چهارشنبه, 02 خرداد 1403

به گزارش آریاورزش، المپیک ریو نزدیک است و تمام تیم های ورزشی این روزها به دنبال کسب سهمیه حضور در این رقابت ها هستند. والیبال هم جزو رشته هایی است که مسابقات انتخابی آن پشت سر هم برگزار می شود و تا الان تیم های ایتالیا، آمریکا و آرژانتین موفق به حضور در بزرگترین رویداد ورزشی شده اند.

معمولا در ماه های نزدیک به المپیک تمام تیم ها در آمادگی به سر می برند تا بهترین عملکرد چهار ساله خود را در این رقابت ها به نمایش بگذارند. والیبال بر خلاف دوره های گذشته تمام قدرت های خود را در فاصله ای کوتاه تا المپیک در افت می بیند و این خبر خوبی نیست. روسیه حال و روز بد خود را از لیگ جهانی نشان داد، لهستان بعد از غافلگیری در جام جهانی سهمیه حضور در المپیک را از دست داد و به افت شدیدی فرو رفت. آنها در مسابقات قهرمانی اروپا هم در اواسط راه حذف شدند و سرمربی این تیم درمورد شرایط تیمش اظهار نگرانی کرد. کار به جایی رسیده است که مسولین والیبال این کشور قصد بازگرداندن بازیکنان قدیمی خود را به تیم ملی دارند. ماریوش ولازلی، زاگومی و وینارسکی حالا باید برای برگشت آماده شوند چرا که والیبال لهستان حال و روز خوبی ندارد.

ایتالیا که توانست نایب قهرمانی جام جهانی را کسب کند هم در مرحله نیمه نهایی قهرمانی اروپا مقابل اسلونی شکست خورد تا بی ثباتی خود را نشان دهد و یک بار دیگر ثابت کند هنوز اثری از آن تیم افسانه ای ۲۰ سال گذشته نیست. برزیل و کوبا، مدعیان سابق هم اقتدار گذشته را ندارند و نام ایران را هم می توان در بین تیم های بحران زده والیبال جهان گنجاند.

نهم مرداد ماه المپیک ریو آغاز می شود و زمان مشخص می کند که آیا این بحران جهانی والیبال زودگذر است یا المپیک ۲۰۱۶ والیبال هیجانی را نخواهد دید.

توپ

[tooltip text="گروه رسانه های خبری" gravity="sw"]برگرفته از ورزش سه[/tooltip]