به گزارش آریاورزش، در چهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ و در هفته نهم این دیدارها امروز ساعت ۱۷ دو تیم آرمان اردکان و ثامن الحجج خراسان در سالن خاتمی اردکان به مصاف هم رفتند که نتیجه این دیدار جذاب به سود ثامن الحجج و با نتیجه ۳-۱ خاتمه یافت.

[event_results 44670]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="52306,52238"]

[box type="info" align="alignright" class="" width=""]برای مشاهده تحلیل هر ست بر روی عنوان آن کلیک کنید برای مثال در صورتی که می‌خواهید تحلیل ست سوم را مشاهده بفرمائید روی عبارت " تحلیل ست سوم " که به رنگ قرمز نوشته شده است کلیک کنید [/box]

تحلیل ست به ست این دیدار

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست اول [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab] نیروی تازه نفس ثامن رو در روی  پیشکسوتان اردکانی

بازی با سوت مرتضی اکرمی داور این دیدار آغاز شد، ابتدای ست بازی نزدیک و تا امتیاز ۴-۴ به یک روال دنبال می شد و در حالی که ثامن با ۶ امتیاز پیش افتاده بود در یک رالی بسیار زیبا، نتیجه رفت و برگشت توپ به سود اردکان خاتمه یافت تا اردکان به امتیاز ۵ دست یابد.

در ادامه این دیدار اسپک اردکان با برخورد به دفاع ثامن به بیرون رفت و نتیجه به تساوی ۷-۷ رسید. و در نهایت تئودور سرویس خود را به تور زد تا وقت استراحت فنی اول ۸-۷ به سود ثامن تمام شود.

گزارش تصویری مسابقه والیبال آرمان اردکان و بانک سرمایه در لیگ برتر والیبال ۹۴

آرمان اردکان که نظر میرسید همچنان از نقطه دریافت اول ضعف دارد با اشتباهات خود در سرویس موجب شد تا ثامنی ها فاصله امتیاز خود را زیاد کنند تا در امتیاز ۱۱-۱۴ نادر قاضی وقت استراحت بگیرد اما حتی وقت استراحت هم نتوانست جلوی امتیازگیری مهمان را بگیرد تا امتیاز ۱۵ ام با دفاع بازیکن اردکان به سود ثامن رقم بخورد و در نهایت با خطای اسپک بابک امیری دو تیم در امتیاز ۱۶-۱۱ به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفتند.

ثامن مشهد که با جذب چند بازیکن خارجی جانی تازه گرفت با درخشش پاسور کهنه کار خود بارها مهاجمین خود را به خوبی تغذیه کرد تا امتیاز ۲۱ ام به سود ثامن رقم بخورد اما سوی دیگر کاپیتان بهبودی که چیزی از امیر حسینی کم نداشت با کسب امتیاز سرویس ۱۸ امین امتیاز را گرفت و نتیجه ۲۴-۱۸ رساند. جبار قوچان نژاد مجبور به گرفتن تایم استراحت شد و توانست در نهایت این ست را نیز با نتیجه ۲۵ - ۱۹ به سود ثامن به پایان برساند.

[caption id="attachment_52298" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری مسابقه والیبال ثامن‌الحجج خراسان و آلومینیوم المهدی بندرعباس در لیگ برتر والیبال ۹۴ ثامن‌الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] دوئل تماشایی شاگردان قوچان نژاد با ساکنین دیار بادگیرها   از همان ابتدای ست، پاسورهای کهنه کار دو تیم ثابت کردند در والیبال تجربه حرف اول را می زند. آرمان اردکان که ناباورانه ست اول را واگذار کرده بود در این ست بسیار تماشایی ظاهرشد و از همان ابتدا با دفاع منسجم و سرویس های هدفدار معین رحیمی دریافت ثامن را برهم زد تا نتیجه ۴-۲ به سود میزبان شود.

امتیاز ۷ ام اوج درخشش علیرضا بهبودی بود، بهبودی ۳۷ ساله که ثابت کرده همچنان مثل روزهای اول والیبال خود میدرخشد در صحنه ای از این دیدار دریافت اول ثامن از روی تور عبور کرد تا کاپیتان بهبودی به عنوان یک پاسور با سوء استفاده از این فرصت و یک اسپک تماشایی امتیاز ۷ام را کسب کندو بازی به وقت استراحت فنی اول ۸-۴ به سود اردکان برسد.

[caption id="attachment_51052" align="aligncenter" width="800"]تصاویر مسابقه والیبال متین ورامین و ثامن در لیگ برتر۹۴ تصاویر مسابقه والیبال متین ورامین و ثامن در لیگ برتر۹۴[/caption]

آرمان اردکان که این ست را خوب شروع کرده بود توانست اختلاف امتیاز مناسبی را ایجاد کند تا اختلاف در امتیاز ۱۱-۵ به ۶ برسد. علیرضا بهبودی که در این ست بسیار بی نقص بازی کرد با روی آوردن به کار سرعتی امتیاز ۱۶ ام را گرفت و بازی در این دقایق دیدنی و تا وقت استراحت فنی دوم با ۱۶-۱۲ به شیوه ای پیش رفت که اردکان همچنان پیشرو باشد.

پس از این بود که شهروز همایون فر ناجی تیمش شد تا ثامن بتواند رفته رفته فاصله ایجاد شده را جبران کنند و در نهایت با امتیاز مستقیم سرویس شهروز بازی در امتیاز ۲۰-۲۰ برابر شد و دو تیم با یک بازی نزدیک، پا به پای هم تا امتیاز ۲۴-۲۴ پیش رفتند. اما باز هم کاپیتان اردکان برتری خود را به رخ کشید و با یک اسپک دیدنی امتیاز ۲۶ ام را تقدیم تیمش کرد تا دو تیم در ست شماری ۱-۱ برابر شوند.

[caption id="attachment_52264" align="aligncenter" width="800"]آرمان اردکان در لیگ برتر والیبال ۹۴ آرمان اردکان در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] ثامن، مصمم برای صعود  ثامنی ها که ست دوم را با باخت پشت سر گذاشته بودند ست سوم را طوفانی شروع کردند و از همان ابتدا ۴-۱ از حریف خود پیش افتادند و این برتری تا وقت استراحت فنی اول با تک دفاع خسرو فرهادی ۸-۲ به سود ثامن مشهد رقم خورد ادامه یافت. جدال روی تور بین دو تیم برای اردکان امتیاز سوم را به همراه داشت. اما در امتیاز ۹-۳ همچنان نتیجه به سود مهمان مشهدی پیش می رفت. و در ادامه، بازی خوب ثامنی ها موجب شد که آنها بر حریف خود غالب شوند و باز هم اردکانی ها در این ست همانند ست اول پر اشتباه ظاهر شدند.

اما بالاخره با خطای شهروز همایونفر امتیاز ۷ ام به نام آرمان اردکان رقم بخورد و معین رحیمی با قرار گرفتن در خط سرویس و پوئن مستقیم نتیجه را به ۱۷-۱۲ رساند. ثامن همچنان که سوار بر بازی بود و میزبان را اسیر بازی خوب تماشایی خود می کرد سرانجام با ۳ امتیاز متوالی از یک دفاع بی نقص ،یک امتیاز مستقیم سرویس و یک اسپک قدرتی این ست را نیز شاگردان قوچان نژاد ۲۵-۲۰ پیروز شدند.

FIVB-samen-matin-94-7

[/tab] [tab] طعم خوش پیروزی 

ثامنی ها که با برد در ست قبل انگیزه زیادی پیدا کرده بودند در این ست نهایت همت خود را برای کسب ۳ امتیاز این دیدار بکار گرفتند تا پنجمین پیروزی خود را جشن بگیرند.

شاگردان قوچان نژاد تا وقت استراحت فنی اول ۸-۴ از حریف خود پیش افتادند. اما در ادامه بازی با سرویس های خوب غیاثی ، حمله خوب و حمایت از توپ های برگشتی، بازیکنان اردکان فاصله را در امتیاز ۹-۷ به عدد ۲ رساند.

جبار قوچان نژاد که احساس خطر کرده بود با گرفتن تایم استراحت، روند امتیازگیری حریف را قطع کرد. اما این وقت استراحت نتیجه نداد و اردکان با گرفتن امتیاز ۸ ام اختلاف را به حداقل رساند. ثامن که به دنبال کسب ۳ امتیاز و یک پیروزی ارزشمند دیگر بود اشتباهات خود را کم کرد و توانست با اختلاف ۶ امتیازی تا قبل از وقت استراحت فنی دوم ۱۶-۱۰ از حریف خود پیش باشد. اردکانی ها در دقایقی از بازی سعی در کم کردن فاصله داشت اما در نهایت با اشتباه خود در حمله، دو امتیاز متوالی از دست دادند. این ست نیز ۲۵-۱۶ به سود مهمان مشهدی پایان یافت.

تصاویر مسابقه ثامن الحجج  ر لیگ برتر ۹۴

[/tab] [/tabs]

[tabs type="vertical"] [tabs_head] [tab_title] صحبتهای جبار قوچان نژاد [/tab_title] [tab_title]تماشاگران هفته از دیدگاه آریاورزش [/tab_title]

[/tabs_head] [tab]  جبار قوچان نژاد سرمربی باشگاه ثامن الحجج مشهد پس از این پیروزی گفت: با احترام به تیم خوب اردکان، ما سعی کردیم در این بازی اشتباهات خود را کم کنیم و تمرکز در زدن سرویس رو در دستور کارمون داشتیم و توانستیم با دفاع خوب و توپ گیری مناسب در داخل میدان بازی خوبی از خودمون ارائه بدیم و به لطف خدا و بازی خوب بچه ها این بازی رو پیروز بشیم.

تصاویر مسابقه ثامن الحجج و گوهر کویر زاهدان در لیگ برتر ۹۴

[/tab] [tab]   از نکات مثبتی این دیدار که باید بیشتر به آن پرداخته شود تماشاگرهای پرشور و فهیم اردکانی بودند که بارها با نحوه تشویق بی نقص خود با صدا زدن نام بازیکنان تیم خودی و ابراز احساسات به آنها سعی در دادن روحیه و انگیزه بیشتر به تیمشان داشتند. آرمان اردکان تیمی که تازه در فصل ۹۴-۹۵ لیگ برتری شده این روزها با ایجاد جوی مناسب و سالم در ورزشگاه به نوعی الگوی فرهنگ در ورزش ایران شده است این تماشاگران ثابت کردند ورزش را برای ورزش، و والیبال را برای والیبال تماشا میکنند تا صرفا به خاطر تعصبات تیمی و باشگاهی. و ای کاش که مسئولین والیبال ایران با تقدیری جانانه تر علاوه بر قدردانی از این مردم بتوانند با فرهنگ سازی در سایر شهرها ایجاد انگیزه کنند. آریاورزش بدون هیچگونه اغراق و وابستگی به هیچ شهر و استانی با شعار واقعیت گرایی از همینجا از مردم فهیم این شهر دوست داشتنی کمال تشکر را دارد.

[caption id="attachment_52252" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری مسابقه والیبال آرمان اردکان و بانک سرمایه در لیگ برتر والیبال ۹۴ تماشاگران فهیم اردکانی[/caption] [/tab] [/tabs] تصاویر مسابقه والیبال متین ورامین و ثامن در لیگ برتر۹۴

دیدارهای آتی و جایگاه هر تیم در جدول

تیم ثامن الحجج مشهد با ۸ بازی و  کسب ۱۵ امتیاز از ۵ برد خود در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و سه شنبه هفته آینده ساعت ۱۷ در سالن مهر خراسانبه مصاف پیکان خواهد رفت. آرمان اردکان با یک بازی بیشتر و با کسب ۸ امتیاز از ۶ باخت و ۳ برد خود در رده ۱۰ جدول جای گرفت و هفته آینده در خانه والیبال تهران با سایپا دیدار خواهد کرد.

[league_table 44587]