دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز شنبه یازدهم فروردین در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و تیم‌های شهداب یزد و شهرداری ارومیه برای سومین بار به مصاف یکدیگر رفتند.
دیدار رفت تیم‌های شهرداری ارومیه و شهداب یزد، روز ششم فروردین برگزار شد و شهداب با پیروزی سه بر یک برابر نماینده ارومیه یک گام به دیدار فینال نزدیک‌ شد اما مسابقه برگشت دو تیم چهارشنبه هشتم فروردین برگزار شد و شهرداری ارومیه سه بر دو مقابل شهداب به پیروزی رسید تا مشخص شدن دیگر فینالیست لیگ برتر به دیدار سوم موکول شود.

این دیدار که از ساعت ۱۹ آغاز شده بود در نهایت با پیروزی ۳-۱ شهداب به پایان رسید تا یزدی‌ها حریف فولاد سیرجان شده و سومین فینال خود را در لیگ برتر تجربه کنند.

در ست نخست این مسابقه دو تیم بسیار نزدیک کار را دنبال کردند و گاهی شهدابی‌ها و گاهی دورناها پیش افتادند تا در نهایت شهداب ۲۵ بر ۲ به پیروزی رسید.

در ست دوم نخستین امتیاز به شهداب رسید، اما سه امتیاز بعدی را شهرداری ارومیه از آن خود کرد. اختلاف امتیاز ارومیه با شهداب در میانه ست به هشت امتیاز رسید. مدافعان ارومیه در این ست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و در نهایت شاگردان عبدالرضا علیزاده در تیم ارومیه در این ست ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسیدند تا از نظر ست شماری دو تیم یک بر یک برابر شوند.

شهداب در ابتدای ست سوم دو امتیاز متوالی به دست آورد اما ارومیه در ادامه جبران کرد. در این ست عملکرد سعید جواهری توانا و میثم صالحی برای شهداب و احد رضایی و بابک فیاضی برای ارومیه ستودنی بود. رقابت نزدیک و پایاپای دو تیم تا امتیاز نهم ادامه داشت ولی شهداب در ادامه توانست اختلاف خود را با حریف به دو و سپس به سه امتیاز برساند (۱۵ بر ۱۲)، اما شهداب سه امتیاز متوالی واگذار کرد تا محمدرضا تندروان وقت استراحت فنی درخواست کند. دو تیم تا امتیاز ۲۰ برابر پیش رفتند اما در ادامه شهداب سه امتیاز متوالی به دست آورد. در نهایت این ست ۲۷ بر ۲۵ به سود نماینده یزد تمام شد.

در ست چهارم نیز شهداب یزد با نمایشی کم نقص ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک فاتح این دیدار باشد و در مجموع با دو برد و یک شکست، شهرداری ارومیه را حذف کند و به دیدار نهایی راه یابد تا حریف تیم فولاد سیرجان ایرانیان در فینال شود.

دیدار نهایی لیگ برتر مردان روزهای ۱۶، ۱۸ و ۲۰ فروردین به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.