یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، امیررضا خادم روز سه شنبه در جریان سفر به آذربایجان غربی اظهار داشت: فدراسیون والیبال باید بررسی مجددی بر عملکرد خود در میزبانی مسابقات داشته باشد تا دیگر شاهد بروز حوادث ناگواری شبیه آنچه در فینال لیگ برتر برای هواداران شهرداری ارومیه اتفاق افتاد در فضای ورزش کشور نباشیم. وی اظهار کرد: بی برنامگی فدراسیون والیبال برای برگزاری چنین بازی مهمی جای بحث دارد هر چند تک بازی بودن فینال لیگ برتر والیبال پیش از این بررسی شده و تمامی تیم ها به توافق جمعی برای برگزاری این مسابقات به طور تک بازی رسیده بودند. پنج ماه قبل بیش از یک هزار هوادار فهیم ارومیه ای که روز ۲۷ اسفند ماه سال ۹۳ با حمایت شهردار و باشگاه شهرداری ارومیه در قالب ۲۰ دستگاه اتوبوس برای تماشای دیدار فینال تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران راهی تهران شده بودند، توسط پلیس گارد ویژه تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که این حادثه در تاریخ والیبال ایران بی سابقه بود.

[caption id="attachment_14361" align="aligncenter" width="546"]urmia-fans-fury6 تصاویر حواشی دیدار فینال لیگ برتر ۹۴[/caption]

خادم همچنین گفت: در قالب ها و چارچوب هایی که این مشکل بررسی شده، زمینه سازی فدراسیون برای این امر منتفی چرا که طبق مستندات ارائه شده هیچ برنامه ریزی قبلی برای این اتفاق صورت نگرفته و این جریانات بدون پیش زمینه قبلی اتفاق افتاده است. وی اظهار کرد: به نظر من یگان ویژه نیروی انتظامی و وزارت کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند. خادم گفت: مشخص است که چنین درگیریهایی ممکن است از سوی تماشاگران رخ دهد و در این میان نیروی انتظامی باید مدارا می کرد و تحمل خود را افزایش می داد چرا که طبق شنیده ها و مستندات موجود، برخورد یگان ویژه به هیچ وجه مناسب نبوده است.

urmia-fans-fury5 وی ادامه داد: البته این مسائل بیشتر به حوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان مربوط می شود که باید پاسخگو باشند. معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: طی صحبتی که با رییس فدراسیون والیبال صورت گرفته میزبانی یکی از مسابقات لیگ جهانی والیبال به ارومیه واگذار می شود تا شاید مرهمی بر زخم هواداران ارومیه ای در حادثه ضرب و شتم مردم در دیدار فینال تهران باشد. پس از وقوع این حادثه با تلاشهای مسوولان استان و پیگیریهای مستمر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی موضوع حادثه ضرب و شتم تماشاگران ارومیه ای به صحن علنی مجلس کشیده شد. قاضی پور در مجلس با استناد به اصول ۳۶ و ۳۹ قانون اساسی در اخطاری با اشاره به ضرب و شتم هواداران تیم والیبال شهرداری ارومیه که برای تشویق به تهران آمده بودند، اعلام کرد که هواداران در دو نوبت هم در حین ورود به سالن و هم بعد از مسابقه توسط یگان ویژه پلیس تهران کتک خوردند. در نهایت مقرر شد که این موضوع از سوی کمیته ای متشکل از نمایندگان مجلس از جمله عیسی زاده نماینده مردم مراغه و محجوب و طلا نمایندگان مردم تهران مورد بررسی قرار گیرد و کمیته تشکیل شده نیز طی یک ماه مسببین این حادثه تلخ را شناسایی و گزارشی را به کمیسیون مربوطه ارایه کند. مردم والیبال دوست ارومیه که سابقه ۵۰ سال میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی و لیگ برتر ایران را دارند ، در حالی مورد بی مهری مسوولان فدراسیون والیبال و پلیس تهران قرار گرفتند که سال گذشته ارومیه از سوی فدراسیون جهانی والیبال عنوان شهر عشاق والیبال را کسب کرده بود. هواداران ارومیه ای همچنان در انتظار صدور رای قطعی از سوی مسوولان کشور در خصوص حوادث تلخ فینال و احقاق حقوق از دست رفته شهر خود هستند چرا که عقیده دارند نتیجه اعلام شده آن بازی مساله دار مورد قبول نیست و شهر ارومیه سزاوار چنین بی مهری و حوادث تلخی نیست.

[caption id="attachment_13532" align="aligncenter" width="800"]گزارش تصویری از دیدار شهرداری ارومیه - میزان مشهد هواداران تیم شهرداری ارومیه[/caption]

[box type="shadow" align="alignright" class="" width=""]ایرنا  [/box]