پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش این روزها والیبال برزیل وارد بحرانی اساسی شده،ماجرای اختلاس چند میلیون دلاری در زمان ریاست گراسا،موجی از خشم و نفرت را در جامعه والیبال برزیل به وجود آورده است.شیلا کاسترو ستاره والیبال زنان جهان و تیم ملی برزیل که امسال در لیگ ترکیه بازی میکند در یکی از صفحات اجتماعی خود نوشت:

اتفاقاتی که در برزیل در حال رخ دادن است بسیار تاسف برانگیزه ، انگار فساد همه جارو گرفته.هر روز شکایت پشت شکایت حالا والیبال هم به لیست این شکایت و اعتراضات اضافه شد.واقعا شرم و خجالت داره چون این ورزش ما و مردم ما و کشورمون رو در سطح جهان معروف کرده،و هیچ کسی نمیدونه این رسوایی تا کجا ادامه پیدا میکنه؟ شیلا کاسترو در اعتراض به اتفاقات اخیر عکس قهرمانی خود در المپیک را هم سیاه و سفید کرده است [caption id="attachment_7745" align="aligncenter" width="568"]فساد در والیبال برزیل فساد در والیبال برزیل[/caption]   همچنین برونو رزنده، کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل گفت: می خواهند تلافی کنند؟! اشکالی ندارد، من هزار دلار را می دهم، اما آنها نیز میلیون ها دلار اختلاس را باز می گردانند؟  

​به گزارش خبرگزاری آریاورزش، برونو رزنده، کاپیتان تیم ملی والیبال برزیل به دلیل مصاحبه علیه آری گراسا(رئیس FIVB) در رقابت های قهرمانی والیبال مردان جهان در لهستان به مبلغ یک هزار دلار جریمه شد.

bra-fra8

برونو یکی از بهترین پاسورهای جهان در واکنش به خبر جریمه اش پس از تایید رسوایی اختلاس مالی رئیس فدراسیون جهانی والیبال در صفحه توییترش نوشت: «می خواهند تلافی کنند؟! اشکالی ندارد، من هزار دلار را پرداخت می کنم، اما آنها نیز میلیون ها دلار اختلاس را باز می گردانند؟ ما به هیچ نحوی سکوت نمی کنیم.»

وی همچنین افزود : ما تمام زندگیمان را برای آری گراسا، رئیس سابق فدراسیون والیبال برزیل خرج کردیم ولی افسوس که او به ما خیانت کرد.»

​به گزارش آریاورزش و به نقل از رویترز ​​پس از تایید فساد فدراسیون والیبال برزیل در زمان ریاست آری گراسا، رئیس پیشین فدراسین والیبال برزیل و رئیس کنونی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، والیبال جهان وارد بزرگ ترین بحران تاریخ ​​شد.

حال که فساد گراسا ثابت شده است، بازیکنان برزیلی احساس خیانت می کنند.

موریلیو اندرس، بازیکن تیم ملی والیبال برزیل نیز در این خصوص گفت: «ما وقتمان را صرف کردیم. عرق ریختیم. زانوها، کتف ها و مچ پاهایمان را برای این آدم خرج کردیم. اما حیف که او به ما خیانت کرد.»

www.ariavarzesh.ir

اندرس گفت : «خشم و خیانت خلاصه احساسات ما نسب به او است.»​

اندرس تاکید کرده است تا زمانیکه جریان فساد کاملا برطرف نشود دیگر برای تیم ملی والیبال برزیل به میدان نخواهد رفت.

همچنین بازیکنان برزیلی در جریان لیگ برتر در اعتراض به فدراسیون والیبال این کشور مانند دلقک وارد زمین شدند.

​به گزارش آریاورزش و به نقل از worldofvolley؛ بازیکنان تیم های Sessi و Sada در اعتراض به فساد مالی فدراسیون والیبال برزیل در ابتدای مسابقه مانند دلقک ها دماغ گذاشتند و وارد زمین شدند.

[caption id="attachment_7743" align="aligncenter" width="598"]فساد در والیبال برزیل فساد در والیبال برزیل[/caption]

البته قبل ار این دو تیم، تیم های دیگر مانند Canaos و Funvic در جریان لیگ والیبال باشگاه های برزیل نیز این حرکت اعتراضی را انجام داده بودند.

[caption id="attachment_7744" align="aligncenter" width="598"]فساد در والیبال برزیل فساد در والیبال برزیل[/caption]

دماغ دلقکی یک کمپین اعتراضی است که پس از اثبات فساد مالی و اختلاس در فدراسیون والیبال برزیل باب شده است ؛ گوستاوو اندرس ستاره سابق والیبال از والیبالیست ها خواست که در مسابقات از این دماغ دلقکی استفاده کنند،