به گزارش آریاورزش ، هفته دوم لیگ برتر والیبال بانوان ( یادواره ۲۰۰ شهید والیبال ) بعدازظهر امروز با دیدار ۲ تیم دانشگاه آزاد تهران و شهرداری تبریز پیگیری شد که این دیدار در نهایت با برتری قاطع تهرانی‌ها با نتیجه ۳-۰ و روند امتیازگیری زیر به پایان رسید :

[event_results 51290]

[gallery link="file" size="medium" columns="2" ids="53686,53681"]

نکته : برای مشاهده شرح حال هر ست روی عنوان آن که به رنگ قرمز نوشته شده است کلیک کنید

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست اول [/tab_title] [tab_title]ست دوم [/tab_title] [tab_title] ست سوم [/tab_title] [/tabs_head] [tab] به گزارش آریاورزش ، بازی در حالی آغاز شد که به نظر می رسید تیم دانشگاه آزاد با چند ملی‌پوش کار سختی در این دیدار نداشته باشد. شهرداری تبریز که چند بازیکن نوجوان و جوان در اختیار دارد با میانگین قدی خیلی کوتاهتر از دانشگاه آزاد مقابل قهرمان فصل گذشته قرار گرفت. ابتدای ست بازی تقریبا نزدیک آغاز شد اما رفته رفته میزبان توانست اختلاف امتیاز مناسبی را ایجاد کند و هر دو تکنیکال تایم به سود میزبان رقم بخورد. در نهایت با درخشش مائده برهانی، نیلوفر ابراهیمی، زینب گیوه و نگین شیرتری دانشگاه آزاد ست اول را ۲۵-۱۷ پیروز شد. از نکات جالب توجه در این دیدار این بود که سرمربی دانشگاه آزاد در هیچ کدام از ست های این دیدار وقت استراحت نگرفت.

AZAD-TABRIZ-38

[/tab] [tab] ست دوم با سرویس نگین شیرتری آغاز شد تا اولین امتیاز با دفاع ناقص شهرداری به سود دانشگاه آزاد ثبت شود. همین برتری ادامه یافت تا دومین امتیاز با برخورد توپ به دست مدافعین دانشگاه آزاد به نام مهمان رقم بخورد و نتیجه ۳-۲ شود. شاید بتوان گفت ست دوم اوج درخشش مائده برهانی و زویا خالقی بود. خالقی از امتیاز ۵-۳ در خط سرویس قرار گرفت و بارها با سروییس های هدفدار خود شالوده حریف را از هم پاشاند و ۶ امتیاز مستقیم سرویس گرفت. شهرداری تبریز که به شدت از ناحیه دریافت به مشکل برخورده بود به خوبی توپ را به پاسور نمی رساند تا وقت استراحت اول ۸-۳ به سود میزبان تمام شود.

AZAD-TABRIZ-20

از سوی دیگر دانشگاه آزاد با حمایت از توپ های برگشتی ، دفاع مناسب و درخشش مائده برهانی و زینب گیوه در خط حمله تا امتیاز ۱۶-۳ کاملا تیم برتر میدان بود تا بالاخره در امتیاز ۱۹-۳ نگین شیرتری سرویس را به تور زد تا تبریز ۴ امین امتیاز خود را دشت کند. فهیمه نوری مربی شهرداری تبریز بارها با گرفتن تایم استراحت و تعویض های مکرر سعی در تغییر روند بازی داشت اما هیچ کدام از آنها نتیجه نداد امتیاز ۲۵ ام روی دریافت ناقص تبریز به نفع میزبان شود تا در نهایت تبریز این ست کابوس وار را ۲۵-۵ به قهرمان فصل گذشته واگذار کند.

AZAD-TABRIZ-21

[/tab] [tab] ابتدای این ست با برتری تبریز آغاز شد تا اولین امتیاز به نام مهمان رقم بخورد. اما تبریز همچنان از ناحیه دریافت مشکل داشت تا باز هم نگین شیرتری با امتیاز مستقیم سرویس برای تیمش امتیازآوری کند. و نتیجه ۴-۱ شود. در ادامه شهرداری توانست با ۲ امتیازی متوالی از خطای دو ضرب حریف و یک دفاع خوب نتیجه را ۵-۵ برابر کند. ولی طولی نکشید که میزبان تهرانی با یک دفاع مناسب ، دو سرویس هدفدار و یک حمله سرعتی زیبا وقت استراحت فنی اول را ۸-۶ از آن خود کرد. و بازی با جای خالی نگین شیرتری ۱۴-۹ به سود میزبان شد.

AZAD-TABRIZ-23

در ادامه باز هم سرمربی تبریز با گرفتن تایم استراحت و تعویض های مکرر توانست تا حدودی روند امتیازگیری دانشگاه آزادی‌ها را قطع کند اما یکبار دیگر هم تجربه میزبان به این تیم کمک کرد تا با ۵ امتیاز مستقیم سرویس این ست را ۲۵- ۱۲ و در مجموع ۳-۰ پیروز این دیدار شود.

AZAD-TABRIZ-23

[/tab] [/tabs]

دانشگاه آزاد با این برد توانست به اولین پیروزی خود در لیگ امسال دست پیدا کند و با ۱ برد و ۱ شکست و ۴ امتیاز موقتا در رتبه دوم جدول ایستاد تا در بازی بعدی خود از ساعت ۱۵ ، پنج‌شنبه ۲۶ آذر در شیراز به مصاف تیم برق این شهر برود.

شهرداری تبریز هم با این شکست دومین باخت پیاپی خود را تجربه کرد و با ۲ باخت و ۰ امتیاز در قعر جدول ته‌نشین شد تا در سومین بازی خود از ساعت ۱۵ فردا به مصاف تیم ششم جدول یعنی سایپای تهران برود.

[league_table 48871]