به گزارش آریاورزش ، از چهارچوب رقابتهای لیگ برتر والیبال ۹۴ و از تنها دیدار معوقه باقی‌مانده این‌ رقابتها که از هفته چهارم بازمانده بود ۲ تیم ثامن‌الحجج خراسان و پیکان تهران در سالن پر از تماشاگر مهران مشهد با قضاوت اصغر کاظمی و داوود نافعی به مصاف هم رفتند که نهایتا این دیدار با نتیجه ۱-۳ و برتری شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان تهران پایان یافت :

[event_results 44605]

[gallery link="file" size="medium" columns="2" ids="52306,53099"]

تحلیل ست به ست

[tabs type="horizontal"] [tabs_head] [tab_title] ست اول [/tab_title] [tab_title] ست دوم [/tab_title] [tab_title]ست سوم [/tab_title] [tab_title] ست چهارم [/tab_title] [/tabs_head] [tab] بازی با سرویس ورمیلیو آغاز شد و پیکان با آبشار دیدنی امیر غفور و دو دفاع عالی به سرعت ۳-۰ از میزبان خود پیش افتاد و جبار قوچان نژاد مجبور شد برای برهم زدن تمرکز حریف خیلی زود وقت استراحت بگیرد که این حربه مؤثر واقع شد و اولین امتیاز با عملکرد خوب میلان راسیچ یار شماره ۱۲ ثامنی‌ها به نفع این تیم رقم خورد. در ادامه ثامن موفق شد تمرکز خود را بدست آورد و به تدریج فاصله ایجاد شده را جبران کرد تا بازی با امتیاز مستقیم سرویس شهروز همایونفر ۴-۴ مساوی شود ولی با قرار گرفتن میلان راسیچ در خط سرویس و اشتباهات مجتبی میرزاجانپور در مقابل سرویس های هدفدار او وقت استراحت فنی دوم با امتیاز ۸-۵ به سود میزبان تمام شد. اما پیکان تسلیم نشد و با کم کردن فاصله امتیاز و یک جای خالی از ورمیلیو موفق شد اختلاف را به یک برساند و نتیجه ۹-۱۰ شد ولی تیم ثامن خیلی زود به بازی برگشت و برتری ۳ امتیازی را دوباره بدست آورد تا دو تیم با امتیاز ۱۶-۱۳ به استقبال وقت استراحت فنی دوم بروند. در ادامه پیکان باز هم با کم کردن اشتباهات و استفاده از پاس‌های کوتاه ورمیلیو اختلاف خود را با حریف کم کرد اما باز هم ثامن با گرفتن ۳ امتیاز متوالی حساب کار را ۲۲-۱۸ کرد و اکبری مجبور به گرفتن تایم استراحت شد ولی این وقت استراحت برای تیم تهرانی نتیجه نداد تا این ست با اشتباهات مکرر بازیکنان پیکان ۲۵-۲۰ به سود میزبان تمام شود.

[caption id="attachment_52308" align="aligncenter" width="800"]ثامن‌الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال ۹۴ ثامن‌الحجج خراسان در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] پیکان به دنبال یک پیروزی ارزشمند دیگر در این بازی بود تا بتواند جایگاه خود را در جدول ارتقاء دهد به همین دلیل ست دوم را بهتر از ست اول شروع کرد و با اختلاف ۳ امتیاز از میزبان خود پیش افتاد و جبار قوچان نژاد مجبور شد در امتیاز ۳-۶ وقت استراحت بگیرد.و باز هم وقفه قوچان نژاد مؤثر واقع شد و ثامن با ۳ امتیاز متوالی از حمله و دو دفاع منجر به امتیاز اختلاف خود را کم کرد ولی شاگردان اکبری باز انگیزه بالاتر خود را نشان دادند و با عملکرد خوبشان باعث شدند که وقت استراحت اول ۶-۸ به سود پیکان تمام شود. در ادامه هم پیکان موفق شد با عملکرد خوب نیکولوف در خط سرویس و دفاع‌های روی تور عالی اختلاف ۶ امتیازی ایجاد کند و تا امتیاز ۱۱-۱۷ همچنان از حریف خود پیش باشد. در امتیازات پایانی نتیجه با خطای عبور توپ مصطفی وند ۲۳-۱۹ به سود پیکان رقم خورد و سپس پیمان اکبری با میدان دادن به صفایی و معنوی نژاد اجازه خودنمایی بیشتر به حریف نداد تا نتیجه این ست ۲۵-۲۰ به سود پیکان مهمان شود و دو تیم در مجموع ۱-۱ برابر شوند.

[caption id="attachment_53229" align="aligncenter" width="800"]تیم پیکان تهران  تیم پیکان تهران[/caption]

[/tab] [tab] ست سوم جنگ بین پاسورهای دو تیم بود و از همان ابتدا بازی نزدیک دنبال شد وبه نظر می رسید همان قدر که پیکان به دنبال امتیاز این بازی است ثامنی ها هم به همان اندازه تشنه پیروزی مقابل حریف قدرتمند خود هستند. بازی بسیار نزدیک پیگیری می‌شد و در دقایقی کفه ترازو به سمت پیکان سنگین تر میشد و دقایقی دیگر به سمت ثامن برمیگشت و حتی دو تیم در لحظاتی برابر هم پیش میرفتند.اما ناگهان   چندامتیازگیری عالی از بازیکنان میزبان باعث شد وقت استراحت اول ۸-۵ به سود ثامن شود. ولی در ادامه روند تغییر کرد و پیکان موفق شد با سرویس عالی نیکولای نیکولف و دفاع فائزی و ورمیلیو ۸-۸ بازی را به تساوی بکشاند. همین روند نزدیک ادامه یافت تا در امتیاز ۱۸-۱۹ قائمی سرویس خود را بیرون زد و اکبری با گرفتن تایم استراحت به فکر چاره شد. پس از این بود که پیکان توانست با دو امتیاز متوالی و متوقف کردن حمله ادریس دانشفر توسط فرهاد قائمی ، ۱۸-۲۱ از میزبان پیش بیفتد. این در حالی بود که تیم خوب مشهد بازی را رها نکرد و با کم کردن اختلاف و ارائه یک رالی جذاب و دیدنی حرارت را به سالن مهران برگرداند ، در ادامه دریافت قائمی به سقف اصابت کرد تا باز هم دو تیم ۲۲-۲۲ برابر شوند ولی در امتیازات پایانی پیکان از یکی از مهمترین نقاط قوت خود یعنی دفاع بهره جست تا با دو امتیاز مستقیم از دفاع روی تور این ست را نیز ۲۵-۲۳ و با حداقل فاصله پیروز شود.

[caption id="attachment_53236" align="aligncenter" width="800"]تیم  پیکان تهران در لیگ برتر والیبال ۹۴ تیم  پیکان تهران در لیگ برتر والیبال ۹۴[/caption]

[/tab] [tab] ست چهارم اوج درخشش حملات و دفاع روی تور پیکان بود. پیکان بارها با حملات سرعتی دفاع حریف را جا گذاشت و در مقابل با چندین بلاک عالی حملات ثامن را نیز خنثی کرد، اما مشهدی‌ها هم غافله را نباختند و سعی کردند پایاپای با قهرمان فصل گذشته پیش بروند همین باعث شد تا  ابتدای این ست بازی بسیار نزدیک دنبال شود و بازی تا وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸-۷ به سود ثامن پایان یافت.  پیکان در ادامه باز هم از سلاح خود استفاده کرد و با دو دفاع مستقیم و زرنگی مهاجمان خود در امتیازگیری از دست مدافعان حریف ۸-۱۱ از میزبان مشهدی پیش افتاد. در اواسط ست والریو ورمیلیو با یک پاس عالی از منطقه ۱ زمین نیکولوف را در بهترین موقعیت حمله بدون دفاع قرار داد تا این یار سرعتی‌زن بلغار با گرفتن امتیاز ۱۶ حساب کار را ۱۱-۱۶ به نفع میهمان کند. پیکان در ادامه جریان بازی توانست ۵ اختلاف  برتری را حفظ کند تا اینکه کاپیتان ورمیلیو با گرفتن امتیاز مستقیم سرویس در امتیاز ۱۶-۲۲ تیمش را در آستانه پیروزی این ست و  دیدار قرار داد. جبار قوچان نژاد که امید چندانی به برگشت بازی نداشت با گرفتن تایم استراحت سعی در کند کردن روند بازی داشت اما در نهایت ۲۵مین امتیاز باز هم با یک کار سرعتی از ورمیلیو و نیکولای نیکولوف به نام پیکان رقم خورد تا ست چهارم نیز ۲۵-۲۰ به سود مهمان تهرانی شود و ثامن این بازی حساس را ۱-۳ به پیکان باخت.

[caption id="attachment_53234" align="aligncenter" width="800"]تیم پیکان تهران  تیم پیکان تهران[/caption]

 [/tab] [/tabs]

تیم پیکان با این برتری توانست تعداد بردهای خود را به ۸ برساند و با این تعداد برد و ۲۲ امتیاز توانست از پله سوم به دوم صعود کند و جدی‌ترین تعقیب‌کننده شهرداری ارومیه ۲۵ امتیازی باشد. شاگردان اکبری باید بازی بعدی خود را از ساعت ۱۷ سه‌شنبه این هفته در سالن شهید گل‌عباسی ورامین با متین این شهر بازی کنند و در هفته یازدهم هم در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل در تهران به مصاف فلامینگوهای ارومیه ( شهرداری ارومیه ) برود که این بازی از ساعت ۱۷ یکشنبه ۲۲ آذر برگزار خواهد شد.

ثامن مشهد هم با این شکست ۵ برده ماند و با ۱۵ امتیاز و به دلیل معدل امتیازی کمتر نسبت به شهرداری تبریز به رتبه پنجم سقوط کرد.شاگردان قوچان‌نژاد باید در مسابقه بعدی خود از ساعت ۱۷ سه‌شنبه همین هفته در سالن پیامبر اعظم آمل به مصاف ببرهای مازندران ( کاله آمل ) بروند.

[league_table 44587]