پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

میزان خراسان ۳ - شهرداری تبریز ۱

[event_results id="5602"]

تیم والیبال میزان خراسان در سالن شهید اقدمی تبریز موفق به شکست سه بر یک شهرداری این شهر شد تا تنها میهمان پیروز این هفته لقب گیرد.

بازیکنان شهرداری تبریز در ست دوم ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزان خراسان شدند.

میزان با این پیروزی، شش امتیازی شد و در گروه اول بعد از پیکان در رتبه دوم جدول قرار گرفت و شهرداری تبریز نیز با سه امتیاز پیروزی در هفته نخست در رتبه سوم قرار گرفت.

امیدوار حاتمی نظارت بر دیدار شهرداری تبریز و میزان را بر عهده داشت و  محمد شاهمیری و نادر انصاری نیز به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این بازی را انجام دادند.

پیکان تهران ۳ - تعاون گنبد ۰ 

[event_results id="5606"]

تیم والیبال تعاون گنبد که در بیست و هشتمین دوره لیگ برتر نخستین حضور خود را تجربه می کند، در اولین مسابقه خود سه بر صفر مغلوب پیکان تهران شد.

شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان تهران در این دیدار در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسیدند تا دومین پیروزی خود در رقابت های امسال را جشن بگیرند.

حدود یک هزار و ۵۰۰ تماشاگر این دیدار را در خانه والیبال از نزدیک نظاره گر بودند و پیکان تهران در مدت ۷۴ دقیقه سه بر صفر به پیروزی رسید.

شهباز صدری، مسعود یزدان پناه و محمدرضا آقایی به ترتیب به عنوان ناظر، داور اول و دوم نظارت و قضاوت دیدار پیکان و تعاون گنبد را بر عهده داشتند.

وزارت دفاع ۳ - سایپا البرز ۰

[event_results id="5601"]

تیم های سایپا و وزارت دفاع در نخستین مسابقه این هفته در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان فرهاد نفرزاده سه بر یک نارنجی پوشان را از پیش رو برداشتند تا دومین شکست سایپا در لیگ برتر والیبال امسال رقم خورده باشد.

تیم وزارت دفاع که شش ملی پوش جوان والیبال ایران را نیز در ترکیب خود دارد با هدایت فرهاد نفرزاده در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ مغلوب سایپا شد اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید.

حدود ۳۰۰ تماشاگر این مسابقه را در خانه والیبال تماشا کردند.

متیف پاسور بلغاری سایپا در این دیدار یک کارت زرد به دلیل اعتراض به داور مسابقه دریافت کرد.

خلیل یگانه مجد نظارت بر این مسابقه را بر عهده داشت و ابراهیم فیروزی و مسعود قاری به عنوان داوران اول و دوم قضاوت این دیدار را عهده دار بودند.

جواهری گنبد ۳ - ارتعاشات صنعتی ۰

[event_results id="5605"]

شاگردان دوجی در این مسابقه ست های اول، دوم و چهارم را با امتیازات ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۱۷ به سود کردند  و تنها در ست سوم با امتیاز ۲۸ بر ۳۰ مغلوب جنگندگی شاگران وکیلی شدند تا در نهایت نتیجه ۳ بر یک به سود میزبان بر روی تابلو نتایج این مسابقه ثبت شود.

نتیجه ای که پیش بینی آن با توجه به شرایط دو تیم سخت نبود اما شاگردان بای محمد دوجی در خانه و در دیدگان بیش از دو هزار هوادار خودی چندان قبراق وسرحال بازی نکردند و اگر نبود تجربه در تیم مقابل نبود چه بسا امروز هم نمایندگان گنبد از برد محروم می شدند.

به هر روی جواهری گنبد با بازی هوشمندانه دو یار اصفهانی خود هومن باقری ( پاسور) ، مهران زارع  و امین حسن زاده نخستین پیروزی و ۳ امتیاز را برای گنبد به ارمغان آوردند، اگرچه این تیم در پست دریافت قدرتی اشکالات عمده ای بخصوص در فاز دریافت دارد و با مصدومیتی که در بازی امروز گرینبانگیر امین حسن زاده یار کلاله ای شد؛ اکنون مشکلات دوجی دو چندان شده است.

اما برای ارتعاشات صنعتی با نمایشی امروزی که شاگردان وکیلی در سالن المپیک به تصویر کشیدند می توان امیدوار بود زیرا بازیکنان نوجوانان این تیم نیاز به زمان دارند تا با یک آمادگی ذهنی مناسب خود را برای رویارویی با بازیکنان بزرگسال آماده کنند زیرا این تیم پتانسیل و ایستادگی در برابر تیم های بزرگ را دارد.

محمد وکیلی با  دلخوش کردن به مردانی چون، رسول آق چلی، امیر حسین اسفندیار، میربابک موسوی،جواد کریمی، علی رمضانی واسماعیل مسافر می تواند آینده خوبی را برای والیبال ایران ترسیم کند.

از نکات جالب این بازی جانبداری هواداران گنبدی از یاران محمد وکیلی بود درحالی که آنان در حاشیه جنگل گلستان میهمان بازگانی جواهری گنبد بودند اما گنبدی های خونگرم رسم مهمانوازی را به بهترین وجه ممکن بر جای آوردند.

گفتنی است، جواهری گنبد هفته سوم استراحت دارد و ارتعاشات صنعتی در خانه از شهرداری تبریز پذیرایی می کند.