یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
به گزارش آریاورزش ، اسلوبودان کواچ در نشست خبری بعد از دومین دیدار ایران و آمریکا افزود: تیم ملی والیبال آمریکا در این مسابقه خیلی خوب بازی کرد. وی با بیان اینکه بازیکنان ایران اشتباهات زیادی داشتند، گفت: چه می توانم بگویم وقتی بازیکنان با این همه اشتباه و خطا در زمین بازی کردند. سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: من با تیم ایران کم و بیش در شصت بازی حضور داشتم و هنوز هم نمیدانم چرا بازیکنان من از خطا کردن می هراسند. وی تاکید کرد: باید این مشکل را حل کنم. سال گذشته وضعیت تیم بهتر بود، حداقل اینکه دو ست را می بردیم. در کل، تیم خوب بود اما اشتباهات فاحشی داشت که می توان گفت ایران واقعی فقط لحظاتی در زمین حضور داشت.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

تصاویر مسابقه اول والیبال آمریکا و ایران (لیگ جهانی ۲۰۱۵)

جان اسپروا ، سرمربی تیم آمریکا گفت: تیم ما شروع خوبی داشت. کریستنسون در این بازی بهتر از دیروز ظاهر شد. وی با بیان اینکه ست دوم و سوم از جهاتی همانند هم بودند، تصریح کرد: سرویس های ایران هدفمند تر و پرشی تر زده شد. دفاع ایران نیز در ست سوم بسیار خوب کار کرد. سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا تاکید کرد: پاس ها در تیم ایران خیلی حرفه ای تر شده بود به طوری که تیم ما را با مشکل جدی روبرو ساخت. وی در ادامه به حضور امیر غفور در مسابقه با آمریکا اشاره کرد و گفت: با ورود شماره ۱۰ ایران، بازی آن ها منسجم تر شد. با این حال خوشبختانه در ست چهارم دوباره بازی را در دست گرفتیم. اسپروا در پایان افزود: ویژگی بارز بازیکنان ایرانی این است که آن ها روحیه جنگنده دارند و هرگز دلسرد نمی شوند.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

[caption id="attachment_21347" align="aligncenter" width="646"]تصاویر مسابقه دوم آمریکا و ایران (لیگ جهانی ۲۰۱۵) تصاویر مسابقه دوم آمریکا و ایران (لیگ جهانی ۲۰۱۵)[/caption]  سعید معروف،کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: چیز زیادی برای گفتن ندارم. این بدترین بازی من در این چند سال اخیر بود. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: سطح والیبال آمریکا بسیار بالا و حرفه ای است. باید از بازی امروز آمریکا درس بگیریم و در بازی های آتی لیگ جهانی از تجربه این دو مسابقه استفاده کنیم. معروف در پاسخ به این سئوال که تیم ایران چگونه در ست سوم ایران به بازی برگشت؟ راز ست سوم چیست؟ گفت: وقتی حریف در دو ست اول و دوم به آسانی پیروز می شود، بازیکنانش فکر می کنند که همه چیز به پایان رسیده است و از تمام قدرتشان در ست سوم استفاده نمی کنند. وی تاکید کرد: در مجموع فکر می کنم تیم ایران خوب بازی نکرد بلکه این آمریکا بود که خیلی خوب بازی کرد. معروف در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بازی دیروز شما بهتر از دیدار امروز بود. اصولاً باید بازیکنان از خطاهای بازی گذشته خود یاد بگیرند و بهتر شوند؟ چرا اینطور نبود؟ گفت: ما دیروز دو جلسه داشتیم و سعی کردیم اشتباهاتمان را آنالیز کنیم. اما وقتی می دیدیم که در هر ست آمریکا چند امتیاز آغازین را از ما پیشی می گیرد، تمرکز خود را از دست می دادیم و کار چندانی از دستمان بر نیامد.

[divider style="dashed" top="20" bottom="20"]

تصاویر مسابقه اول والیبال آمریکا و ایران (لیگ جهانی ۲۰۱۵)  پل لوتمن،کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا پس از پیروزی مقابل ایران در نشست خبری گفت: پیروزی در این مسابقه برای من بسیار شیرین بود. وی تصریح کرد: دو ست اول و دوم بازی را بسیار خوب و منسجم شروع کردیم. در عوض ایران ست سوم را بهتر بازی کرد و تمرکز بیشتری روی مسابقه داشت. کاپیتان تیم ملی والیبال آمریکا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد که امروز آمریکا بهتر بازی کرد؟ آیا مربی با شما کار خاصی داشت یا اینکه فیلم های بازی کمک کرد؟ گفت: تیم آمریکا با همان برنامه قبلی وارد زمین شد. دو ست اول را خوب بازی کردیم و ست سوم تمرکزمان را از دست دادیم. وی تاکید کرد: خوشبختانه در ست چهارم تکنیک هایمان جواب داد و موفق به شکست ایران شدیم. [box type="shadow" align="alignright" class="" width=""]روابط عمومی فدراسیون والیبال [/box]