سه شنبه, 11 ارديبهشت 1403

اختصاصی آریاورزش: پیمان اکبری مربی و کارشناس والیبال کشورمان، پس از پایان دور مقدماتی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و پیش از آغاز دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آریاورزش اظهار داشت که توانایی تیم ایران در المپیک، بیش از آن چیزی است که تا کنون شاهد آن بوده‌ایم.

با ما همراه باشید.

- عملکرد تیم ملی در بازی‌های مقدماتی المپیک رو چطور دیدید؟ در ابتدا تبریک می‌گویم که تیم ملی از مرحله مقدماتی صعود کرد. از نظر نتیجه‌ای عملکرد خوبی داشتیم ولی من اعتقادم بر این است که توانایی بچه‌های ما بیشتر از آن چیزی بود که در این مرحله از خود به نمایش گذاشتند. امیدوارم که در مرحله بعد بچه‌ها بتوانند توانایی اصلی خودشان را به مرحله اجرا بگذارند. در مجموع ما همیشه نتیجه را می‌بینیم و نتیجه‌ای که تا به اینجای کار حاصل شده و صعود به مرحله بعد، بسیار خوب بوده است.

olympics-men-iran-argentina14 - با توجه به اینکه تیم ایران می‌دانست اگر به عنوان تیم چهارم از گروه صعود کند با تیم ایتالیا بازی خواهد داشت، ولی در بازی مقابل روسیه خوب ظاهر نشد و بازی را واگذار کرد، علت این امر چه چیز می‌تواند باشد؟ ببینید ما فقط تیم خودمان را می‌بینیم، ما باید تیم‌هایی که در مقابل ما  قرار می‌گیرند را نیز در نظر بگیریم که در چه جایگاه و مقامی قرار دارند. تیمی مثل روسیه قهرمان المپیک بوده، درست است که تیم‌های بزرگ مثل همین روسیه گاهی وقت‌ها نقاط ضعفشان پر رنگ‌تر می‌شود مثلا در لیگ جهانی سال گذشته این تیم شرایط خوبی نداشت ولی  تمام تلاش خود را کردند که بعد از آن مسابقات و در یک مدت کوتاه آن مشکلات را رفع کنند و تیم را به شرایط ایده آل برگردانند و همینطور هم شد و توانستند به عنوان تیم اول اروپا به المپیک صعود کنند. در مسابقات لیگ جهانی امسال هم خوب ظاهر شدند و تا به اینجای المپیک هم شرایط خوبی داشتند. در هر صورت روسیه، روسیه است با عنوان‌ترین تیم تاریخ المپیک. ما نباید انتظار داشته باشیم که تیم ملی کشورمان همه بازی ها را پیروز از میدان خارج شود. اینکه در بازی بچه‌ها ببرند و یا خوب بازی نکنند دو موضوع متفاوت است. شاید واقعا در بازی مقابل روسیه شرایط بچه ها شرایط ایده آلی نبوده باشد ولی شما دیدید که بازی مقابل لهستان را با اینکه واگذار کردند یک بازی فوق العاده زیبایی را انجام دادند. گاهی وقت‌ها تاکتیک تیم مقابل باعث می‌شود که یک تیم اصلا توانایی پیاده کردن نقشه‌هایی که از قبل تدارک دیده‌اند را نداشته باشد و من فکر می‌کنم در بازی دیشب این اتفاق برای ما افتاد و تیم روسیه توانست از دفاع روی تور و سرویس‌های خوبش استفاده کند و بازی را ببرد. بعضی از بازیکنان روسیه تجربه چند دوره حضور در المپیک را دارند که خیلی به بهتر شدن عملکرد این تیم کمک می‌کند.

[caption id="attachment_99616" align="aligncenter" width="899"]گزارش تصویری دیدار ایران و روسیه در المپیک ۲۰۱۶ گزارش تصویری دیدار ایران و روسیه در المپیک ۲۰۱۶[/caption]

- بازی در مقابل ایتالیا را چطور می‌بینید؟ قطعا بازی سختی در مقابل ایتالیا خواهیم داشت. چون ایتالیا تا الان نشان داده است که شرایط فوق العاده‌ای دارد. این بازی به نظر من برای تیم ما حکم مرگ و زندگی را دارد. اگر بچه‌ها بتوانند تیم ایتالیا را شکست دهند کار خارق العاده‌ای را رقم خواهند زد و اینکه اگر بازنده میدان هم باشند چیزی را از دست نمی‌دهند چون ایتالیا نشان داد که از مسابقات لیگ جهانی به بعد شرایطش نسبت به تیم‌های دیگر بهتر شده است. و حتی تا به اینجای کار درالمپیک هم توانسته همه تیم‌ها را شکست دهد به جز بازی با کانادا که به نظرم تیم ایتالیا نخواست خودش را تحت فشار زیاد بگذارد.

[caption id="attachment_99793" align="aligncenter" width="900"]تصاویر بازی کانادا و ایتالیا-المپیک ۲۰۱۶ تصاویر بازی کانادا و ایتالیا-المپیک ۲۰۱۶[/caption]

- بهترین تیم دوره مقدماتی المپیک به نظر شما کدام تیم بوده است؟ ما باید عملکرد تیم‌ها را در نظر بگیریم، به نظر من تیمی مثل آرژانتین با توجه به اینکه واقعا بازیکن خیلی خاصی ندارد ولی واقعا والیبال را خوب بازی می‌کند و توانسته که تا به الان خوب نتیجه بگیرد. تیم ایتالیا هم خیلی خوب کار کرده است.

olympics-men-egypt-argentina44 - به نظر شما کدام تیم قهرمان میشود؟ به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، چون  همه این تیم‌هایی که صعود کردند شرایط قهرمانی را دارند، ممکن است تیم‌هایی که به عنوان سرگروه صعود کرده‌اند در مقابل تیم‌های چهارم گروه مقابل شکست بخورند . والیبال است و هیچ چیز دور از انتظار نیست.

olympic-2016-italy-brazil-44