به گزارش "آریا ورزش" مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶، همه بازی های ملی و باشگاهی والیبال اروپا را تحت تاثیر خود قرار داده و لیگ لهستان هم  از این شرایط مستثنی نیست. باتوجه به اینکه لیگ امسال لهستان بدون پلی اف برگزار میشود به احتمال زیاد لهستان شاهد بازی های خوب کمتری در این فصل لیگ والیبال خود خواهد بود و فقط تعداد محدودی از بازیکنان و مربیان بنام در این رقابت ها حضور خواهد داشت. آندره آناستازی سرمربی ایتالیایی تیم لوتوس ترفل گدانسک لهستان یکی از مربیانی است که نارضایتی شدیدخود را در مورد برگزاری اینچنینی لیگ امسال لهستان ابراز کرده و برنامه ریزی امسال لیگ باشگاهی لهستان را فجیع تر از سال گذشته می داند.

آناستازی با صراحت اعلام کرده است که:

«من به شدت با این تصمیم گیری مخالف هستم. رییس سازمان لیگ لهستان مثل ما مربیان فکر نمیکند که تیم ها در شرایط سخت و مسابقات پلی آف یا حتی مسابقه فینال خودشان را نشان می دهند. سال گذشته ما تیم سوم در پلی آف بودیم، و توانستیم به مقام نایب قهرمانی لیگ لهستان دست پیدا کنیم. به عقیده من اجرای این سیستم فقط برای باشگاه های ثروتمندی مثل بلهاتو و رسوویا مناسب خواهد بود که نیمکتشان از همه لحاظ  بسیار قویست.

اجرای این سیستم به هیچ وجه به نفع ما نیست و ما اصلا از این وضعیت احساس رضایت نمی کنیم. درک میکنم که تمام این برنامه ریزی ها با توجه به هدف گزاری سازمان لیگ برای رفتن تیم ملی لهستان به المپیک ریو انجام شده است، اما اجرای چنین برنامه ای اصلا برایم قابل قبول نیست.»

[caption id="attachment_45952" align="aligncenter" width="804"]آندره آناستازی آندره آناستازی[/caption]

تیم ملی لهستان در مسابقات لیگ جهانی و جام جهانی موفق به کسب حضور در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ نشد و باید  در مسابقات انتخابی المپیک اروپا که در دیماه در آلمان برگزار میشود، شانس خود را برای ورود به مسابقات المپیک بار دیگر امتحان کند.

                                                                                       [tooltip text="گروه رسانه های خارجی آریا ورزش" gravity="nw"]ترجمه شده  از WOV[/tooltip]