن گزینه دوم مشکلات بیشتری دارد. اگر تور جهانی در مجموعه ساحلی جدید برگزار شود هتل شایان و شایگان محل اسکان تیم ها خواهد بود و اگر در مجموع والیبال ساحلی فعلی برگزار شود، هتل داریوش محل اقامت تیم ها خواهد بود. درخشنده در پایان گفت: برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی، والیبال ساحلی ایران را در سطح جهان دگرگون خواهد کرد. فدراسیون جهانی والیبال با برگزاری نحستین تور جهانی ساحلی ایران در جزیره کیش موافقت کرده است و این رقابت ها از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه پیگیری خواهد شد. در صورت رعایت استانداردهای لازم این میزبانی به مدت سه سال تمدید می شود.

[caption id="attachment_42937" align="aligncenter" width="800"]والیبال ساحلی والیبال ساحلی[/caption]

برخی استانداردهای مورد نیاز برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی به قرار زیر است: ۱- چهار زمین مسابقه و یک زمین تمرین (اگر مسابقات شب برگزار شود نیاز به ۱۵۰۰ لوکس روشنایی و سه زمین مسابقه خواهد بود) تمام زمین ها باید با حصاری از فضای عمومی ساحل جدا شود. ۲- ابعاد زمین ها باید ۸*۱۶ باشد که از هر طرف نیز پنج متر منطقه آزاد داشته باشد. ۳- ماسه زمین ها ۲۰ سانتی متر از جنس مرغوب که هر روز نیز زیر رو شود. ۴- زمین شماره یک حتما باید اسکوربرد الکترونیکی، بلندگوی ها قدرتمند برای گروه موزیک، ۱۵۰۰ صندلی برای تماشاگران و جایگاه ویژه vip ، تلویزیون و برای آنالیزوهای تیم های حریف داشته باشد. ۵- سکوی داوری؛ میله، تور، آنتن و دیگر امکانات بازی باید حتما از مارک مورد تایید فدراسیون جهانی والیبال باشد که یک ست از طرف فدراسیون هدیه می شود اما برای دیگر زمین ها باید خریداری شود. ۶- اتاق برای داوران، کمیته مسابقات، کمیته برگزاری، نماینده fivb، پذیرایی از بازیکنان، پذیرایی از اعضای کمیته کنترل و کمیته کنترل باید در کنار زمین مهیا شود که امکاناتی همانند اینترنت، یخچال، فتوکپی و پرینتر نیز داشته باشد. این اتاق ها می تواند به شکل چادر، کانکس و .. باشد. همچنین اتاق مخصوص پزشک و تراپیست که دارای برانکار، ماشین یخسازی و سه میز ماساژ باشد. ۷- میزبان برای اسکان تیم ها نیز اتاق برای هر دو بازیکن، اتاق برای هر دو داور و اتاق برای هر یک از اعضای کمیته کنترل تهیه کند. ۸- ۷۵ هزار دلار جایزه و پاداش تیم ها بر عهده میزبان است. همچنین لباس تیم ها بر عهده میزبان است که برای هر مسابقات دو دست با در نظر گرفتن رنگهایی از پرچم آن کشورها.

[caption id="attachment_47363" align="aligncenter" width="800"]والیبال ساحلی والیبال ساحلی[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از روابط عمومی فدراسیون والیبال[/tooltip]