به گزارش آریاورزش، در ادامه مسابقات هفته هفتم لیگ برتر ۹۴، امروز رأس ساعت ۱۷ عصر شهرداری تبریز در سالن شهید اقدمی، میزبان خودروسازان پیکان بودند که این دیدار مهیج ۳-۲ به نفع پیکان به پایان رسید.

[event_results 44632]

[gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="50233,49578"]

ست اول ابتدای ست دو تیم بازی را کاملا پایاپای شروع کردند و امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا بالاخره حسن صنوبری با دو پوئن مستقیم سرویس تا دو تیم با نتیجه ۸-۶ به استقبال وقت استراحت فنی اول بروند و تا اختلاف امتیاز به ۲ برسد.

اما بازیکنان پیکان در ادامه با داشتن چند اشتباه سرویس و خطا در حمله، اکبری را مجبور به گرفتن تایم اوت کردند. و شهرداری توانست با چند دفاع خوب و اشتباهات حریف در حمله فاصله را رفته رفته بیشتر کند و به اختلاف ۶ برساند.

شهرداری تبریز تا وقت استراحت دوم به  امتیاز ۱۶-۱۲ برسد. غفور که امروز در اوج آمادگی نبود با اشتباهات فردی که انحام داد تعویض شد.

تا در نهایت با به تور خوردن سرویس میکائیل تاجر، روند امتیاز گیری تبریز قطع شده و پیکان توانست کم کم اختلاف را کم کند اما در نهایت شهرداری تبریز ۲۵-۲۱ ست اول را پیروز شد.

قائمی هم به خاطر خوشحالی بیش از حد رو به زمین حریف، کارت زرد گرفت.

تصاویر مسابقه پیکان ایران و سن‌خوان آرژانتین در رده‌بندی قهرمانی باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵

ست دوم

بازی با سرویس وادی آغاز شد تا امتیاز اول در ست دوم برای شهرداری تبریز ثبت شود. شهرداری تبریز ست دوم را هم خوب آغاز کرد و ۴-۱ پیش افتاد، پیمان اکبری با گرفتن تایم اوت مانع از امتیازگیری تبریز شد تا معنوی نژاد بالاخره امتیاز دوم را برای پیکان بدست ٱورد. بازیکنان پیکان که بازی را کمی عصبی شروع کرده بودند در صحنه ای از بازی به داوری اعتراض داشتند.

ولی در نهایت وقت استراحت فنی اول را والنتی بدست آورد و امتیازات به ۸-۴ رسید. و بازیکنان تبریز توانستند اختلاف ۵ امتیازی ایجاد کنند اما پیکانی ها با تمرکز بیشتر و سرویس های بسیار خوب نیکولای نیکولف بازیکن بلغاری خود، فاصله را کمتر و کمتر کردند تا اختلاف به یک امتیاز برسد و عادل بناکار ناچار به گرفتن وقت استراحت کردند.

تصاویر مسابقه والیبال شهرداری تبریز و آرمان اردکان در لیگ برتر والیبال ۹۴

پیکان که به بازی برگشته بود توانست با اسپک خوب فرهاد قائمی نتیجه را در ۱۱-۱۱ برابر کند اما درنهایت خطای سرویس پیکانی ها پیش از وقت استراحت دوم باعث شد نتیجه ۱۶-۱۴ به سود شهرداری تبریز تمام شود.

میرزاجانپور که ست اول از زمین اخراج شده بود با بازگشت خود روند امتیازگیری خودروسازان را بهبود بخشید تا پیکان یکبار دیگر ۱۷-۱۷ بازی را به تساوی بکشاند. اما در ادامه در امتیازات پایانی بازی پوئن به پوئن و همراه با رالی های دبدنی پیش رفت و این پیکان بود که با دفاع والنتی ۲۵-۲۳ پیروز ست دوم شد تا نتیجه این دیدار در ست چهارم مشخص شود.

تصاویر مسابقه والیبال پیکان و سایپا در لیگ برتر ۹۴

ست سوم

پیکان که تمرکز خود را بدست آورده بود ابتدای ست سوم نمایش بهتری از خود نشان داد. تا وقت استراحت اول ۸-۶ به سود پیکان تمام شود.

اما در نهایت با دفاع میرزاحانپور توسط میکاییل تاجر و همچنین خطای دو ضرب بازیکن بابلی پیکان نتیجه ۱۱-۹ به سود تبریزی ها برگشت. همچنین شهرداری توانست با روی آوردن به کار سرعتی و جای خالی زیبا از محمدطاهر وادی وقت استراحت فنی دوم را با نتیجه  ۱۶-۱۵ به سود خود رقم بزند. آرش کشاورزی که امروز در اوج آمادگی قرار داشت در مقاطعی از بازی ناجی تیمش شد تا با زدن دو اسپک زیبا و خطای تور بازیکنان پیکان اختلاف را بیشتر کند و نتیجه ۱۶-۱۹ به سود تبریز شود تا در نهایت این ست دیدنی و زیبا نیز ۲۵-۲۳ به سود تبریزی ها تمام شود.

ست چهارم

این ست جنجالی که همراه با حواشی و کارت های قرمز فراوان بود بسیار نزدیک شروع شد. پیکانی ها که نمیخواستند بازنده میدان باشند بسیار جنگنده ظاهر شدند و از ابتدای ست چهارم بازی پایاپای و امتیاز به امتیاز پیش میرفت تا امتیاز ۶-۷ فرهاد سال افزون از سوی داور این دیدار کارت قرمز بگیرد تا وقت استر احت فتی اول ۸-۶ به سود تبریز شود.

تصاویر مسابقه والیبال کاله آمل و شهرداری تبریز در لیگ برتر ۹۴

در ادامه با عملکرد خوب تبریز و پوئن سرویس طاهر وادی در امتیاز ۱۱-۹ پیمان اکبری با گرفتن تایم اوت سعی در برگرداندن نتیجه بازی داشت اما در نهایت شهرداری تبریز توانست وقت دوم هم ۱۶-۱۵ به نفع خود تمام کند. پیکانی ها که سعی داشتند بازی را ۵ گیمه کنند در جریان بازی بارها به داوری اعتراض داشتند که موجب شد چندین بار در بازی وقفه ایجاد شود اما در ادامه در امتیاز ۲۱-۲۱ با کل کل بازبکنان دو تیم و رفتن امیر غفور به سمت عادل بناکار بازی دقایقی متوقف شود تا داور این دیدار برای کنترل بازی مجبور به دادن انواع کارت های زرد و قرمز به هر دو تیم شود تا دو تیم در امتیاز ۲۲-۲۲ برابر شوند. در نهایت نتیجه این ست عجیب و سرشار از کارت های فراوان ۲۵-۲۲ به سود پایتخت نشینان تمام شود.

ست پنجم

پیکان که با پیروزی در ست چهارم انرژی مضاعف گرفته بود ست پنجم را طوفانی شروع کرد اما به نظر میرسید شهردازی تبریز با باخت در ست قبل کمی روحیه خود را ازدست داده است.

با حضور طوفانی نیکولای نیکولف در خط و سرویس های خیره کننده اش دریافت تیم شهرداری برهم ریخت تا پیکانی بتوانند با حمله خوب و چند دفاع منسجم اختلاف امتیاز را زیاد کنند و نتیجه ۱۱-۸ شد. تبریزی ها که خود را در آستانه باخت میدیدند سعی داشتند اختلاف را کمتر کنند اما در نهایت با دفاع خوب این تیم و اعتماد سال افزون به امیرغفور این ست ۱۵-۱۱ به سود پیکان رقم خورد تا در مجموع این دیدار ۳-۲ به سود تهرانی ها خاتمه یابد و پیکان ۲ امتیاز از خانه حریف سوغات ببرد.

تصاویر مسابقه والیبال پیکان و سایپا در لیگ برتر ۹۴

امتیازات و دیدارهای هفته آینده:

تیم پیکان با ۱۰ امتیاز در ۵ دیدار خود در رده ششم جدول قرار دارد و هفته آینده ۱ آذرماه در خانه والیبال تهران با آرمان اردکان دیدار خواهد کرد.

شهرداری تبریز نیز با ۴ برد از هفت دیدار خود در رده سوم جدول جای دارد و هفته آینده ۴ آذرماه در سالن المپیک گنبد میزبان بازرگانی جواهری خواهد بود.

[league_table 44587]