به گزارش آریاورزش فرهاد نظری افشار درباره دیدار تیم بانک سرمایه مقابل پیکان، گفت: مسابقه با پیکان قطعا برای تیم ما یکی از سخت‌ترین دیدارها خواهد بود. با این حال می‌توانیم از خستگی این تیم که تازه از سفر بازگشته است و شاید هنوز فرصت کافی برای استراحت و ریکاوری روحی و فنی  نداشته‌اند استفاده کنیم. اگر بتوانیم از سد این تیم بگذریم در ادامه کار راحت‌تری خواهیم داشت.

فرهاد نظری افشار دریافت‌کننده تیم والیبال بانک سرمایه درباره دیدار تیمش مقابل سایپا در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر والیبال که منجر به پیروزی ۳ بر یک تیم بانک سرمایه شد، گفت: تیم سایپا خیلی خوب و کم اشتباه کار کرد به خصوص در زدن سرویس در دو ست نخست عالی بودند. باید بگویم از ما هم بهتر کار کردند. تیم ما در توپ‌های برگشتی ضعف زیادی داشت که امیدوارم رفته رفته با هماهنگ‌تر شدن بازیکنان وضعیت بهتری پیدا کنیم و  نقاط ضعف را رفته رفته پوشش دهیم.

[caption id="attachment_48309" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال بانک سرمایه تیم والیبال بانک سرمایه[/caption]

فرهاد نظری افشار افزود: ژیگادلو، پاسور خارجی تیم ما هنوز به طور کامل با بازیکنان هماهنگ نیست و زمان زیادی برای رسیدن به هماهنگی با بازیکنان دیگر ، در سطح ایده‌آل نیاز دارد. هر چقدر این بازیکن بیشتر در ترکیب تیم به میدان برود زودتر به هماهنگی خواهد رسید.

نظری افشار با بیان این که هفته‌ای دو بازی برای هر تیم فرصت کمی در راستای ریکاوری در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد، گفت: فشار مسابقات زیاد است و این موضوع در مهیج شدن لیگ بسیار موثر است. بیشتر فعالیت تیم‌ها در تمرینات روی آوردن به هماهنگی و کار تیمی است و فرصت چندانی برای رفع نقاط و ضعف فردی نفرات وجود ندارد.

فرهاد نظری افشار ملی‌پوش سابق والیبال ایران درباره وضعیت کادر فنی فعلی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: به اعتقاد من تیمی که کواچ کار خود را در ایران با آن آغاز کرد، هنوز به طور کامل تحت تاثیر ولاسکو بود و نتایج خوبی که توسط آن تیم کسب شد بیشتر تاثرات حضور ولاسکو بود. تیمی که کاملا حاصل تلاش کواچ بود نتوانست نتایج لازم را کسب کند.

[caption id="attachment_48297" align="aligncenter" width="800"]فرهاد نظری افشار فرهاد نظری افشار[/caption]

فرهاد نظری افشار افزود: اگر تصمیم فدراسیون مبنی بر باقی ماندن کواچ روی نیمکت تیم ملی والیبال باشد،‌ این مربی باید خیلی تغییرات در تیم و روند کاری خود ایجاد کند. اگر هم قرار است تیم ایران با مربی جدیدی به کار خود ادامه دهد بهتر است این تصمیم زودتر گرفته شود تا مربی جدید لیگ را از نزدیک ببینند و بتواند تیم والیبال ایران  را برای نخستین بار به المپیک برساند.

نظری‌افشار خاطرنشان کرد: بازیکنان هم از نظر روانی این مربی را قبول کنند. من فکر می‌کنم بازیکنان به طور کامل این مربی را قبول نداشتند و شاید احساس می‌کنند برای تیم ملی ایران مربی کوچکی است.

[caption id="attachment_47709" align="aligncenter" width="800"]تیم والیبال بانک سرمایه تیم والیبال بانک سرمایه[/caption]

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان[/tooltip]