پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403
[caption id="attachment_72" align="aligncenter" width="593"]سید محمد موسوی سید محمد موسوی[/caption]

سید محمد موسوی عراقی در ۳۱ مرداد ۱۳۶۶ در شهر دزفول به دنیا آمده ؛ سید محمد موسوی در تیم های پیکان تهران ، پتروشیمی ماهشهر ، گیتی پسند اصفهان و کاله ی آمل سابقه بازی دارد. بزرگترین افتخار موسوی کسب عنوان بهترین مدافع لیگ جهانی ۲۰۱۳ بوده است ؛ آن هم درحالی که تیم ملی ایران تنها در مرحله مقدماتی لیگ جهانی حضور داشته است. سید محمد موسوی به دلیل پسوند خانوادگی که دارد مدت ها همه فکر می کردند که اصالتا عراقی میباشد و حتی در این باب رسانه های عربی به این قضیه دامن زدند تا اینکه وی با بیان اینکه اصالت او اراکی بوده و به سبب مشکلات به دزفول مهاجرت کرده اند و به جای پسوند اراکی ، عراقی به او اطلاق شده است ، به این گمانه زنی ها پایان داد.

پدر محمد موسوی معلم ورزش بوده است و اکنون هم بازنشسته شده و مادرش خانه دار است. محمد موسوی دو خواهر دارد که هر دو والیبالست هستند. وی چهار سال پیش دزفول را به مقصد کرج ترک کرد و در حال حاضر در منطقه عظیمیه کرج زندگی میکند.

محمد موسوی والیبال را از سوم ابتدایی و زیر نظر پدرش شروع کرد . پدرش اولین مربی اش بود. سال ۱۳۷۷ بود که محمد با تیم دانش آموزان خوزستان در مسابقات مینی والیبال کشور در رامسر شرکت کرد ؛ آن موقع کلاس پنجم ابتدایی بود! ایوان بوگانیکوف یک مربی روس بود که در شکل گیری والیبال محمد نقشbeylikduzubizimkent به سزایی داشت و اولین مربی حرفه ای اش محسوب میشود. اولین سال حضورش در لیگ برتر با تیم لوله سازی اهواز بود. چند سال پیش که همراه تبم پتروشیمی مقابل پیکان بازی کرد، توجه سرمربی حریف را جلب کرد و قرارداد ۳ ساله با این تیم تهرانی به ثبت رساند.موسوی از اوایل آبان امسال در لیگ برتر با پیراهن پیکان تهران توپ خواهد زد و شهریور ماه هم به همراه تیم ملی در جام جهانی هم حصور خواهد داشت.

محمد موسوی جزء معدود بازیکن هایی است که در اکثر مسابقات ، تیم ملی را همراهی کرده است. بهترین خاطره ورزشی اش قرار گرفتن در بین بهترین ها در مسابقات قهرمانی جوانان جهان است که به عنوان بهترین اسپکر مسابقات برگزیده شده بود. حذف تیم ایران در مسابقات آسیایی اندونزی هم تلخ ترین خاطره اش است.

 اطلاعات پایه بازیکن :

نام : سید محمد قد : ۲۰۳ سانتی متر
نام خانوادگی : موسوی عراقی وزن : ۸۶ کیلوگرم
نام تیمی : M. MOUSAVI ارتفاع اسپک : ۳۶۲ سانتی متر
تاریخ تولد : ۱۳۶۶/۵/۳۱ ارتفاع دفاع : ۳۴۴ سانتی متر
محل تولد : دزفول حضور در المپیک : ۰
موقعیت تیمی : سرعتی زن حضور در مسابقات جهانی : ۲
وضعیت تاهل : مجرد حضور در مسابقات آسیایی :
تعداد فرزندان : - باشگاه کنونی : پیکان تهران
رشته تحصیلی : اولین باشگاه : لوله سازی اهواز
الگو ورزشی : غذای مورد علاقه : کباب - قوره سبزی
زبان : فارسی - انگلیسی فیلم مورد علاقه : اکشن
سرگرمی : پلی استیشن موزیک مورد علاقه : پاپ - راک
کتاب مورد علاقه : رمان - عاشقانه ورزش مورد علاقه دیگر : فوتبال - بسکتبال - تنیس

افتخارات:

  1. بهترین مدافع روی تور جوانان آسیا در سال ۸۴
  2. بهترین آبشارزن نوجوانان جهان در الجزایر درسال ۸۵
  3. در سال های ۸۶و۸۷ بهترین مدافع باشگاه های آسیا
  [gallery ids="71,72,73,74,75,76"]