به گزارش آریاورزش، بر اساس موافقت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نخستین میزبانی ایران در تور جهانی والیبال ساحلی از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ بهمن ماه در جزیره کیش خواهد بود که در صورت رعایت استانداردهای لازم این میزبانی به مدت سه سال تمدید می شود.
برگزاری مسابقات جهانی یک رشته ورزشی تابع رعایت استانداردهای لازم است که والیبال سالنی ایران در لیگ جهانی موفق به میزبانی شایسته در سه سال اخیر شده است و حال نوبت ساحلی است.
فدراسیون والیبال برای برگزاری هر چه بهتر تور جهانی والیبال ساحلی در ایران، غفاردرخشنده مدیر کمیته رویداد های بین المللی و عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون والیبال آسیا که تجربه نظارت در مسابقات معتبری چون لیگ جهانی و جام جهانی را نیز دارد، به عنوان ناظر فنی به فدراسیون جهانی معرفی کرده است تا هماهنگی های لازم برای این کار صورت پذیرد.
[caption id="attachment_46019" align="aligncenter" width="864"]beach-volley3 والیبال ساحلی[/caption]
درخشنده هفته پیش و در نخستین گام برای آشنایی بیشتر با میزبانی تور جهانی به آنتالیای ترکیه رفت و در تور جهانی والیبال ساحلی شرکت کرد و از طرف میزبان نیز استقبال خوبی از وی بعمل آمد.
وی در تور جهانی والیبال ساحلی ترکیه با سرپرست داوران از کشور هلند، سرپرست فنی از گرجستان و سرپرست اجرایی مسابقات از روسیه نیز برای میزبانی ایران نشست های تخصصی برگزار کرد.
استانداردهای مورد نیاز برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی به قرار زیر است تا فدراسیون جهانی در بازدید از این امکانات تایید نهایی میزبانی را به ایران بدهد:
۱- چهار زمین مسابقه و یک زمین تمرین (اگر مسابقات شب برگزار شود نیاز به ۱۵۰۰ لوکس روشنایی و سه زمین مسابقه خواهد بود) تمام زمین ها باید با حصاری از فضای عمومی ساحل جدا شود.
۲- ابعاد زمین ها باید ۸*۱۶ باشد که از هر طرف نیز پنج متر منطقه آزاد داشته باشد.
beach-volley11
۳- ماسه زمین ها ۲۰ سانتی متر از جنس مرغوب که هر روز نیز زیر رو شود.
۴- زمین شماره یک حتما باید اسکوبرد الکترونیکی، بلندگوها قدرتمند برای گروه موزیک، ۱۵۰۰ صندلی برای تماشاگران و جایگاه ویژه vip ، تلویزیون و برای آنالیزوهای تیم های حریف داشته باشد.
۵- ۹۰ درصد درآمد تبلیغات دور زمین برای فدراسیون ایران و ۱۰ درصد برای فدراسیون جهانی است.
beach-volley9
۶- سکوی داوری؛ میله، تور، آنتن و دیگر امکانات بازی باید حتما از مارک مورد تایید فدراسیون جهانی والیبال باشد که یک ست از طرف فدراسیون هدیه می شود اما برای دیگر زمین ها باید خریداری شود.
۷- اطاق برای داوران، کمیته مسابقات، کمیته برگزاری، نماینده fivb، پذیرایی از بازیکنان، پذیرایی از اعضای کمیته کنترل و کمیته کنترل باید در کنار زمین مهیا شود که امکاناتی همانند اینترنت، یخچال، فتوکپی و پرینتر نیز داشته باشد. این اطاق ها می تواند به شکل چادر، کانکس و .. باشد. همچنین اطاق مخصوص پزشک و ترابیست که دارای برانکار، ماشین یخسازی و سه میز ماساژ باشد.
۸- میزبان برای اسکان تیم ها نیز اطاق برای هر دو بازیکن، اطاق برای هر دو داور و اطاق برای هر یک از اعضای کمیته کنترل تهیه کند.
beach-volley7
۹- ۲۰ داور بین المللی وظیفه قضاوت در تور جهانی را بر عهده خواهند داشت.
۱۰- برای هر زمین مسابقه ۱۲ نفر داوطلب برای کارهای اجرایی مانند توپ جمع کردن، پذیرایی، صاف کردن زمین مسابقه و ... نیاز است که برای چهار زمین ۴۸ نفر می شوند.
۱۱- ۷۵ هزار دلار جایزه و پاداش تیم ها بر عهده میزبان است. همچنین لباس تیم ها بر عهده میزبان است که برای هر مسابقات دو دست با در نظر گرفتن رنگهایی از پرچم آن کشورها.
beach-volley6
درخشنده در باره میزبانی ایران گفت: به زودی عازم جزیره کیش خواهم شد تا ضمن بازدید از امکانات این جزیره برای میزبان تور جهانی، استاندارها لازم را به مسئولین منطه ازاد یادآوری کنم.
وی تاکید کرد: یک ماه دیگر قطر میزبان تور جهانی والیبال ساحلی است و سرپرست اجرایی تور جهانی والیبال ساحلی در مسیر سفر به قطر به جزیره کیش خواهد آمد تا از امکانات ایران برای میزبانی این رقابت ها بازدید کند. بنابر این باید امکانات مورد نیاز میزبانی تا آن زمان آماده شود.
beach-volley12
[su_animate type="bounceInLeft" duration="2" delay="1" inline="yes"][tooltip text=" گروه رسانه‌های خبری آریاورزش " gravity="nw"] برگرفته شده از روابط عمومی فدراسیون والیبال[/tooltip][/su_animate]