به گزارش آریاورزش، لهستان اهداف بزرگی برای المپیک ۲۰۱۶ دارد. آنها برنامه‌ریزی می‌کنند تا قبل از المپیک ۲۰۱۶ دو بازیکن قدیمی را به تیم ملی بازگردانند و از آنها استفاده کنند؛ این دو بازیکن ولازلی و وینیارسکی هستند.

پاول پاپکه، رئیس فدراسیون والیبال لهستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها این موضوع را تایید کرد که ولازلی و وینیارسکی شانس خوبی دارند که پیراهن تیم ملی والیبال لهستان را برای سال آینده بپوشند. بعد از قهرمانی جهان ۲۰۱۴ این دو بازیکن از تیم ملی کناره‌گیری کردند.

mariusz-wlazly-skra-2

وی  می‌گوید: وینیارسکی به هیچ وجه حضور در تیم ملی را کنار نگذاشته است و فقط برای امسال بود؛ خستگی روحی و روانی داشت، اما شرایط وی برای فصل آینده به نظر استفان آنتیگا بستگی دارد اما درمورد ولازلی شرایط کمی سخت‌تر است. سرمربی لهستان برنامه پیچیده‌تری برای بازگرداندن وی دارد

رئیس فدراسیون والیبال لهستان درمورد لئون، ستاره والیبال کوبا هم گفت: وی هم که ملیت لهستانی را دریافت کرده است، اما مسیر ورود به تیم ملی لهستان برای وی طولانی است. شایعه شده است که فدراسیون جهانی والیبال می‌خواهد موضوع تغییر ملیت و دو سال منتظر بودن را کم کند تا به یک سال برسد، اما صادقانه باید بگویم که فکر می‌کنم بعید است این اتفاق رخ دهد. در حال حاضر فکر می‌کنیم اولین فرصتی که لئون بتواند برای ما بازی کند سال ۲۰۱۷ (تیر ماه ۹۶) خواهد بود.

[caption id="attachment_15887" align="aligncenter" width="855"]ویلفردو لئون ویلفردو لئون[/caption]

[box type="shadow" align="alignright" class="" width=""]منبع:خبرگزاری فارس[/box]